4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Tank gezocht voor de U23 van Oldenhage
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 12 maart 2017 07:49 PM
  [ # 46 ]

Afgelopen twee weken stilgezeten? Nee geenzins.. Als eerste ben ik verder gegaan met de bedrading. Op een zaterdagavond aan de keukentafel een nieuwe draadboom voor de motorruimte gemaakt. Leuk klusje. Daarna begonnen met de draadboom van het interieur. Die kan er niet uit en dat is dus wat bewerkelijker. Dat gebeurt dus gewoon in de auto. ‘t leuke is dat als je dan alles vervangen hebt, heel simpel de dasboardverlichting het doet Wink


Ook aan de motor verder gegaan. Leen de Bodt van leen APK heeft een 123 ontsteking er op gezet. De motor liep na het kleppenstellen al mooi, maar nu nog mooier. Ook een ander inlaatspruitstuk gemonteerd, Eentje die goed aansluit op het uitlaatspruitstuk.

Ook nog eens een NOS uitlaatdemper gemonteerd. Nu is het helemaal een genot om naar te luisteren.


Afgelopen vrijdagavond het bladverenpakket aan de linkerkant beetgepakt. Ik dacht dat er wat bladen gebroken waren, maar het bleek veel simpeler. Ze lagen niet meer symetrisch op elkaar. De boel loshalen, goed op elkaar leggen en weer vastzetten, klinkt als een half uurtje maar was wel iets meer. Blijkt ook dat je wat groter gereedschap nodig heb, sleutel 32.

 

De zaterdag samen met Roel Monsee lekker bezig geweest aan het chassis. Het is een ouderwets ladderchassis en zeg maar de laatste sport was krom. Maar dat is wel degelijk spul van 1,5 of 2 mm dik staal. Met een pers en brander de boel weer aardig recht gekregen en weer afgelast. Ook is Roel begonnen met het conserveren van het chassis met RX5.

Als kers op de taart nog even een stukje gereden Smile

 

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 maart 2017 02:40 PM
  [ # 47 ]

Wat een verenpakket big surprise Zoiets bedenken en samenstellen moet toch echt een vak zijn geweest.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 15 maart 2017 11:01 PM
  [ # 48 ]

Je moet de lijst van combinaties in het onderdelen boek eens zien!
Er zijn 4 versies geweest qua totaal beladen gewicht: 3500, 4200, 4500 en 5000kg en binnen die versies een aantal varianten in de veren pakketten voor voor en achter!

Het pakket van Le Camion Vert lijkt veel op dat van mijn “5 ton” U23, met de extra set korte hulp-bladveren en rubber beklede aanslagen die aan het chassis zijn gelast.

Ik ga die extra veren er t.z.t. tussen uit fietsen, de mijne is in Frankrijk al terug gekeurd naar 3.5 ton en die extra veren maken het rijden op twee manier beroerder: niet alleen veel stuggere vering bij belading, maar ook nog eens de veerweg flink ingekort. Het extra pakket verlaagt de rij hoogte achter èn zorgt er voor dat de achteras direct al dichter bij het aanslag blok zit.

Wel fijn om te zien dat dit vrachtwaggeltje zo wordt aangepakt. Ik zit nog altijd in mijn agenda te zoeken naar een gaatje om eens stevig te gaan klussen aan de mijne

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 18 maart 2017 08:04 PM
  [ # 49 ]

Zaterdag klusdag, dus ook deze zaterdag aan de bak. Maar deze week niet alleen zaterdag geklust. Ook een paar avonden. Zo is deze week de laadbak aangepakt. Het kopschot van de bak was het slechtste deel van de hele auto. Dus grote slijptol erin en alles eruit geslepen. Rene van Maren had al een plaat geleverd die er zo in paste. Het is best netjes geworden al zeg ik het zelf.

Vandaag ook de kachelblower gemonteerd en aangesloten. Je moet toch op de winter voorbereid zijn.

Verder twee kabelboompjes vervangen. 1 kabelboom(pje) zorgde voor signaal van de remdruk en benzine hoeveelheid. Ook dit bundeltje bleek slecht en onderbroken. De andere bundel die ik vervangen heb is van de verlichting achter. Uiteraard ook slecht. De kabelboom loopt van voren naar achter, eenmaal op de grond lijkt de bundel wel twee maal zo lang als dat de auto is.

Meteen maar de lichtschakelaar schoongemaakt en gereviseerd, ingebrande contacten hersteld, bakelieten behuizing schoongemaakt en terug gemonteerd.

ben nu nog op zoek naar achterlichten. De huidige units zijn vee te modern voor de auto, die zitten op iedere aanhanger die nu nog geleverd wordt. Dus mocht iemand een idee hebben… Denk eigenlijk aan DS break achterlichten Wink

(fotos volgen)

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 maart 2017 08:48 PM
  [ # 50 ]

De Hella Online Catalogus heeft 78 pagina’s universele achterlichten, waaronder mooie klassieke modellen. Sommige soorten worden natuurlijk ook gewoon al 50+ jaar onveranderd gemaakt…

Heeft de Camion Vert eigenlijk breedtelichten nodig?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 18 maart 2017 09:59 PM
  [ # 51 ]

Leuke auto,een vriend van mij had een type 55 tankwagen, de achterlichten waren van Marchal. Op de site http://www.les-six-troenes.com vind je bij parts, taillight, Marchal nr.177. Die horen er op.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 maart 2017 12:04 AM
  [ # 52 ]

Zeg, Johan, als je Joost Veerkamp om een versie met een groene U23 vraagt, maakt hij die misschien wel voor je!


afbeelding: veerkamp.nl

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 24 maart 2017 12:49 AM
  [ # 53 ]

Leuke plaat om eens als foto over toe doen. Is bij Sander Aalderink om de hoek.. wie weet moet ik nog eens wat oud ijzer daar bezorgen

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 973
Geregistreerd: 09-03-2005

- Traction Avant 11BL
Gepost: 24 maart 2017 07:05 AM
  [ # 54 ]

Goed plan Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 maart 2017 12:21 PM
  [ # 55 ]

Kijk eens aan, de Sirius voor de kade in Wormerveer. Die plaat is zo te zien één en al verwijzing naar tweeluik ‘Het Geheim van de Eenhoorn’ en (vooral) ‘De Schat van Scharlaken Rackham’. Zelfs de Adelaar klopt. Nu ik er over nadenk klopt er zelfs wel iets van het jagen op een schat…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 790
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 16 april 2017 10:53 AM
  [ # 56 ]

Jammer dat er de laatste weken geen updates aan de “U” zijn gedaan. Het is zo leuk om dit topic te volgen…..

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 25 juni 2017 02:58 PM
  [ # 57 ]

Update

Druk druk druk, slechte excuses om geen update te plaatsten, daarom een extra lang verhaal.

Het streven was de U23 mee te nemen naar de Citromobiel. Niet gelukt. Een paar weken voor de beurs overleed m’n moeder. Dat had niet alleen een aanslag op de beschikbare tijd, maar ook op de beschikbare zin.

Wel had ik al begin mei een afspraak gemaakt bij de RDW. Dat stond vast, wachttijd bijna 6 weken. Ik die 6 weken wilde ik het project afronden. Er stond nog behoorlijk wat te doen, verlichting in orde maken, ruitenwissermotor in elkaar zetten, koplampen voor zo afstellen dat ze aan de APK eisen voldoen,  CO afstellen, uitlaat demper goed monteren.

Om de uitlaat goed te monteren miste ik een beugel, gelukkig kon Rene van Maren daar een perfecte beugel van RVS voor maken.

Het rechter voorscherm is ooit eens een boom tegen gekomen, daardoor scheen de koplamp de bomen in, ipv op de weg. Terug tikken van het dikke plaatwerk was nog een hele klus.

De achterlichten waren twee lampunits van een fietsendrager, op Ebay had ik voor 15 euro twee ronde units besteld. 15 cm in doorsnee. De ene unit is voorzien aan de onderkant van een doorschijnend venstertje, zodat daardoor de kentekenplaat wordt aangelicht. Het is dus een unit met 4 functies, tw dimlicht, kentekenlicht, knipper- en remlicht. Al met al staat het best netjes.
Later kocht ik van Tibor nog twee kleinere lampjes, meer in stijl. Te zijner tijd ga ik die denk wel monteren.

De velgen was ook nog een dingetje, ik had nieuwe banden besteld, maar mijn banden apparaat trok zulke grote velgen niet. Dus met nieuwe banden en oude velgen naar de “bandenboer om de hoek”. “wil ze best monteren, maar die ouwe meuk is levensgevaarlijk”  En tja gelijk had hij wel, de springveen kunnen door roest weer los springen. Mijn vaste bedrijf voor stralen en coaten.. 4 weken wachttijd.. google vertelde dat er een andere in de buurt zat. Gebeld, ja 20 inch is geen probleem. Velgen afgeleverd, maar dit zijn geen velgen van een auto…  ???!!! Nee klopt, nou dat is duurder, oke… 10 euro per velg duurder… nou waar hebben we het over. Uiteindelijk werd 3 dagen doorlooptijd 3 weken. Ze zijn netjes hoor, maar absoluut niet de RAL kleur die ik had opgegeven en meest vervelende, ze zijn gewoon gespoten ipv gecoat.

Ook het kenteken was een puntje van aandacht… kan het nu wel schrijven want Johannes heeft z’n blauwe plaat er al op zitten…
Er stonden dus twee Camions te koop in Frankrijk, ik hoefde er maar eentje… die met papieren en verse APK svp.
Nu zijn beide U23’s van dezelfde eigenaar geweest, de oude baas kocht een versere toen de eerste versleten was, hing simpelweg gewoon de plaat van de ene op de andere, kraste met een kraspen een nieuw nummer in de cabine en klaar. met het schoonmaken van het chassis kwam in een ander nummer tegen, een nummer wat niet leek op het nummer van de bijbehorende papieren… Ik had dus niets aan het kenteken, de verse APK en de papieren. Gelukkig kwam er vanuit Frankrijk nog een oud document waarop stond dat dat betreffende document 1 maand geldig was (1997) en er geen boetes op openstonden.
De koper van de andere U23 daarentegen heeft bij mij het kentekenbewijs opgehaald, inclusief de platen.

Met de keuring bij het RDW in Amsterdam dit verhaal niet verteld… Gewoon dat enen documentje laten zien en de auto. De keurmeester ging wel driftig op zoek of dat nu een oud kentekenbewijs was ja of nee.. pakte z’n mobiel en startte de google translate app..  1 maand geldig 1997??? Hij was er van overtuigd dat het een eerlijke auto was… maar dat rare documentje… collega er bij geroepen, iemand die iets hoger in rang staat bij de RDW. ” Piet staat er een nummer in? 12 mm hoge cijfers? O man dan klopt het wel hoor…  zucht… opgelucht de auto laten wegen, samen wat gegevens vastgesteld… is het een driezits voertuig, kiepwagen of laadbak? is dit nu een vierwielig voertuig of 6, nee 4 wielig.. enz. Na een uurtje de leges betaald en naar huis. Dat was overigens de eerste lange rit in de U23.

Een week later viel het kentekenbewijs in de Vennepse brievenbus. Platen besteld en de andere dag de auto voor eens en altijd van een geldige APK voorzien.

Ondertussen al wat kilometers gemaakt. De snelheidsmeterkabel is na al dat heen en weer rijden gebroken. Maar verder? Op en top genieten. Vorige week zaterdag stond er een citrofiel feestje in Gouda in de agenda van de familie. Op een terrein van een voormalig asfalt fabriek. De ideale setting voor een paar leuke foto’s.

Staan er nog wensen voor de toekomst? Jazeker, ik mis nog een fatsoenlijke buitenspiegel, wil nog iets aan het plaatwerk doen, niet spuiten, maar wel fatsoeneren, mis aan de linkerkant nog een deurvanger, wil de laadbak nog behandelen met RX5 en in de toekomst nog eens de bank opnieuw laten bekleden.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 25 juni 2017 10:06 PM
  [ # 58 ]

Wat foto’s Wink

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 26 juni 2017 08:58 AM
  [ # 59 ]

Allereerst gecondoleerd en sterkte met het verwerken van dit verlies.

Anderzijds, gefeliciteerd met het behalen van het kenteken en APK!
Nu kan het mooie vrachtwaggeltje ons Neerlands wegen gaan sieren, erg leuk. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 29 april 2018 05:13 PM
  [ # 60 ]

Zaterdag 28 april 2018 de Camion uit de winterslaap gehaald. De U23 heeft de afgelopen winter binnen geslapen, op een oude vierkoloms hefbrug achterin de garage, omhoog zodat daaronder een Ami 6 Break kon staan. Maar ja hoe gaat dat in de garage… zet maar even bij de vierkolomer… Voordat de Ami onder de brug vandaan kon en de brug omlaag kon was ik een uurtje verder.

Bij de Ami en de 2CV dat je wel even bezig ben voordat ze lopen. De U23 deed helemaal niets, goed kan gebeuren na een paar manden stilstand. Ik was echter vergeten de hoofdstroom schakelaar om te zetten. Schakelaar om, tik en echt meteen lopen Wink

Naar buiten gereden, even over de remmenbank of er een remverschil is opgetreden, ook helemaal niets. Op de grote brug gezet, alle vloeistoffen aangevuld, ruim 20 vetnippels doorgesmeerd en banden weer op spanning gezet. Vorige maand had ik al even onder de U23 gekeken en gezien dat de flarden aan de Hardyschijf hingen. Bestellen van zo’n schijf lijkt niet eenvoudig, waar haal je zo iets? Met behulp van de oude schijf was het een appel-eitje. De schuifmaat gaf aan 150 mm buitendiameter, 55 binnendiameter en steek van 110 mm. In een online catalogus van Febi net zo lang gezocht dat ik een passende schijf vond, eentje die normaliter voor een Mercedes geschikt is past dus ook op een U23. Het monteren was binnen 10 minuten klaar. Alle bouten had ik al gangbaar gemaakt. Splitpennen er doorheen en klaar!

Nog even een paar kilometers gemaakt en volgende week maar eens een kilometertellerkabel bestellen.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook