38 van de 39
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 Volgende > 
   
Yke’s 2400 GTI 1980
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 16 december 2011 10:47 PM
  [ # 556 ]

Na… ben je lekker mee dan, dus maar gelijk betalen die bekeuring.  confused

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 16 december 2011 11:05 PM
  [ # 557 ]

Inderdaad, geen cowboyverhaal ben ik bang. De foto’s bij de reportage logen er niet om… Claims komen er dus niet, vandaar dat ze het niet zo nauw nemen. Kortom: zorg dat je wagen niet wordt afgesleept in België.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 16 december 2011 11:58 PM
  [ # 558 ]
HvdL schreef:

. Een auto even verplaatsen met de heftruck is daar geen probleem. De sloop is voorzichtiger!

shock Dat had ik niet verwacht, maar ik heb ook niet gewacht met terugsturen. Ik ken de verhalen ook van niet betalen, niet betalen, niet betalen en dan een maandsalaris overmaken..

Tja, ook als je nergens in gelooft is er blijkbaar zoiets als Karma.. ik let altijd op mijn snelheid, en dan krijg je dus altijd dit soort boetes. Toch eens eentje scoren van een km of 30 teveel Laughing

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 december 2011 12:02 AM
  [ # 559 ]

Die heb ik in België ook al eens gehad: 155 na correctie waar 120 mocht.. 175 euro, ter plaatste te voldoen of inbeslagname voertuig Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 december 2011 12:07 AM
  [ # 560 ]

Wat kost 1 kilometer te hard in België?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 17 december 2011 12:09 AM
  [ # 561 ]

kweenie, hebben ze nog niet verteld, maar het zou me niet verbazen als dat gewoon óók €175 kost, lekker makkelijk.. cool purple

Profiel  
 
Gepost: 17 december 2011 01:23 AM
  [ # 562 ]

Als het op de autosnelweg was, koste deze ene kilometer te snel vijftig euro. Laat je het voorkomen, dan loop je het risico dat de rechter je argumenten afwijst en in het slechtste geval betaal je 2750 euro. Voor dat geld heb je ongeveer een CX ‘voor de man met de gouden handjes’ of 7,8 BX-en van Marktplaats Wink  Wie ook na wil gaan wat een te vlotte rit door België kost: http://www.wegcode.be/boeteberekening

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 17 december 2011 10:35 AM
  [ # 563 ]
Arjan Verkade schreef:

Oh ik heb er ook nog 1 uit België liggen…

Nog 1 van de afgelopen gehouden Le Citron Pressé 2011?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2011 10:39 AM
  [ # 564 ]

Nee, van de zomer met de Xsara Wink

Duurt blijkbaar eeen aantal maande om de brief te verzenden.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 17 december 2011 11:56 PM
  [ # 565 ]
HvdL schreef:

Als het op de autosnelweg was, koste deze ene kilometer te snel vijftig euro. Laat je het voorkomen, dan loop je het risico dat de rechter je argumenten afwijst en in het slechtste geval betaal je 2750 euro. Voor dat geld heb je ongeveer een CX ‘voor de man met de gouden handjes’ of 7,8 BX-en van Marktplaats Wink  Wie ook na wil gaan wat een te vlotte rit door België kost: http://www.wegcode.be/boeteberekening

nou, 50 euri dus! bedankt voor die site! Ik zal wel een acceptgiro krijgen of zo

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 28 april 2012 12:12 AM
  [ # 566 ]

Huppakee, een half jaar verder! Ik ging bijna melden dat er niks te melden maar dat is natuurlijk nooit zo. Ik ben er eindelijk achter waar de benzinelucht vandaan kwam; stiekum toch een scheurtje in de vulpijp. Vorige week bij het Clubmagazijn een nieuwe gehaald en die er onder gefrut.

Verder wou ik madame alleen nog even het achterkontje zou aantrekken, die bak die haar achterdelen wat beschermt. Maar ja, dan breken er natuurlijk nog wel een boutje of twee af. en als alles er dan onder zit zie opeens drup,drup,drup.. toch weer een lek. Wiel eraf, en bij de leiding die de veer cylinder ingaat welt de LHM op. Ik was even bang dat de leiding zelf lek was , maar het lijkt erop dat het bij het rubbertje blijft. We zullen zien als ik morgen weer eens een lekker stukkie ga rijden. maar de afgelopen 4000 km geen centje pijn, Heerlijk!Tot volgende week mensen!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 03 november 2013 01:42 PM
  [ # 567 ]

Jeetje, wat een tijd geleden..! veel dingen aan mijn kop dus weinig tijd doorgebracht op het forum en eigenlijk ook te weinig met de CX. Maar toch, er gebeuren wel dingen. Zo heb ik deze zomer eindelijk het gat in mijn hoedenplank waar volgens de vorige eigenaar de hond van de eigenaar daarvóór zijn kop door kon steken dicht gemaakt met een stuk donor hoedenplank. Scheelt in de herrie, ik kijk niet in mijn eigen nummerbord verlichting als ik in de achteruitkijkspiegel kijk en het ziet er ook wel goed uit..

Ook stond ik in de zomer ineens stil met wat een brakke bobine leek; niet meer aanwillen slaan als de motor warm is..bobine en module vervangen en 20 km lang ging het goed, maar toen toch weer het zelfde gedoe. Ik bij een afslag van de A20 dus toch maar de wegenwacht gebeld. Die spoot verkoelende spray onder de rotor en verklaarde de ontstekingssensor (2400GTI) overleden. Ik ben nog naar huis gehinkt de volgende dag (zolang je het gas erop hield ging het wel) en heb met moeite een nieuwe oude sensor gevonden, Die heb ik er van de week eindelijk in gezet, maar nu krijg ik geen vonk!

Ik heb alles opgeschuurd dus contact is er wel. Het stekker blokje wat er zat aan de bobine heb ik moeten vervangen door twee losse stekkertjes, maar kan je die wel verkeerd om doen? Het ‘nieuwe’ draadboompje ziet er heel gezond uit.. Kan je die sensor controleren/testen om te kijken of die wel werkt of lukt dat alleen maar door inbouwen? Graag suggesties!

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 03 november 2013 06:26 PM
  [ # 568 ]

Welke ontsteking is het precies?
Als het de SEV-Marchal is (met een conventionele verdeler) dan is er onder de bobine een ontstekingsmodule gemonteerd.

In de verdeler zit een spoeltje. Vanuit het spoeltje gaat het signaal in een ontstekingsmodule.
Zie de bijlage. Een Beru ZM005.
Op de aansluitingen die onder de inlaatbrug zitten verstopt komt de signaalkabel vanaf het spoeltje.
De + is de witte ader en moet op aansluiting G. (smalle aansluiting)
De - is de rode ader en moet op aansluiting W.  (iets bredere aansluiting)
Andersom werkt het niet.

Omdat ik er zelf een storing aan heb gehad heb ik eea uitgezocht.
Uiteraard kan het spoeltje stuk gaan. Kun je doormeten met een multimeter (weerstand van ? ohm)
Het kan ook een draadbreuk zijn, de module kan stuk en de bobine zelf heeft ook niet het eeuwige leven.

Afbeelding Bijlagen
image.php.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 november 2013 06:29 PM
  [ # 569 ]

De draadbundel tussen de verdeler en de bobine/module is een bekende zwakke kwaal. Kijk die goed na, vooral daar waar er stekkers aangeknepen zitten. Verder komt het inderdaad wel voor dat de sensor stuk gaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 november 2013 11:28 AM
  [ # 570 ]

Hoi, ja ik heb dus de draadbundel met een nieuwe oude sensor er in gezet. Dat is niet de module die een post eerder genoemd wordt..ik zal van de week even een foto plaatsen. en de stekkertjes nog even omkeren, wellicht maakt dat toch het verschil!

Profiel  
 
 
38 van de 39
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook