3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Nieuwe C6 II (2016) in China
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 28 april 2016 12:22 PM
  [ # 31 ]

Eigenlijk vind ik de meeste kritiek hier onterecht. Volgens mij had die namelijk aan Parijs geadresseerd moeten worden. Leunde het ontwerp van de achterkant van de Europese C6 niet veel te zwaar op dat van de Audi A6-C5 (1997-2004)? Is het zo veel slechter dat het front nu op dat van een VW lijkt? Is het niet opmerkelijk dat juist het vlaggenschip van het merk nooit chevrons nieuwe-stijl en koplampunits zoals van de C5 gekregen heeft? Recht van voren bezien, was het Europese front ook geen schoonheid. Was het massieve Europese dashboard met zijn knopjeswirwar niet al bij de introductie in 2005 volkomen achterhaald? Straalde dat Citroën-elegantie uit? Nee…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 28 april 2016 07:02 PM
  [ # 32 ]

IK vind het best een aardig ogende wagen, niet volledig wat ik verwacht van een citroen maar het interieur kom zeker warm bij mij over.

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 april 2016 07:10 PM
  [ # 33 ]

Met de trend van globalisering is het onontkoombaar dat auto’s op het gebied van ontwerp en specificaties steeds meer op elkaar gaan lijken. Qua ergonomie en bediening, maar ook qua design. Dat is zowel om de kopers in de verschillende markten tevreden te stellen, maar ook - niet onbelangrijk - om aan eisen voor luchtweerstand (efficiëntie, uitstoot) en (voetganger)veiligheid te voldoen.

Deze ‘C6’ is daar denk ik een erg goed voorbeeld van. Of je ‘m mooi vind of niet, het is een vrij conformistisch ontwerp. Dat markten globaler worden is in die zin misschien jammer, maar het biedt ook kansen voor fabrikanten, mochten deze op een juiste manier zich weten te onderscheiden. Ik denk dat de Cactus daar een goed voorbeeld van is!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaco
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5907
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 28 april 2016 08:46 PM
  [ # 34 ]
2d schreef:

Met de trend van globalisering is het onontkoombaar dat auto’s op het gebied van ontwerp en specificaties steeds meer op elkaar gaan lijken.

Dat is volgens mij niet het resultaat van globalisering. Globalisering lijdt er in veel gevallen juist toe dat groepen individuen steeds meer zoeken naar een manier om authentiek en uniek te zijn, om zich te kunnen onderscheiden van een groeiend globaal gemiddelde. Wanneer je dit doortrek naar automotive design, dan zou je juist een argument hebben om onderscheidende auto’s te maken.

Maar dan komt het: Wanneer een auto sterk onderscheidend is vormgegeven, verklein je de afzetmarkt voor deze auto, omdat slechts kleine groepen zich met het design zullen identificeren. Designers willen wel, die willen het liefst een zo uniek mogelijke auto ontwerpen. Marketeers hebben echter een ander doel; een auto produceren die de optimale combinatie van kenmerken heeft om een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken. Laat dat nu net zijn waar de directies ook gek op zijn.

Dat is dus voornamelijk de reden dat auto’s binnen ieder segment steeds meer op elkaar gaan lijken. Doelgroep-profilering gaat al bijna op basis van wiskundige algoritmes.

Maar gelukkig zijn er nog autofabrikanten die het aandurven om soms met iets vernieuwends, afwijkends of unieks te komen. En inderdaad: de C4 Cactus is daar een geslaagd voorbeeld van. Maar die auto komt uit in een klasse waar dat nog wel kan. Voor de nieuwe C6 geldt dit helaas niet. Niet in China in ieder geval. Maar in Europa ook niet, kijk maar naar het ‘succes’ van de C6 hier. Het waren hooguit een handjevol romantici (waaronder veel creatieven) die de auto kochten, vanuit een cultureel historisch besef en vanuit de drang niet aan de geldende norm te voldoen.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 28 april 2016 09:15 PM
  [ # 35 ]
2d schreef:

Ik vind rechtopstaande ventilatieroosters zó vreselijk lelijk.

Ja en alles er omheen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 april 2016 10:11 PM
  [ # 36 ]
RensKorevaar schreef:

Eigenlijk vind ik de meeste kritiek hier onterecht. Volgens mij had die namelijk aan Parijs geadresseerd moeten worden. Leunde het ontwerp van de achterkant van de Europese C6 niet veel te zwaar op dat van de Audi A6-C5 (1997-2004)? Is het zo veel slechter dat het front nu op dat van een VW lijkt? Is het niet opmerkelijk dat juist het vlaggenschip van het merk nooit chevrons nieuwe-stijl en koplampunits zoals van de C5 gekregen heeft? Recht van voren bezien, was het Europese front ook geen schoonheid. Was het massieve Europese dashboard met zijn knopjeswirwar niet al bij de introductie in 2005 volkomen achterhaald? Straalde dat Citroën-elegantie uit? Nee…

halelujah

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 28 april 2016 10:32 PM
  [ # 37 ]

Ik hoop vooral dat deze auto veel verkoopt zodat Citroen veel geld binnenharkt uit China. Met een hydropneumatische exoot gaat dat zeker niet lukken. Misschien gaat het hier wat beter mee. Aan de looks en de techniek te zien is er in ieder geval geen fortuin in de ontwikkeling en design gegaan. Geen slechte keuze Smile

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 29 april 2016 07:25 AM
  [ # 38 ]

Rens en Jaco:
+1

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 april 2016 09:27 AM
  [ # 39 ]

= 3?

Wink

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 30 april 2016 09:06 PM
  [ # 40 ]

Eerst maar eens afwachten wat tests over de nieuwe C6 te melden hebben!
Trouwens, ze mogen er zo maar een bij mij afleveren!!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 25 juni 2016 01:13 PM
  [ # 41 ]

Nog een plaatje? Zomaar, omdat het kan? Stiekem ook een beetje omdat ik nog steeds vind dat hier te hard over het Chinese designteam geoordeeld is…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 juni 2016 01:16 PM
  [ # 42 ]

Kniftig, een vierde remlicht? Wat zou daar het doel van zijn om die zo laag te hangen?
Of is dat het mistlicht, want dan vraagik mij af wat die kleine horizontale strepen dan zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juni 2016 01:27 PM
  [ # 43 ]

Dat zal het mistlicht wel zijn. Bij veel Peugeot modellen zit dat hetzelfde.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 25 juni 2016 02:21 PM
  [ # 44 ]

Die “strepen” zijn reflectoren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook