28 van de 35
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 januari 2016 02:00 PM
  [ # 406 ]

De mijne kwam uit eigen voorraad.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 januari 2016 11:02 PM
  [ # 407 ]

Ben bezig met een kopwissel.
En om die reden op zoek naar wat aanhaalmomenten.

Heb een Vraagbaak, een RTA en WPH 058531 in pdf-vorm, maar kan nergens de aanhaalmomenten vinden van:
- moeren tuimelaaras
. moeren inlaatspruitstuk
. moeren uitlaatspruitstuk

Wel gevonden die van de gloeibougies en de verstuiverklemmen.

Trouwens nog wat vreemds ontdekt, om het gedeelte van de nokkenas wat zich in het koppelingshuis bevindt, hangt een grote rubberen ring, los!

Geen idee waar die hoort of vandaan komt.

Iemand?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 01 februari 2016 01:39 AM
  [ # 408 ]

tuimelaaras 30 nm
spruitstukken komt niet zo nauw gewoon op gevoel.

die ring hoort daar niet.
is die niet van de rechter aandrijfas?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 februari 2016 09:10 AM
  [ # 409 ]
erikkuiper schreef:

Is die niet van de rechter aandrijfas?

Daar lijkt ie wel op.

Gewoon doorknippen en weghalen dus.

Geen idee welke onverlaat ‘m er in het verleden op gedaan heeft.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 februari 2016 01:14 PM
  [ # 410 ]

Gelijktijdig met de kopwissel ben ik weer een originele radiateur voor een turbodiesel aan het inbouwen.
Dus de extra brede met de haakse slangtuiten.

Er zat een radiateur in, die in een platte diesel hoort.
Deze heeft de ventilatoren op de radiateur gemonteerd.

Origineel hangen bij een turbodiesel de ventilatoren in een eigen kunststof frame, welke nog voor de radiateur in de neus gemonteerd zit.
Dit frame met ventilatoren is afkomstig uit m’n donor-TD2.
Waar ik nu tegenaan loop is het feit dat bij een TD2 onder dit frame de intercooler hangt, maar bij mijn TD1 zit daar nu een gapend gat.
Ik ben nu dus op zoek naar een plaatje hoe dat gat bij een TD1 is afgedicht.

Ook mis ik nog de afdichtingsstrippen rondom de radiateur.
In onderstaand plaatje de nrs. 5, 6 en 7.

Iemand die mij in het gevraagde kan voorzien?
Dus een plaatje en/of de strips?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 februari 2016 11:11 PM
  [ # 411 ]

Zo, de dame heeft weer gelopen.
Staat nu af te koelen en dan morgen de kopbouten nog 45 ° natrekken en even de klepspeling controleren.

Ik had het thermocontact vanuit de oude radiateur gebruikt, omdat ik zeker weet dat die goed schakelt.
Daar zat het contact laag gemonteerd, vlak bij de onderste slang naar het blok
In de nieuwe radiateur zit het contact veel hoger gemonteerd, in de hoogte gezien ruim boven de helft.

Tijdens het warmdraaien kwamen de ventilatoren al op een redelijk lage temperatuur op halve snelheid in.
Ik heb gezien dat het nu gemonteerde contact op lagere temperaturen schakelt dan het contact dat uit de originele radiateur kwam.
Deze laatste schakelt op halve snelheid in bij 88 °C en uit bij 83 °C en op hoge snelheid in bij 92 °C en uit bij 87 °C.
Dat zijn de juiste waarden voor een TD1.
Van dit contact heb ik 2 exemplaren, even kijken of er minstens 1 correct schakelt en dan die monteren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 04 februari 2016 08:36 AM
  [ # 412 ]

Dat lijkt mij een thermocontact zoals er in mijn GTi Turbo zit, een thermocontact voor een benzine motor dus.
Volgens mij heeft een TD origineel een thermocontact met hogere waarden.
Ik zal het even nakijken…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 februari 2016 08:47 AM
  [ # 413 ]

Het thermocontact met de genoemde waarden hoort bij een TD1 met een M25/648-blok.
Dat heb ik al nagezocht.

Volgens mij draait een TD2 wel met hogere temperaturen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 06 februari 2016 01:55 PM
  [ # 414 ]

Heb het even opgezocht, er zijn maar 2 type’s thermocontacten bij de serie 2.

Voor alle modellen (benzine+diesel) uitgezonderd de T2 diesel: eerste fase 88°->83°, tweede fase 92°->87°.

De T2 diesel:eerste fase 95°->90°, tweede fase 101°->96°.

Jij heb inderdaad de juiste.
Welk type van “turbo” radiator heb je nu geplaatst, Blackstone,Ipra of Nissens?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 februari 2016 02:03 PM
  [ # 415 ]

Een Deens fabrikaat, is dat Nissens?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 06 februari 2016 08:46 PM
  [ # 416 ]

Nissens is inderdaad Deens.
Jij hebt dan een radiator volledig uit koper met 2 rijen koelblok en verstek gelaste aansluitingen in koper?
Voor zo ver ik weet is dit de variant met de meeste koel capaciteit.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2016 01:21 PM
  [ # 417 ]

Het is inderdaad een gelaste/gesoldeerde radiateur met aan weerszijden een metalen bak.
Dus volledig van koper volgens jou. Wink

Ik heb in totaal 4 Turbo-radiateuren.
1 nog in m’n geschorste TD2-ambulance, fabrikaat onbekend.
Daarnaast twee stuks van IPRA, 1 afkomstig uit m’n donor-TD2 waarvan de lamellen volledig verweerd zijn en vermoedelijk lek, en 1, aangekocht en volgens verkoper dicht, maar wel al met verweringsverschijnselen bij de lamellen.
De IPRA’s hebben aluminium pijpen en lamellen en kunststof bakken.
De 4de, van Nissens, is nu gemonteerd, dicht en qua lamellen nog erg netjes.
Wel een zichtbaar verschil tussen de Nissens en de IPRA, bij de laatste is het lamellenpatroon fijner en daardoor lijkt deze radiateur meer VO te hebben.
Maar mogelijk wordt dat bij de Nissens gecompenseerd door de 70 % grotere warmtegeleidingscoefficient van koper t.o.v. aluminium.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2016 01:30 PM
  [ # 418 ]

Dit weekeinde ook nog bezig geweest met het ruitenwissermechanisme.
De afdichting ervan vermoedde ik als dader van deze lekkage.

Het vervangen van de afdichtring en de kunststof moer was echt geen overbodige luxe.

Links de oude en rechts de nieuwe.

Ook de as uit elkaar gehad en gezien dat het rubberen ringetje wat zich onder de seegerring en de stalen ring bevindt, volledig is uitgehard en zelfs deels weggesleten.
Daar moet dus nog een nieuwe in.

Maar m’n humeur was vanmorgen snel naar de klote, na de regen van vannacht stond er weer water bij het koppelingspedaal.
Iemand een idee waar dit nu toch vandaan komt?
Word er een beetje moedeloos van. Grrrr

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 februari 2016 01:33 PM
  [ # 419 ]

Ruitrubber?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2016 01:37 PM
  [ # 420 ]

Voorruit is er 2 jaar terug uit geweest.
Sponning mankeert helemaal niets.
Gebruikt rubber was niet nieuw, maar nog voldoende soepel.

Daarnaast is het opmerkelijk dat de lekkage bij de pedalen alleen optreedt als de bolide stil staat.
Rijdend in stortbuien nergens last van.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
28 van de 35
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 30 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook