



































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Heel goed! Een auto waarin zo veel werk is gestoken, verdient het om zijn originele kleur terug te krijgen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
die gordels is mooi opgelost.
je moet alleen dat rvs nog even netjes maken
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Het wordt sowieso wel een mooie kar.
Als ik zie hoe dat subframe + blok alleen al in elkaar zit.. pfoe!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
duurt lang
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Geduld is een schone zaak.
En dat het lang duurt is waar,maar om perfectie na te kunnen streven is gewoon tijd nodig.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
RensKorevaar schreef:Heel goed! Een auto waarin zo veel werk is gestoken, verdient het om zijn originele kleur terug te krijgen!
Helemaal mee eens!
Niets mis mee toch?
Jammer dat ze de XVS banden niet meer in deze maat leveren, want dat staat helemaal prachtig
Als de auto eenmaal gespoten is, is het dan alleen nog opbouwen of zit er dan nog steeds veel werk aan?




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alleen het interieur moet nog gemaakt worden.
Dit zijn het hemeltje ( moet er twee aan elkaar laten zetten )tapijten en de zittingen.
De rest licht allemaal te wachten op montage.
Maar eerst het motorruim en dergelijke spuiten en de carroserie weer op het onderstel zetten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dat valt te overzien.
Dus hoofdzakelijk verder met nieuwe/gereviseerde onderdelen. Dat werkt wel zo fijn.
Wielophanging plaatsen, veer/rem systeem, elektra, motor/bak plaatsen en al het detailwerk.
Al met al zo nog een paar honderd uur werk.
Lijkt me wel een mooie fase van het project






























Totaal aantal Berichten: 11883
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
RensKorevaar schreef:Heel goed! Een auto waarin zo veel werk is gestoken, verdient het om zijn originele kleur terug te krijgen!
Het kan met de laagdaks Prestige van Egbert ernaast mooie platen opleveren…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Arjan Verkade schreef:
Wielophanging plaatsen, veer/rem systeem, elektra, motor/bak plaatsen en al het detailwerk.
Al met al zo nog een paar honderd uur werk.Lijkt me wel een mooie fase van het project
Je moet effe de foto’s terugzoeken: Het hele subframe met motor en alles zit al in elkaar.
Plaatje hoor..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met zoveel projecten op het forum raak je soms de draad een beetje kwijt












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
+1. Die grijze heb ik al
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
zo had het eigenlijk wel moeten zijn ja ,,mooie oplossing voor de achter gordels!
F.SvM schreef:Alleen het interieur moet nog gemaakt worden.
Dit zijn het hemeltje ( moet er twee aan elkaar laten zetten )tapijten en de zittingen.
De rest licht allemaal te wachten op montage.
Maar eerst het motorruim en dergelijke spuiten en de carroserie weer op het onderstel zetten.VgF
wordt een mooie car!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Shalom74 schreef:zo had het eigenlijk wel moeten zijn ja ,,mooie oplossing voor de achter gordels!
De oplossing van Frank wordt natuurlijk erg mooi.
Maar de originele oplossing was denk ik helemaal zo gek niet in die tijd.
De CX is nooit ontworpen met het idee achter gordels te plaatsen, die vraag kwam pas toen de CX al lang op de markt stond.
Dat ze de gordels op de hoedenplank hebben gezet vinden we nu natuurlijk niet zo mooi, we zijn gewent dat alles weggewerkt zit.
Maar in de jaren 80 was alles zichtbaar, iedereen herinnerd zicht vast nog wel die grote rechthoekige speakers op de hoekenplank, hoe groter hoe mooier, iets wat we nu inbouwen.