1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Gratis detailing, Pavone Car Cleaning, Raamsdonksveer, zat 9 apr 2016
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 28 februari 2016 07:16 PM

van de voorpagina

Op zaterdag 9 april is de tiende voorjaarsmeeting van Citroën-Forum.nl bij Garage Hydraulique in Raamsdonksveer. Pavone Car Cleaning geeft een demonstratie detailing, waarmee een auto weer glanst als op de dag toen hij de showroom verliet. Jouw Citroën kan die behandeling helemaal gratis ondergaan. Doe mee en win!

Wordt jouw Citroën niet geplaagd door roest of afbladderend vernis, maar is hij wel dof en gekrast?

Wil je hem weer laten glanzen zoals op de dag dat hij de showroom verliet?

Beschrijf in dit topic waarom juist jouw auto deze behandeling door Pavone Car Cleaning verdient en plaats er een paar leuke foto’s bij. Uiterlijk op 31 maart wordt de winnaar bekendgemaakt.

tekst: Evenementencommissie, foto’s: Xsara Coupe

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 maart 2016 06:20 PM
  [ # 1 ]

Verdient mijn auto het om de gratis detailing te winnen? Ja natuurlijk!

Ik houd mijn auto graag mooi schoon, maar ben geen poetser. Heb daar echt het geduld niet voor. Daarom rijd ik regelmatig naar de wasbox om met de daar beschikbare middelen mijn auto weer te laten shinen. Het enige extraatje dat ik mijn auto daarbij geef, is Dasty voor de velgen.

Toen ik de CX nog had, maakte ik al eens een afspraak bij Pavone Car Cleaning, om deze voiture als nieuw te laten stralen. Maar als gevolg van een ongeval, was ik genoodzaakt deze afspraak te cancelen én besloot ik een andere auto te kopen. Dat werd een prachtig glanzende witte XM en het leek mij niet nodig deze auto meteen zo’n uitgebreide beurt te geven.

Maar wat ik in het afgelopen jaar heb geleerd, is dat een witte auto niet zo makkelijk écht mooi te houden is. Hoe vaak ik ook naar de wasbox rijd, langzaamaan zie ik een grauwe waas over de lak ontstaan die er niet zo makkelijk afgaat. Dat staat een voiture als deze niet…

Ik gebruik de auto intensief, ga naar veel evenementen en maak er mooie trips mee en heb haar daarbij al beloond met mooie striping. Door het contrast met de striping springt het wit nog meer in het oog. En zo’n mooie strakke witte XM, met haar scherpe lijnen en ogenschijnlijk zwevende dak verdient het om te stralen.

 

 

Angelique, tover mijn XM weer tot een elegante witte zwaan en jij mag met jouw veren pronken!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 maart 2016 07:43 PM
  [ # 2 ]

Ik ga hier niet zo’n uitgebreid verhaal vertellen, daar ben ik niet creatief genoeg voor Smile

Mijn auto verdient het om eens goed verwend te worden omdat ik een grafhekel heb aan smerige auto’s, of dat nu van binnen of van buiten is. Helaas heb ik nooit echt tijd en/of zin om er echt uren in te steken zoals een collega van mij dat zo goed kan. Wassen doe ik zo netjes mogelijk in een doe-het-zelf-wasstraat, de velgen doe ik bij thuiskomst met een sopje en een spons. Het interieur bewerk ik met de stofzuiger, de ramen maak ik zo goed mogelijk schoon en dat is het dan wel. Al met al vaak met een ruim uur weer klaar.

De XM van Jaco hierboven hoeft niet gewassen te worden, die knalt met zo’n rotgang over de autobahn dat mensen niet eens de kans krijgen om te zien hoe vuil die is Razz Wink

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 01 maart 2016 10:58 PM
  [ # 3 ]
FastFred schreef:

De XM van Jaco hierboven hoeft niet gewassen te worden, die knalt met zo’n rotgang over de autobahn dat mensen niet eens de kans krijgen om te zien hoe vuil die is Razz Wink


Foei Rik, dat is onder de gordel. Laughing

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 01 maart 2016 11:12 PM
  [ # 4 ]

Het is Rick, met ck.

En jij mag het laatste bericht niet quoten Wink

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
donkeyman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 22-06-2008

Gepost: 02 maart 2016 12:21 AM
  [ # 5 ]

Hoe ben ik voor het eerst met het merk Citroen in aanraking gekomen? Door de schitterende Traction Avant in mijn vroege jeugd, of misschien die verpletterende DS die later kwam?

Onuitwisbaar zijn mijn herinneringen uit de tijd dat ik als 15-jarige jongen een baantje kreeg bij Citroën Amsterdam op het Stadionplein. Daar werden HY bussen geassembleerd en het was mijn taak om de uit Frankrijk afkomstige carrosserieën te ontdoen van een laag roestbeschermende lijnolie. Dit gebeurde volledig handmatig met schuurpapier en zonder adembescherming.
Samen met de allereerste generatie Marokkaanse gastarbeiders moest ik in de pauze verplicht melk drinken om de opgedane vergiftigingen te compenseren.

Enige jaren werd ik naast mijn studie “hiker” voor het autoverhuurbedrijf Avis. Ik reed kriskras en vol gas door Europa met alle voorkomende auto’s, met een beetje geluk een Mercedes 280SE en met veel pech een Simca 1000.
Op een dag moest ik met een knalgele Opel Commodore GSE naar Parijs. Ik kan me herinneren dat de teller op 185 kilometer per uur stond en in mijn spiegel zag ik langzaam een bruingrijze Citroën DS op mij inlopen. Achter het stuur zat een man op leeftijd en op het moment dat hij naast mij reed zag ik dat hij met beide handen geconcentreerd aan het dirigeren was.
Was het een briljante musicus of een gestoorde gek? Ik ben er nooit achter gekomen, op de achterkant stond wel dat het een DS 23 was.

Toen ik ging samenwonen met mijn huidige vrouw besloten we een auto te kopen en het budget was niet groot.
Ik vond een een zeer fraaie crême Citroën 2CV4 die 8 jaar oud was. Deze was zo mooi dat de buren even dachten dat we een nieuwe auto hadden gekocht… We hebben daar heerlijk mee rondgetoerd in verre landen, maar toen er zich gezinsuitbreiding aandiende achtte mijn geliefde de eend niet veilig genoeg om de kleine spruit in te vervoeren.

Hierop volgde een lange Citroënloze periode die gevuld werd met een inferieure Lada 1500, een saaie Mitsubishi Galant Wagon 1600, een dubieuze Renault Nevada 17TL, die opgevolgd werd door een briljante Peugeot 406 HDI break.
Ondertussen had ik mijn ogen steeds vaker gericht op de Citroën C5 HDI break Phase II en was vast besloten om deze aan te schaffen als mijn Peugeot het zou begeven. Toen deze het na 630.000 fijne kilometers het inderdaad opgaf, stond er al snel een mooie C5 exclusive voor de deur, waar ik al tijdje zeer prettig mee rondrijd.
Zowel technisch als optisch is deze voiture in topconditie en dat wil ik graag zo houden, daarom zou ik graag in aanmerking willen komen voor een gratis detailing op 9 april in Raamsdonksveer!

Afbeelding Bijlagen
DSC_0207.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Eigenaar van de Citroen C5 2.0 HDIF Break Exclusive van 2006.

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 06 maart 2016 04:07 PM
  [ # 6 ]

Een pronkstuk in mestkeverkleur


Mijn CX prestige uit 1986 is geen alledaagse verschijning. In dat jaar werden er zowiezo maar ruim 600 van dat type gebouwd dus veel zie je ze niet. Opmerkelijker nog is de kleur. Brun Scarabée (mestkeverbruin) ofwel Citroëns kleurcode EFK bestond namelijk helemaal niet, in 1986! Of, nouja, bijna niet, want hij zit toch echt op mijn Prestige en het is de originele kleur. Het kan ook niet anders dan dat de eerste eigenaar beslist en absoluut deze kleur wilde, die ruim tien jaar eerder alleen op de DS-sen en SM’s werd geleverd. Het moet zowiezo een man geweest zijn die wist wat hij wilde. Niet alleen de kleur is bijzonder, de auto is voorzien van alle toen leverbare opties, en dus ook van beige lederen bekleding én zo’n mooi klein plakkertje waarmee de allereerste CX-en uit de ‘série 2’ werden uitgerust. Het kon niet op!

Regelmatige inspectie is belangrijk!

En het kon ook niet anders dan dat de man blij was met zijn auto. 15 jaar heeft hij ermee rond gereden en pas in 2001 werd hij in Nederland geïmporteerd door de tweede eigenaar die hem 10 jaar lang goed vertroeteld heeft. Bij mij kwam de auto in 2011 in bezit, toen ik op zoek was naar een waardige en opzienbarende opvolger van m’n DS.

Opzienbarend en waardig is hij zeker, maar ja, bij oude Citroëns zit een pechgevalletje in een klein hoekje. Dat bleek toen ik in Stuttgart met een kapotte automaat stil kwam te staan. Dan gaat zo’n ding niet meer voor- of achteruit en moest dus worden gerepatrieerd. Helaas kreeg ik de auto niet in de zowat onberispelijke toestand terug als waarin hij werd achtergelaten. Krassen, krassen en nog eens krassen en een ingedeukt dak! Ongelofelijk! En hoewel iedereen wist dat dit tijdens het transport gebeurd was ontkende de transporteur iedere verantwoordelijkheid en liet me gewoon zitten met een schadepost van, nouja: veel. Heel veel geld.

Kleine krasjes en steenslag. Er wordt mee gereden

Maar zo’n unieke Prestige zomaar aan zijn lot overlaten doe je niet. Dus behalve een nieuwe automaat moest hij ook worden gerestaureerd. De uitdeuker heeft zijn werk heel goed gedaan daarna was gedeeltelijk overspuiten de volgende stap. En zo staat hij er nu bij. Een dertig jaar oude Prestige in heel goede staat. Geen roest en nauwelijks beschadigingen. Maar dan de lak. Een deel is maar een paar jaar oud, maar het grootste gedeelte al dertig. En nu verdient hij toch echt wel een opfrisbeurt. En als ik er daarna ook nieuwe sierstrips op heb aangebracht en de velgen heb opgefrist is mijn CX niet langer een van de mooiste van Nederland, nee, dan is het de mooiste!

Het scherm lijkt gebutst maar dat is het niet

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 maart 2016 05:38 PM
  [ # 7 ]

van de voorpagina

Win jij de gratis detailing?

Op zaterdag 9 april is de voorjaarsmeeting van Citroën-Forum bij Garage Hydraulique in Raamsdonksveer. Pavone Car Cleaning geeft er een gratis hyperprofessionele poetsbeurt, een detailing. Wil jij die winnen? Laat zo snel mogelijk weten waarom jouw auto die verdient!

Op de voorjaarsmeeting van Citroën-Forum.nl is weer van alles te doen. Garage Hydraulique verzorgt aan de hand van een auto op de brug een interessante presentatie van wat er komt kijken bij een kleine en een grote beurt, en bij de APK. DSH Repair komt uitdeuken zonder spuiten. Onze eigen Evenementencommissie komt de frituurpan warmstoken. Pavone Car Cleaning ten slotte geeft een demonstratie van een detailing op een van de forumauto’s, misschien wel op jouw auto.

XM-rijder jaco was de eerste die zich meldde en ons ervan probeerde te overtuigen dat hij de detailing verdient. Jaco’s XM lijkt op de foto’s zo mooi wit, maar er zou een grauwe waas over de lak liggen die jaco er zelf niet meer afkrijgt. Of dit een uitdaging is die Pavone Car Cleaning graag oppakt?

FastFred is een tweede deelnemer aan de Alpenrun van het forum en ook hij denkt met een foto uit de Italiaanse Alpen meer kans te maken. FastFred wast zo netjes mogelijk in een doe-het-zelf-wasstraat en gaat daarna thuis de velgen te lijf met sop en spons. Of zijn auto het verdient eens echt verwend te worden?

Forumer donkeyman rijdt een C5 HDi break die technisch en optisch in topconditie verkeert en het dus verdient dat dit zo blijft. Om zijn winstkansen te vergroten, haalt donkeyman herinneringen op aan zijn vakantiebaantje bij Citroën Nederland aan het Stadionplein. Of het feit dat Pavone Car Cleaning al eens succesvol een C5 break onderhanden heeft genomen (zie titelfoto) hem bonuspunten oplevert?

Kunstenvliegwerk is de voorlopig laatste forumer die een gooi doet naar de winst. Zijn CX 25 Prestige is uitgevoerd in brun scarabée, in mestkeverbruin. Een deel van die lak is zo goed als niew, een ander deel is dertig jaar oud en vertoont putjes en krasjes. Een detailing zou Kunstenvliegwerk vooruit helpen in zijn streven om deze CX tot de mooiste van Nederland te maken.

Pavone Car Cleaning zal eind maart de winnaar kiezen en bekendmaken. Het is dus nog niet te laat; ook jij kunt nog meedingen naar deze mooie prijs. Deel je verhaal en je foto’s hier!.

tekst: Evenementencommissie

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 maart 2016 08:21 PM
  [ # 8 ]

Voor jonge meiden als de C5 en vooral de C4 is het niet zo moeilijk er goed uit te zien, maar hoe sexy ben je nog op leeftijd!? De CX zou als oudste dus mijn voorkeur moeten hebben -ik heb er zelf ook een-, maar helaas: de schat is van de tweede serie, dus ze verdient het niet te leven! Blijft over de XM. De uitspraak “met een witte blijf je zitte” geldt niet voor mij, maar jaco moet wel eerst overtuigend uitleggen waarom er een 6 op de zijkant staat, en niet enig ander cijfer, voor hij mijn stem krijgt!

Even serieus: ik weet niet hoe de striping op de XM is aangebracht, maar als het om bestickering gaat, zou Pavone misschien kunnen besluiten een “makkelijkere” auto te kiezen.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 23 maart 2016 08:43 PM
  [ # 9 ]

Die jonge meid van mij is anders net 11 geworden. Dat is in autoland al het moment dat je eigenlijk voor een basis WA verzekering moet gaan. Want blijkbaar is het dan een oude auto…

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 maart 2016 08:48 PM
  [ # 10 ]

Zeker, maar in dit gezelschap behoort ze tot de jeugd…

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 23 maart 2016 10:05 PM
  [ # 11 ]
Rougefurio schreef:

maar jaco moet wel eerst overtuigend uitleggen waarom er een 6 op de zijkant staat, en niet enig ander cijfer, voor hij mijn stem krijgt!

Even serieus: ik weet niet hoe de striping op de XM is aangebracht, maar als het om bestickering gaat, zou Pavone misschien kunnen besluiten een “makkelijkere” auto te kiezen.

De 6 is erop aangebracht omdat wij equipe 6 waren in de Alpenrun én omdat het een V6 is. Voor de rest is het hele idee om bestickering aan te brengen het gevolg van een uit de hand gelopen grap, iets wat vrij kenmerkend is voor mij. En omdat het zo mooi staat, mag het blijven zitten.

O en de bestickering is aangebracht door een professionele reclamebeletteraar, het ontwerp is van eigen hand.

 


Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5851
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 23 maart 2016 10:12 PM
  [ # 12 ]

En wat de competitie betreft: ik vind de CX van Kunstenvliegwerk een waardige kandidaat voor de gratis detailing!!

(maar ik gun het mijn XM natuurlijk nét dat beetje meer)Wink

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 maart 2016 10:28 PM
  [ # 13 ]

Dat vind ik ook, maar zou mijn nooit gewassen XM 3.0 V6.24 (op mijn naam gezet op 5 juni 2008) niet een betere kandidaat zijn, of zou Pavone dan driedubbele uren gaan schrijven?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 23 maart 2016 10:45 PM
  [ # 14 ]

Schrijf een mooi verhaal en geef je op!!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 23 maart 2016 10:53 PM
  [ # 15 ]

Daar denk ik over na!

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook