



























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Yep,het is de bedoeling dat er nog meer in de bobbels komt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij mij zijn de randen onder de kofferklep ook in de bobbels, waarschijnlijk fabrieksaf. Dus waar het water van de achterruit doorheen loopt, langs de achterlichten naar beneden.
Kofferbak bodem is glad, maar op sommige hoeken wel gebobbeld dacht ik uit het hoofd.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Serie twee is inderdaad al op plekken voorzien van bobbeltjes.
Maar ik zet de gehele bodem ook in de bobbels ivm demping geluid.(niet origineel)
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:..... in de bobbels ivm demping geluid.(niet origineel)
Ja Frank, zeg maar dag tegen je taxatie
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alles wat ik wilde staat nu in de bobbels.
Dus de lak kan gehaald worden( aankomend weekend)
Maar nu staat er op mijn plaatje AC 082 dit is dus Gris Largentière *
082 geleverd van 1975 t/m 1980
Prima! maar nu staan er nog wat cijfers en letters op waar staan die voor de letters zijn een A en C 0
Wie het weet mag het zeggen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
AC staat voor André Citroën
De 082 is gewoon de code voor de kleur.
Bij de latere CXen zijn ze overgestapt op een andere code formaat wat vandaag de dag nog steeds gebruikt wordt.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zo’n vroege CX heeft (OK, had, in dit geval) toch puur een rond plaatje in de motorruimte met alleen de kleurcode zonder allerlei toevoegingen?
Ik denk dat je eventuele andere cijfers kunt negeren.
Prachtig hoor Frank! Als het (bijna) af is kom ik je wel een keertje interviewen voor een mooie samenvatting in La CX en Route…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
super!
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mulder schreef:Zo’n vroege CX heeft (OK, had, in dit geval) toch puur een rond plaatje in de motorruimte met alleen de kleurcode zonder allerlei toevoegingen?
Ik denk dat je eventuele andere cijfers kunt negeren.Prachtig hoor Frank! Als het (bijna) af is kom ik je wel een keertje interviewen voor een mooie samenvatting in La CX en Route…
Hier te wat foto’s te vinden van het rijksdaalderplaatje met de AC code.
http://www.citroen-cxclub.nl/cx-club/lidmaatschap/lidmaatschap-aanvragen/
Het zit zo’n beetje op dezelfde plek als bij een DS
Prachtig werk!!
1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!
“Wat een wagen”
even tip:
Ik heb me laten vertellen door de spuiter die mijn Prestige heeft gespoten dat hij andere metallic deeltjes heeft gebruikt.
Moderne auto’s met een metallic verflaag hebben een andere glinstering door de gebruikte metallic deeltjes. Als deze worden gebruikt op jouw Prestige krijg je misschien een te moderne uitstraling. Even navragen bij de spuiter dus kan geen kwaad.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb de gehele avond gegoogeld maar niks kunnen vinden over oude en nieuwe metallic lak.
(Ik zeg niet dat het niet waar is! )(dus graag bevestiging )
Maar niet te min,het was zeer leerzaam.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat het heel lastig is om het exact zo te krijgen als vroeger.
Je zit tegenwoordig al met water gedragen lakken.
Zat er in 76 al blanke lak op metallic lak? Neem aan dat je dat nu wel van plan ben.
Ik denk dat de lak kwaliteit tussen een vroege CX en een late serie 2 al groot is.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De mijne wordt in iedergeval niet gespoten met watergedragen lak.
Voor de rest laat ik het aan de spuiter over,zal um in ieder geval vragen hoe dit verhaal van toit in elkaar steekt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














































Totaal aantal Berichten: 43412
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Moderne lak is om te beginnen watergedragen, dus rotzooi. Oude metallic lak bevat metallic deeltjes die grover zijn dan de deeltjes in moderne metallic lak. Dan nog het volgende: de cx werd nat-in-nat gespoten en er kwam géén blanke lak over de kleurlak in de eerste jaren. Pas ergens vanaf 1979-1980 kregen de metallic gespoten auto’s een dun laagje blanke lak.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste