20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
De Fiat 242 C(35)amper van FurrieGurrie
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 15 juni 2016 10:09 AM
  [ # 286 ]

Mooi werk! En waar een XM nog goed voor is Wink

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 juni 2016 10:20 PM
  [ # 287 ]

nog een klein stukje Xm…

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 15 juni 2016 10:28 PM
  [ # 288 ]

Laughing  Humor!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 juni 2016 10:50 PM
  [ # 289 ]

Laughing

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 juni 2016 05:46 PM
  [ # 290 ]

Afgelopen donderdag de Fitroën weer westwaarts gestuurd en door de Westerscheldetunnel naar Zeeuws Vlaanderen gedirigeerd. Op een kleine camping net buiten Cadzand een plekje gevonden om een aantal dagen te blijven. Leuke omgeving, redelijk wat te doen en rustig zo buiten het seizoen. De jongens hadden een paar dagen vrij van school ivm studiedagen voor de leerkrachten. Helaas veel regen en dat zorgt er voor dat het terrein behoorlijk zompig wordt. In combinatie met 3 ton gewicht en het enorme koppel dat op.een droge weg al lastig is te beheersen, is wegrijden een kwestie van heel nauwkeurig spelen met gas- en koppelingspedaal….

De geluidsisolatie heeft zeker effect, ik ga dat nog wat definitiever aanbrengen later. Wat ook erg fijn is, is dat het lastige starten opgelost lijkt te zijn met het vervangen van wat slangen en het dieselfilter. Het is nu gloeien en dan starten en lopen.
Het luchtfilter lijkt ook prima te werken!

Nu is het weer redelijk met af en toen zon, dus zo dadelijk de barbecue maar eens aanslingeren+

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 19 juni 2016 06:08 PM
  [ # 291 ]

Dat zijn de berichten!  very good

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 22 juni 2016 07:46 AM
  [ # 292 ]

Weet iemand wat er achter het zevenkantige deksel links op de foto zit? Tandwiel van de dieselpomp? Het lekt daar motorolie vandaan volgens mij. Kwestie van demonteren en nieuwe pakking snijden en weer monteren? Of kan ik daar nog verrassingen verwachten? Vloeibare pakking nodig?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 juni 2016 09:26 AM
  [ # 293 ]

Daar zit inderdaad de diesel achter. Zit volgens de tekening een papieren pakking achter. Maak een redelijk dikke pakking zou ik zeggen. Als de pasvlakken nog mooi zijn moet het gewoon dicht zijn, maar als dat niet het geval is zou ik ook een klein beetje vloeibare pakking gebruiken. Deksel NIET kromtrekken bij demonteren en alle boutjes even hard aandraaien…

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 11 juli 2016 12:00 PM
  [ # 294 ]

Van het weekend wat geluidsisolatie spullen besteld. Een deken voor over de motor, anti-dreun mat en een vloermat. De ga ik zo goed als mogelijk monteren voor de vakantie. Dan daar overheen nog de schuim laag die er nu in zit en een nieuw stuk vloerbedekking.

Hebben jullie met het aanbrengen van die soort spul nog wat moeten doen aan de pedalen? Ik kom in de knoop met koppeling en gas zo lijkt het. Die kan ik niet diep genoeg meer intrappen als ik daar schuim etc onder monteer….

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2016 12:39 PM
  [ # 295 ]

Bij mij was de oorspronkelijke zware gevulde rubber mat bij de pedalen al zo ‘doorgesneden’ dat de antdrunmat wat dat betreft eigenlijk geen probleem Was. Als ik het me goed herinner alleen de afstelling van het koppelingspedaal iets aangepast. Motordeken en een zware geluiddempende mat scheelt een hoop - maar het blijft toch een aardig gedreun op snelheid.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 11 juli 2016 02:02 PM
  [ # 296 ]

Volgens mij heb ik dezelfde spullen besteld als jij ooit hebt aangeschaft. Hoe heb jij de motordeken bevestigd? Is deze er dan nog een beetje eenvoudig weer uit te halen? Zal toch moeten ivm olie peilen en vullen enzo…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 juli 2016 02:57 PM
  [ # 297 ]

Ik heb de deken vanuit de cabine over de motor geschoven. Aan de voorzijde nog iets doorgetrokken en twee tierips losjes vastgezet tegen eventueel verschuiven. Geloof dat er zo’n tierip als lus rond een van de koelwaterleidingen ligt. Even goed kijken of er de deken niet tegen kabeltjes en leidingen ligt te duwen, maar dat valt allemaal nogal mee. Ding ligt bij mij dus in essentie ‘los’ op de motor, maag kan feitelijk niet weg omdat de motor aan de bovenzijde deels onder de carosserie zit. Aan de zijde van de cabine geen tierips, daar kan ik de deken terugvouwen om bij de oliepeilstok en vuldop te komen. En dus ook bij de hydrauliekpompe en zo. Maar als nu de motorkap in de cabine er af gaat, zie je vooral dus die motordeken liggen.

Het enige dat bij mij mis ging is dat ik de deken in eerste instantie wat te ver naar achteren had liggen. Daarbij kwam de deken op/tegen de hydrauliek-retourleiding te liggen. Die leiding loopt onder de vloer vlak bij de opening van de motorkap in de cabine) en bestaat deels uit een stalen buis en deels uit een rubber leiding. Die 30 jaar oude leiding kon daar niet tegen. Daarna de deken dus iets verder naar voren getrokken richting de radiateur. Ik kan sindsdien mijn vriendin onderweg verstaan en als ik alleen rij de radio aan zetten. Het geluidniveau is dus gedaald. Maar de dieseldreun is nog wel behoorlijk aanwezig op de snelweg.

Succes met het er in monteren. En hoop dat je daarna een iets minder lawaaiige vakantie hebt Smile

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 augustus 2016 09:31 PM
  [ # 298 ]

Inmiddels de cabine volgeplakt met antidreun materiaal en een dikke mat die bestaat uit rubber/schuim/rubber sandwich op maat gemaakt. Een nieuw vloerbedekkinkje moet nog.
Ook olie gewisseld. Wellicht dat ik de bakolie ook nog doe.

Weet iemand wat de inhoud is van de 5 bak in de C35? Mijn boekje gaat nog over de 4 bak die er origineel in lag.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 04 augustus 2016 10:26 PM
  [ # 299 ]

Vandaag met de camper naar het werk. Het was al weer weken geleden dat ik er mee gereden had. En dan wil je toch wel een ritje maken voordat de vakantie gaat beginnen. De Fitroën is zeker stiller geworden, maar een fluisterbus is het nog zeker niet Laughing

De terugweg wat snelweg meegepakt en een redelijk aantal kilometers omgereden om te zien of er niets mis gaat met bijvoorbeeld de motordeken, (ont)koppelen ivm de dikkere vloermat en dat soort zaken.
Thuis aangekomen de camper op de oprit gezet, blijkt er koelvloeistof uit te druppen. Na inspectie lijkt er een slangklem niet meer goed vast te zitten van het stukje slang dat horizontaal boven achter de radiator loopt van de thermostaat naar de metalen buis die een aftakking is van de onderste radiateur slang. Dat leek dus een snelle makkelijke fix te worden.
Bij het vervangen van de slangklem viel me op dat dit stuk slang wel erg dicht langs de 2 draadeindjes van die diabolorubbers loopt waarmee de radiateur aan de bovenkant bevestigd zit. Bij nadere inspectie zag ik dat rechter van de 2 zich al in de slang had gesleten en dat bij de linker er zelfs al een klein gaatje zit! Morgen maar even op zoek naar een stukje slang. Ik heb deze wel liggen, maar die is ook al oud en heeft een zelfde slijtplekje. Die houd ik liever voor noodgevallen onderweg oid. Het is een recht toe recht aan stukje slang, dus dat moet wel te vinden zijn lijkt me.

Op zich geen leuke dingen dit soort verrassingen, maar beter zo dan tijdens de vakantie op weg naar de ferry bijvoorbeeld!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 augustus 2016 10:42 PM
  [ # 300 ]

Zo is het. Beter thuis nog wat sleutelen dan op een onhandig moment onderweg.

Profiel  
 
 
20 van de 28
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook