8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
   
Simon’s Rode BX 16TGI: nu lekker rijden!
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 22 september 2016 07:13 PM
  [ # 106 ]

horizontaal is wel beter, geen idee wat er gebeurd met een overvolle versnellingsbak?

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 09 oktober 2016 09:18 PM
  [ # 107 ]

Hmm. mijn bak heeft die bout links op de foto niet. ik heb er nu in totaal 1.8ltr olie ingedaan via de dop op de bovenkant.

Gisteren heb ik ook even de twee retourtjes van het rechter voorwiel vervangen. die waren opengescheurt. Aangezien ik dat blokje met die twee slangetjes niet had liggen, heb ik met twee koppelstukjes en slang die van de oude octo kwam een patch gemaakt. de lekke slangen vlak boven de verdikking afgesneden en daar een kort stukje koperpijp 4mm ingedrukt. daarop weer een kort stukje slang naar het chassis.

Oh en na het vullen van de motor met koelvloeistof ontdekt dat de radiateur lek is. Crying or Very sad gelukkig had ik het luchtfilter nog niet teruggezet, dus die radiator kon er zo weer uit.

de groeten van simon

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 09 oktober 2016 09:49 PM
  [ # 108 ]

Eens rustig proberen of ik het voor elkaar krijg een foto van mijn site hier te zien:


http://www.n-1.nl/bx/thumb/2016-08-31-1354.jpg

[img]http://www.n-1.nl/bx/thumb/2016-08-31-1354.jpg[/img]
[url=http://www.n-1.nl/bx/2016-08-31-1354.jpg]http://www.n-1.nl/bx/2016-08-31-1354.jpg[/url] 

de truuk is dat je op je site een directory met grote afbeeldingen hebt, met daarin een dir met thumbs van (in dit geval) max 600px grote foto’s. de IMG doe je met deze thumbs, en de url doe je met de grote. als je daar dan op klikt, opent ie een nieuw tabje met de grotere foto.

dus

[url=bestands-url]naam-die-je-de-link-wilt-geven, (of nog eens de bestands-url)[url] 

hehe. deze post zal ik nog vaak nodig hebben denk ik.

de groeten van simon

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 09 oktober 2016 10:42 PM
  [ # 109 ]

Te veel olie in je bak geeft een overdruk waardoor je keerringen het kunnen begeven, maar dat zal niet op 100 ml fout gaan denk ik.

Niet alle bakken hebben de vul- / peilplug en dan moet je er dus gewoon 1,8 liter ingooien…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 16 november 2016 11:51 AM
  [ # 110 ]

Zo, alles zit weer op z’n plaats. Alleen start de motor niet omdat ie meteen verzuipt. als ik het stekkertje van de injector los haal, stopt dat verzuipen, dus de injector lijkt me goed. Overigens is dit een Magnetti Marelli monopoint. Ik heb de ECU uitgelezen, maar die vind dat alles in orde is. helaas had ik geen multimeter bij de hand om de potentiometer te checken, dus dat wordt de volgende keer.

Door een zeer pittige griep duurt het allemaal veel te lang nu. sleutelen in de kou is niet fijn Sad

de groeten van simon

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 november 2016 09:50 PM
  [ # 111 ]

Temperatuursensor mogelijk niet goed of stekker los?
Aansluiting watertemperatuursensor en luchttemperatuursensor omgewisseld?

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 16 november 2016 10:50 PM
  [ # 112 ]

Hmm. waar zitten die? de luchttemp zit op het inlaatspruitstuk, maar die van de water op het carter? of zijn dat die temperatuursensoren die achterop de kop zitten? ga ik wel effe uitzoeken. gelukkig heb ik fotos gemaakt van de voor situatie.
dank

de groeten van simon

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 07 december 2016 10:15 AM
  [ # 113 ]

...En we zijn weer iets verder. de ECU uitgewisseld, maar nog steeds geen lopende motor. Sad een bevriend garagist tipte mij goed te kijken of *alle* elementen van de ecu overgezet waren van het vorige blok en of het bovenste dode punt wel klopt op het vliegwiel. Alles is inderdaad overgezet, maar het bovenste dode punt heb ik nog niet gecontrolleerd. is wat lastig in een comleet ingebouwde motor. wel denk ik dat dat wel zal kloppen aangezien er op de flens aan de krukas een pen zit die door een gat in het vliegwiel moet…

later bedacht ik me dat ik wel wat weinig vonkjes zag bij de bougie. dus de volgende keer ga ik toch eens kijken naar de BDP sensor…

zo te zien kan ik niet echt stekkers verwisseld hebben in deze setup. kabels zijn of te kort daarvoor, of hebben een andere stekker.

de groeten van simon

Profiel  
 
Bart Middelkoop
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 27-12-2015

Gepost: 07 december 2016 06:14 PM
  [ # 114 ]

1e bougie eruit en die peilen mbv een lange schroevendraaier of lasdraad ofzo en er moet een markering op je vliegwiel staan en een sleufje in je versnellingsbak zitten waar je dat op kan zien.

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 13 mei 2017 10:40 PM
  [ # 115 ]

Zow. we zijn een hele tijd verder. door koude en drukte heeft de dame veel geduld moeten hebben, maar vandaag had ik eindelijk weer tijd. Vonken was goed, dus bdp sensor werkt. Toch maar even de distributie timing gecontrolleerd en verdomd, die stond twee tandjes te laat. GMBH.

dus maar even snel de zaak op tijd gezet. Viel mee. aangezien alles al eens los was geweest en nog niet vuil was geworden was het zo gepiept. alleen die distributie spanning heb ik op gevoel moeten doen. heel leuk kun je overal het speciale gereedschap (stripje met gat met aan het einde een vierkant stuk staal) krijgen, maar staat nergens vermeld welk gewicht daaraan moet (iemand?)

voor een test de dynamo en pomp maar even losgelaten en ja hoor. starten.
Pompriem en dynamo weer ingebouwd en maar eens even laten lopen om het hydraulisch systeem weer een beetje wakker te maken. na een minuut of drie de bout in de drukregelaar eens aangedraaid en de achterkant begint zowaar te stijgen.

en stijgt maar door tot max. voorkant blijft laag. Dat ziet er niet uit. Dus toch maar eens een assistent gevraagd om het hoogtepookje te bedienen terwijl ik onder met een lange schroevendraaier de zaak weer in beweging probeer te krijgen. en jawel hoor, na een aantal keren wrikken en duwen, komt voor ook omhoog en luistert braaf naar het pookje. zelfde procedure achter heeft ook goed resultaat.

alleen slaat de fan niet aan. ook niet na een paar tikken met een hamer op de temp sensor: die is dus stuk. Sad

maar fraai. geen lekkages, mooi droog en een prachtig zoemend motortje.

Kan ik em eindelijk eens APK klaar maken en weer eens gaan zweven.

de groeten van simon

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 20 juni 2017 08:08 PM
  [ # 116 ]

Zo. roest is weggewerkt en nu is het apk klaarmaken aan de beurt. ik ontdek net dat er best veel pluisjes op mn gordels zitten. heeft iemand nog een net paar liggen? zowel de rolgordels voor als achter

de groeten van simon

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 05 juli 2017 08:45 PM
  [ # 117 ]

Ik heb een vervangende set gordels bij nanco kunnen ophalen. wat een heerlijke sleutelplek heeft hij. jaloersmakend. Ik had er de 600km graag voor over. Smile

de groeten van simon

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 10 juli 2017 03:31 PM
  [ # 118 ]

GRMBH. het blijkt dat in mijn bx geen orginele gordels zitten. Ik had alleen de gordels meegenomen bij Nanco en het blijkt dat mijn klikkers anders zijn. Nu hoor ikmverhalen dat xantia type 2 er ook in passen, maar is dat zo? Kijk, de gordel overzetten naar een andere roller is niet zo’n probleem, maar stiksel loshalen om andere klikkers te gebruiken is een beetje lastiger. iemand in regia Arnhem met xantia type 2 of BX gordels?  sowieso ziiten er bij mijn break rolgordels achterin. dat schijnt ook niet bij alle bxen zo te zijn. zou bijvoorbeeld peugeot kunnen passen?

de groeten van simon

Profiel  
 
macsimski
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 07-08-2008

Gepost: 20 juli 2017 03:00 PM
  [ # 119 ]

Het gordelmysterie is opgelost. Ik had van Nanco gordels van een oud model bx gekregen, maar in de mijne zitten het nieuwe model, wat ook in de xantia zit. dat was makkelijk.

Ze is inmiddels door de keuring en ik zweef weer lekker over s’lands wegen. Nu ze technisch weer in orde is ga ik me eens over de carrosserie buigen. ze mag een nieuwe blanke laklaag over het rood (kleurcode EJXMR) en ik moet toch wat aan de roest links achter gaan doen.

Ik merk dat ze veel meer pit heeft met de gereviseerde motor. die oude had zoveel last van uitlaat aankoek op de kleppen en in de kop dat de energie eigenlijk alleen in hitte werd overgezet en een heel klein beetje trekkracht. Ik denk dat daardoor ook de koppakking eraan gegaan is. dus wordt je motor te heet? check de uitlaatkleppen eens op aankoek. grote kans op uitgeharde klepseals.

maar eerst vakantie!

de groeten van simon

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 10 augustus 2017 10:58 PM
  [ # 120 ]

Wauw wat een achterstand had ik in je dagelijkse beslommeringen met mijn ex BX… ik vind het erg leuk dat deze rode zweefbak doorleeft! Veel zweefplezier!

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
 
8 van de 9
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook