5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Cruisecontrol op de CX
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2015 02:30 PM
  [ # 61 ]

het heeft niets met een CX te maken, zolang de sensor draait is het voertuig niet relevant.

Kan je eens gewoon meten met een multimeter?
Ik meen te herinneren dat ik op de signaal draad niets meet bij stilstand en een spanning bij rijden. Het zal lager zijn dan 12V maar dat is minder relevant.

Een sensor met vergelijkbare werking zit er bij mij in, dat werkt prima.
Ik weet alleen even zo snel niet of er bij mij een omvormkastje tussen zit…

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 02 november 2015 02:54 PM
  [ # 62 ]

Hey Arjan.

Heb de pulsegever uitgebouwd. Aangesloten op de werkbank met een accu. 12 volt gevoed de gele hang ik de pluspen van de meter aan.
De zwarte bij de massa. Dan heb ik al meteen 12 volt erop staan en draaien doet er niks aan af. Spanning verandert niet. Dus lijkt mij of een
inderdaad een omvormer of die pulsegever is defect ?

gr Patrick

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2015 03:37 PM
  [ # 63 ]

Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij zou je dan een spanning moeten meten…

Was de pulsgever nieuw?

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 02 november 2015 03:46 PM
  [ # 64 ]

Arjan.

Deze was niet nieuw nee. Wil Wijnhoven had hem liggen. Echter ik denk dat het niet zo zeer de sensor zelf is maar hoe meer ik ervan lees hoe meer ik overtuig raak dat er iets tussen moet. Deze sensor kan volgens mij niet rechtstreeks aan de JG gekoppeld worden. Immers de sensors wat ze nog nieuw verkopen zit een analoog digitaal omzetting in wat ik zo lees, en volgens mij hebben deze oudere sensoren dit nog niet. Maargoed wat er dan nu tussen kan weet ik even niet

Gr Patrick

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2015 03:50 PM
  [ # 65 ]

Nou ja zolang je geen waarde meet lijkt me dat er ook geen signaal is, dus valt er ook weinig om te zetten.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4943
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 november 2015 03:57 PM
  [ # 66 ]

Dergelijke sensoren hebben vaak een voedingsdraad (+12V), massa en signaal.
Belangrijk is hierbij wel dat je het e.e.a. goed aansluit.

Ik vermoed dat de sensor bij verdraaiing een signaal van flanken zal geven van 12V, het is toch een digitale sensor (pulsgever).
Hierbij is het wel handig om een scope te hebben, of een snelle multimeter, anders heb je kans dat het signaal altijd hoog of altijd laag is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 02 november 2015 04:34 PM
  [ # 67 ]

Heren.

Nou net eens even gebeld met mijn Citroen Dealer waar ook mijn Turbo in onderhoud is.
De sensor wat ik nu heb zal het waarschijnlijk niet gaan doen. Het schijnt toch een ander type te moeten zijn. Heb inmiddels diverse automaterialen zaken gebeld, echter zonder resultaat. Met andere woorden dit kon nog wel eens een behoorlijke klus worden het juiste onderdeel te vinden. In elk geval alles wat er nu inzit werkt. Mocht iemand nog iets weten of een juiste sensor hebben, dan verneem ik dat graag. Indien mogelijk wil ik hem wel eerst proberen dan alvorens ik hem koop. Afrekenen is wel in elk geval garandeert daar hoeft hij of zij zich geen zorgen voor te maken.

Groeten Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 november 2015 05:00 PM
  [ # 68 ]

Kan ook met een pulsgever op de aandrijfas, zie http://www.ast-groep.nl/index.php/catalog/product/view/_ignore_category/1/id/38442/s/john-gold-cruisecontrol-pulsgever-aa-142-magneetset-op-aandrijfas/

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 02 november 2015 06:03 PM
  [ # 69 ]

kan indd had ik al eerder aangegeven met een magneetje op het tripodehuis linkse aandrijfas en dan op de bak de ontvanger zetten werkte bij mij goed(zal de foto nog eens opzoeken)

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 02 november 2015 07:49 PM
  [ # 70 ]



gr, Joost

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2015 09:22 PM
  [ # 71 ]

Dan nog, zolang de geel/groene draad geen meetbare spanning / puls afgeeft lijkt me dat de sensor niet in orde is.

Of niet goed aangesloten, maar buiten de auto lijkt me dat lastig te verwarren.
Ik weet niet wat het effect is als je de plus en massa omdraait, zou de pulsgever dan stuk gaan? Bij een 2de hands exemplaar lastig na te gaan of dat ooit eens is gebeurt.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9488
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 november 2015 09:41 PM
  [ # 72 ]

Als ik Patrick was, ging deze sensor retour leverancier en kocht ik voor die € 25 de aandrijfassensor van JG.
En daarna op m’n gemak op zoek naar een werkende originele sensor.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2015 10:38 PM
  [ # 73 ]

Die kan je zo bij CX Basis bestellen, wellicht wat duurder, maar dan hoef je niet eerst 25 Euro uit te geven voor een sensor die veel lastiger te plaatsen is.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 november 2015 12:30 AM
  [ # 74 ]

valt best mee hoor om het magneetje en de ontvanger te plaatsen
gr,joost

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 03 november 2015 10:08 AM
  [ # 75 ]
Nielsje schreef:

Dergelijke sensoren hebben vaak een voedingsdraad (+12V), massa en signaal.
Belangrijk is hierbij wel dat je het e.e.a. goed aansluit.

Ik vermoed dat de sensor bij verdraaiing een signaal van flanken zal geven van 12V, het is toch een digitale sensor (pulsgever).
Hierbij is het wel handig om een scope te hebben, of een snelle multimeter, anders heb je kans dat het signaal altijd hoog of altijd laag is.

Met een multimeter is het lastig om het signaal te meten tenzij er een frequentiemeter op zit. Met een scoop kan je wel zien of deze het doet.

In mijn dagelijkse auto heb ik ook een John Gold cruisecontrol gebouwd. Deze had ik eerst op het digitale snelheidssignaal aangesloten maar dan stopte die met werken bij zo’n 100 km/h. Dit kwam omdat de hoeveelheid pulsen die de CC kreeg buiten zijn bereik kwamen. Ik heb geprobeerd dit elektronisch op te lossen maar dat ging toch moeilijker dan ik dacht. Ik heb dit opgelost door de magneetsensor op de aandrijfas te plaatsen die bij de set meegeleverd is. Hierna geen problemen meer en werkt fantastisch.

Terug naar jouw sensor, op de werkbank kan je hem aansluiten zoals aangegeven, tussen de groen/gele en zwarte draad moet het signaal gemeten worden, dit is een zwak signaal van enkele miliamperes. Met een scoop zou je die dus moeten kunnen meten als de sensor door het draaien van het asje geactiveerd wordt. Dit kan ook met de hand door b.v. een vierkant klein vijltje in de kilometertellerkabel ingang hem rond te draaien. Zie je op de scoop geen signaal dan zal de sensor waarschijnlijk defect zijn.

Is in het magazijn niet zo’n sensortje met twee draaden te krijgen? Ik heb er vroeger ook een een vandaan gehaald. Er schijnen ook universele van VDO (bestaan die nog?) te bestaan.

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook