4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
De Turbo van Bliek Stotteren? Pagina 4 e.v.
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 september 2015 10:22 AM
  [ # 46 ]

Ik was het zat en wilde het zeker weten dat het goed was.. Gewoon een nieuwe bosch gekocht.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 september 2015 06:59 PM
  [ # 47 ]

De Spanningsregelaar heb ik vandaag vervangen. Er wordt weer netjes opgeladen!
Nu op zoek naar een nieuwe zekeringkast. Iemand iets liggen?

Gr,
Bliek

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 april 2016 08:28 PM
  [ # 48 ]

Vandaag na 200 km prima gereden te hebben, waarbij aangemerkt moet worden dat ze een paar keer bij flink gas geven even hikte, even bij de bakker langs voor lekker vers brood. Cx geparkeerd en bij terugkomst starten en niet lekker lopen. Op drie cilinders?

Thuis aangekomen een blik geworpen onder de kap en om te zien welke cilinder niet meedeed, de kabels maar eens losgetrokken. Die zijn, evenals de bougies nog geen half jaar oud. Begonnen bij nummer 4 en geen toerenval. Ook bij de nummer 1 geen verschil in onregelmatig lopen. Bij het loshalen van de nummer 2, sloeg de motor af. Stekkertje van de bobine gereinigd en weer aangesloten. Leek iets beter maar toch nog op twee benen. Bij meer gas geven, loopt de motor wel weer mooi rond om bij stationair weer slecht te lopen.

Ik zou zeggen de bobine maar vindt het wel vreemd dat de motor, als ik gas geef wel weer op vier cilinders loopt.
Vast mensen die hier al meer ervaring mee hebben?

Alvast bedankt voor de tips!

Gr,

Bliek

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Gepost: 06 april 2016 02:32 AM
  [ # 49 ]

Helemaal niet gek!
Immers, jouw wagen heeft 2 bobines. Eentje bedient de cilinders 1 + 4 en de andere de cilinders 2+3. Wink Eerstgenoemde is dus duidelijk aan het overlijden.
Dit uit zich het eerst meestal als ze warm zijn.
Ofwel de stekkertjes zijn brak (ook een bekend fenomeen). Als je gas geeft beweegt de motor en maken weer eventjes beter contact. Wink

Mijn advies is om ze er beiden af te gooien (was niet zo’n best product, ze gaan echt vaak kapot) en te vervangen door een moderne variant, zoals gemonteerd op een Renault Megane. Je dient dan wel andere stekkertjes te monteren (Bosch junior-type), maar ook die zijn juist vele malen betrouwbaarder dan de stekkers die er nu op zitten! En je dient twee gaatjes bij te boren in hun houdertje, omdat de gaatjes niet geheel overeen komen.

Maar daarna zijn jouw bobine-zorgen voor lange tijd over. Smile

Edit: deze set dus http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=43294&products_id=3808

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 april 2016 10:50 PM
  [ # 50 ]

Top, Dankjewel. Ik ga zaterdag eerst even een gebruikte ophalen hierin de buurt en dan ondertussen dat setje van CX-Basis bestellen.

Thanks!!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 april 2016 09:10 PM
  [ # 51 ]

Zo, setje van CX-Basis ingebouwd en ze loopt weer als een zonnetje. Vandaag de 150.000 gepasseerd.

Op zich niet te ingewikkeld ware het niet dat deze bobines toch wel iets kleiner zijn. Ik heb ze ingeklemd in de originele houders van de oude bobines en ze blijven mooi op hun plek zitten.

Voor het vervangen van de stekkertjes heb ik hier bij de lokale Jaguar garage (Jagpoint) een mooie tang geleend zodat ze vastzitten zoals het hoort. Inclusief flesje wijn weer netjes teruggebracht.


Nu weer aan de slag met The VIP. Linksachter veercilinder lek en linker voorwiellager vervangen. Dat staat maandag a.s. op het programma.

Gr,

Bliek

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 17 april 2016 04:40 PM
  [ # 52 ]

fijn dat het bobine verhaal is opgelost en succes met de verdere reparaties
gr, joost

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 mei 2016 05:32 PM
  [ # 53 ]

Op de terugreis van CM naar huis, met de airco aan, gebeurde er bij het wisselen van rijbaan iets vreemds.. Bij het richting aangeven maakte de toerenteller een vreugdesprong en hield de aanjager het voor gezien. Tevens de airco gaf de geest waardoor het klamme zweet me natuurlijk uitbrak. Dit alles overigens in een paar seconden want na het loslaten van de richtingaanwijzerschakelaar, functioneerde alles weer naar behoren… Nog een paar keer geprobeerd maar zonder het (on) gewenste resultaat. Bij de afslag van de A2 naar de A12 echter gebeurde het weer en dit keer begon ook het laadstroomlampje kortstondig maar uiterst feestelijk op te lichten..

Dus.. Bij het bedienen van de richtingaanwijzer, gebeuren er in het elektrische circuit vreemde zaken. De aanjager stopt, soms langere tijd, het laadstroomlampje gaat branden (kortstondig) en de toerenteller maakt een zwieper.

Is er iemand die dit bekend voorkomt? Ernstig behoeft aan een CTRL-ALT-Delete functie op de CX…

Alvast bedankt weer.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 mei 2016 06:03 PM
  [ # 54 ]

CTRL_ALT DELETE zit erop. Heb ik laatst gedaan.

Export naar duitsland..


Maar zonder gekheid. Het kan dat je RAW tijdelijk een bijna fatale kortsluiting maakt die erg veel stroom trekt. dan gaat de rest ook raar doen..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 12 mei 2016 07:01 PM
  [ # 55 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

Wat ik me nu echter afvraag, is de accu wellicht overleden aan de gevolgen van het constante laden?.

De accu overlijd alleen doordat hij helemaal leeg getrokken wordt waardoor de platen / cellen beschadigen Wink

mooie aankoop trouwens very good

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2016 08:56 PM
  [ # 56 ]

Vandaag de knipperautomaat vervangen en de schakelaar schoongemaakt. Wellicht een te hoge overgangsweerstand o.i.d. Het lijkt nu weer naar behoren te functioneren.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 juni 2016 12:41 AM
  [ # 57 ]

Bji het rijden met een constante snelheid valt het me op dat de dame de neiging heeft om te gaan stotteren.. Dat wil zeggen, inhouden met een schokje dat steeds erger lijkt te worden waardoor je weer genoodzaakt bent de koppeling in te trappen. Vooral bij lage snelheid in de bebouwde kom vervelend maar ook bij 130 op de snelweg voel ik het.

Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Alvast bedankt weer voor jullie fijne adviezen.

Gr,
Bliek

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 juni 2016 08:13 PM
  [ # 58 ]

Euh…... Een brakke stekkerverbinding zou goed kunnen.
Zelf vaker gehad…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2016 09:31 PM
  [ # 59 ]

Hoe oud zijn je bougies (en kabels)? Dat heeft bij mij dit wel verholpen als de CX inhoud op de snelweg.
Oude bobines?

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 juni 2016 10:03 PM
  [ # 60 ]

Hey Arjan,

Ja die zijn nieuw.. inclusief nieuwe bobines. Bij constante snelheid schokt ze…

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook