











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik begrijp uit de reacties dat dit een foto is voordat de boel in productie ging, en dus nog niet af was?
In dat geval valt me op dat het stuurwiel in dezelfde positie staat zoals we dan van een DS gewent zijn. Zou Citroën in het begin overwogen hebben om dat bij een CX ook te doen?




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Dit is een foto van de 153 AAX 75. Een pre-productie dus.
Mij viel inderdaad het stuur op.
Het is een stuur voor een CX met Diravi, maar het gaat scheef.
Tijdens de introductie in Lapland waren er trouwens enkele CX’en uitgerust met diravi.
Het systeem was echter nog niet uitgekristalliseerd en zou pas enkele jaren later in
de productie CX’en komen.
JW















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat zijn wij met z’n alle ook heerlijke nerds en kenners op dit vlak. Ben zelf nu een van de vrijwilligers voor de ICCCR 2016 voor het onderdeel werkgroep programma maar zie hier toch wel een leuk spel element die verder uitgewerkt zou kunnen worden
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973














































Totaal aantal Berichten: 43405
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JWH schreef:
Het systeem was echter nog niet uitgekristalliseerd en zou pas enkele jaren later in
de productie CX’en komen.JW
Volgens mij had die vertraging meer te maken met het gebrek aan productiecapaciteit dan met technische vraagstukken. Tijdens de introductie van de CX werd ook de SM nog gebouwd en ook werd de DS break nog gebouwd. Die hadden allemaal hydromeuk, en samen met onderdelen voor de GS en de CX maakte dat de fabriek op z’n maximale capaciteit draaide.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Waterman, ik heb altijd begrepen dat het systeem nog verder moest worden ontwikkeld en aangepast voor de CX, dat het tijdens de raid nog niet helemaal behoren werkte. Maar ik zal het vanavond opzoeken in het onvolprezen CX boek. Daar staat iets in over de diravi tijdens de introductie.
JW




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Waterman, ik heb het zo-even opgezocht. Het had inderdaad met de serieproductie te maken maar of dat een capaciteitsprobeem of een technisch probleem was (of allebei) wordt niet duidelijk. Volgens het CX boek ‘de Orginele Citroën CX’ werkte de diravi tijdens de introductie nog niet helemaal optimaal. Er waren met de hand aanpassingen gedaan aan het systeem (tov de SM) om het werkend te krijgen op de CX. Om de aanpassingen aan het systeem in de serieproductie door te voeren had men nog enige tijd nodig, op zich logisch. Maar het duurde hierdoor tot het modeljaar 1976 dat diravi leverbaar werd.
JW

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Kun je nagaan wat een overhaaste introductie (of brakke planning) dat is geweest…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Persfoto met de CX. Aérodynamique.
JW




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wat ik zie is vrij wind gevoelig
(Foto niet te zien)
Nu wel
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Limousine. Geen persfoto maar een folder. Maar de foto is zo mooi geschoten
achterkant
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Duitse Prestige
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
interieur
CX 1979 24 - 153 op de achterkant.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
op de achterkant:
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
cx25gtit2 schreef:. . . en dan die foto er boven ? Meneer met akten koffer…. dat gebouw…. ??
Ja Jim, het antwoord liet even op zich wachten. Ik heb dan ook her en der wat hulp gevraagd.
Het is niet in Parijs zoals ik verwachtte maar in Brussel.
Siège de la Royale Belge
Architecten: René Stapels en Pierre Dufau
1968.
JW




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Persfoto: Rallye de l’acropole
JW