6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De C6 van FurrieGurrie
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 maart 2016 09:24 PM
  [ # 76 ]

Gisteren aan het eind van de middag het interieurfilter vervangen. Dit kan zonder gereedschap. Het filter zit rechts van het gaspedaal in de middenconsole.
Om erbij te komen moet je een stuk bekleding verwijderen. Dit zit met 2 plugjes vast en gehaakt achter wat randjes. Die 2 plugjes zijn met de hand een kwartslag te draaien en vervolgens kun je het stoffen stuk bekleding om de pedalen weghalen.
Je kijkt dan tegen een deel van de zijkant van het verwarmingshuis aan. Je ziet een deksel zitten die vast zit met 2 clips. Deze kun je inknijpen en vervolgens het deksel naar voren kantelen en daarna omhoog drukken uit het kunststof oog waarin hij gehaakt zit. Je ziet dan de zijkant van het filter en met wat gewurm kun je dat eruit trekken.
De vervanger schuif je er weer in (nadat je even de stofzuiger in het huis gestoken hebt om de rommel eruit te halen). Let wel op de pijlen die de doorstroomrichting van de lucht aangeven! Verder is het een kwestie van de gedemonteerde delen weer netjes op hun plek te zetten.

Het filter dat er bij mij uitkwam was erg vuil en zeker aan vervanging toe. Zal dus zeker verschil maken met de kwaliteit van de lucht in het interieur. Kleine, simpele klus die iedere C6 rijder zelf zou kunnen doen volgens mij….

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 14 april 2016 03:00 PM
  [ # 77 ]

Onlangs heb ik een set 2de hands licht metaal overgenomen van een voormalige C6 rijder die nu weer een Vel Satis heeft.
Mijn huidige winterbanden zitten namelijk op stalen velgen en dat doet de auto qua uiterlijk geen goed Wink

De afgelopen maanden heb ik met de stalen velgen zonder bandenspanning sensoren rondgereden. Omdat ik toch wel graag wil dat aanwezige opties ook werken heb ik via Ebay een setje sensoren aangeschaft. Deze zijn origineel voor Jaguar/Landrover maar worden ook aangeboden als bruikbaar op een aantal Citroëns waaronder de C6. De sensoren werken op de juiste frequentie in ieder geval en de prijs valt met nog geen geeltje per stuk incl. verzenden ook nog wel mee…

Gisteravond eens de Lexia aangesloten en rondgeneusd in de opties. Ik heb de nummers van de nieuwe sensoren handmatig kunnen toevoegen nadat ik de hexadecimale getallen had omgerekend naar decimale.
De nieuwe sensoren zijn nog niet geactiveerd. Ze slapen ahw en moeten met een speciaal signaal van 125kHz gewekt worden. Dit is om de batterij te sparen zodat deze niet al leeg raken voordat ze gemonteerd zijn.

Hopelijk na het activeren dus een kwestie van ventielen/sensoren en banden monteren zodat ook de bandenspanning van de winterwielen netjes bewaakt wordt!

Mocht iemand nog een set 17” stalen velgen zoeken voor een C6 (of bepaalde types c5) dan hoor ik dat graag!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 15 april 2016 12:01 AM
  [ # 78 ]

Dat heb je weer mooi opgelost!,ik merk dat je al aardig opschiet met het ontdekken van de C6. Smile

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 26 juni 2016 01:20 PM
  [ # 79 ]

Gisteren een vervolg gegeven aan de door Cifo geïnitieerde detailing cursus van een paar weken terug.
Dat was zeker leerzaam en maakte hongerig om de C6 ook eens echt goed schoon te maken! In de tussentijd wat middelen aangeschaft en moed verzameld (het is best veel auto namelijk Laughing )

Samen met een aantal andere forumleden afgesproken om ons eens een dag in het zweet te werken en te zien wat er van de auto’s te maken valt. Na het voeden van de lak met wax Uiteraard afsluitend met het voeden van de inwendige mens middels een gezellige barbecue!

Toen ik aan kwam was men al bezig om een ander slachtoffer onderhanden te nemen. Grappig genoeg was dat de kleur van de 2 auto’s erg veel op elkaar lijkt!

Als eerste de auto afgespoten met de hogedrukreiniger. Vervolgens werd de C6 voorzien van een schuimlaag die de het vuil zacht maakt en losweekt. Dan de auto wassen met een microvezel washandschoen en het 2 emmer systeem. Daarna de auto ingespoten met non-ferro wat een behoorlijk paarse auto opleverde! Verrassend wat dat doet als je eigenlijk denkt dat de auto heel schoon is.
Vervolgens de auto gekleid en daarna alle rubber en zwart plastic delen afgeplakt. Anders kunnen deze wit uitslaan als je er met de polijstmachine per ongeluk overheen gaat.
Na het afplakken dus polijsten. In 2 stappen, eerst met een grovere pad met een gemiddelde pasta en vervolgens de hele C6 nogmaals met een fijne pad en de fijnste pasta:

Daarna kan de auto in de wax gezet worden. Tijdens het harden van de wax de kunststof en rubber delen gevoed zdat deze ook weer mooi zwart worden en er nieuw uitzien!.

Veel werk maar je hebt er ook wel heel veel lol aan!
Hier nog wat plaatjes van het resultaat:

Wat leuk was om te zien is dat de 2 auto’s die erg op elkaar leken qua kleur na de behandeling meer verschillen dan daarvoor. De Mercedes is donkerde, wat bruiner geworden. De C6 juist lichter

Vanmorgen stond de C6 er zo bij (nadat ik bij thuiskomst gisteren even snel de duizenden instectenlijken had verwijderd):

En na de regenbui later de foto’s kunnen maken waar het op detailing fora om lijkt te gaan: BEADS

Ik ben erg blij met het resultaat, een geweldig mooie C6! Nog mooier dan voor al het werk!

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 juni 2016 03:08 PM
  [ # 80 ]

Mooi zeg, dat is het mooie van detailen idd loon naar werk. Hard werken en dan fantastisch resultaat!

Profiel  
 
cx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 11-01-2010

Gepost: 26 juni 2016 07:01 PM
  [ # 81 ]

Prachtige combi dit soort interieur en die goude kleur….
Heb nu in een paar c6en mogen sturen het is en blijft een fantastische voiture.

Veel plezier en fijne km’s toegewenst hij ziet er de komende tijd weer top uit!

Dans son jus

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 27 juni 2016 12:15 AM
  [ # 82 ]

Mooi werk zeg! Waarmee heb jij de kunststof raamlijsten behandeld? Die van mij zijn helemaal dof uitgeslagen.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 juni 2016 07:00 AM
  [ # 83 ]

Die zijn bij mij sowieso nog best netjes, ik heb trim restorer van Poorboys gebruikt.

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 29 juni 2016 05:52 PM
  [ # 84 ]

Ik heb de trim restorer van Poorboys besteld en inmiddels gebruikt. Het eindresultaat is prachtig. Alle dof uitgeslagen zwarte kunststof delen zijn weer mooi zijdeglans zwart geworden en zelfs de plastic glimmende strips rondom de ruiten zijn er van opgeknapt. Dank voor de goede tip.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 29 juni 2016 08:15 PM
  [ # 85 ]

Mooi! Je zal het wellicht een paar keer achter elkaar moeten gebruiken tot het kunststof voldoende gevoed is. Dan blijft het steeds langer mooi.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 27 augustus 2016 06:11 PM
  [ # 86 ]

3 weken vakantie in de Fitroën camper in de UK achter de rug. 2 x een zwarte Engelse C6 gezien. Maar wat is het dan een mooie wagen die je bij thuiskomst op de oprit ziet staan! Geweldig gewoon….

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 22 oktober 2016 04:21 PM
  [ # 87 ]

Laatst kwam ik op een Engels C6 forum een topic tegen met een uitgebreide en goed gedocumenteerde uitleg om een sensor die het niveau van de koelvloeistof in de gaten houdt toe te voegen in de C6. En wel op een manier zoals het af fabriek eigenlijk had gemoeten:
http://c6owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?27697

Omdat er toch wel wat kwetsbare delen (oa buis in de wielkast, kunststof thermostaathuis) in het koelsysteem van de 2.7 diesel zitten, is het eigenlijk bizar dat zo’n waarschuwing op de C6 ontbreekt. Het eerste dat je dan merkt als je zonder koelvloeistof komt te staan is dat je motortemperatuur ontoelaatbaar hoog wordt. En dat merk je meestal ook pas als er een oververhittingsignaal komt omdat er geen temperatuur meter in het tellerhuis zit. Je kunt alleen het centrale scherm op een temperatuurmeter zetten. Maar dat gaat niet als je bijvoorbeeld de navigatie gebruikt. De kans op extra schade door de oververhitting is dan ook groot.

Ik heb dus de onderdelen aangeschaft en een goede krimptang geleend op mijn werk om dit aan te leggen.
Het nummer van de sensor die ik uiteindelijk heb gebruikt is:

Ik heb deze via de Peugeot garage in het dorp hier besteld. De 1306F2 was niet meer leverbaar. Deze 1306E3 was ook nfp, maar lag nog wel ergens op de plank in het land. Het vreemde is dat de nummers voor de sensors tegenwoordig verwijzen naar andere nummers. Deze andere nummers zijn echter geen vervangende sensors, maar een ander expansievat waar de opening voor de sensor dicht is! Bij een kapotte sensor lijkt het er dus op dat de strategie is om deze te laten vervallen ipv het waarschuwingsysteem werkend te houden!

Hoe dit aan te sluiten staat dus in de bovenstaande link. Ik zal hier nog wat foto’s plaatsen die ik extra heb gemaakt bij de mijne:

De vorm voor het benodigde gat voor de sensor zit al aangegeven in het huis:


Hier de sensor met het zelfgemaakte draadboompje en het gat nog dicht

De sensor gemonteerd in het vat zoals het nu zit:

Bij een droge sensor verschijnt deze melding op centrale scherm

de melding gaat gepaard met het oplichten van de SERVICE melding in het tellerhuis.

Ik vind het zelf wel een erg prettig idee dat deze sensor nu werkend aanwezig is. En geweldig dat iemand de moeite heeft genomen om dit helemaal uit te zoeken zodat dit ingebouwd kan worden zodat het er origineel uitziet!
Ik hoef nu het centrale scherm niet meer standaard op de trip stand te zetten waarbij de temperatuur van de olie en de koelvloeistof wordt weergegeven om een oplopende temperatuur door te weinig kvs op te merken.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 22 oktober 2016 05:20 PM
  [ # 88 ]

Dat is puik werk! Weer met een iets zekerder gevoel op weg!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 22 oktober 2016 05:51 PM
  [ # 89 ]

Fantastisch! Jammer dat ik dat nog niet had in mijn toenmalige C6.
Mooi dat het zo simpel is te installeren.
En te gek voor woorden dat het er af fabriek niet in zat….....

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 oktober 2016 11:15 PM
  [ # 90 ]

Overigens had ik nog een leuk akkefietje tijdens het aanleggen van de bekabeling. Toen ik daar mee klaar was (sensor had ik nog niet, dus die was niet aangesloten en niet geactiveerd in Lexia) en na het aansluiten de C6 startte ging dat allemaal prima. Tot er opeens een PIEP klonk en het service lampje ging branden. Nogmaals starten en weer de piep samen met een melding op het centrale scherm: Storing versnellingsbak big surprise

Echt veel was er niet gebeurd. Had eigenlijk alleen 2 ongebruikte pinnetjes in 2 stekkers in de zekeringenbak een heel eind verlengd. Toch de accu er maar weer af en alles nogmaals bekeken. Geen kromme pinnen of losse draden kunnen vinden.
De storing uitgelezen met de lexia en die gaf aan dat er een probleem was met de shift lock. En inderdaad was de bak niet uit de P te halen.
Na wat zoeken bleek het een kapotte 10A zekering in de zekeringenbak te zijn.
Toeval? Waarschijnlijk wel, maar heb hem toch wel even geknepen Laughing

Profiel  
 
 
6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook