2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Remmen ontluchten CX 25 GTi T2?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27792
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 maart 2017 08:05 PM
  [ # 16 ]

Volgens mij worden bij mij de remmen altijd ontlucht zonder iets onder de draagarmen te zetten.

Ik weet alleen niet of de auto dan in rijstand of de hoogste stand staat.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 24 maart 2017 09:50 PM
  [ # 17 ]

hoogste stand met draaiende motor en voldoende lhm.

opm1: ik moet me sterk vergissen als je de auto nu niet onder de skis gepakt hebt. dat gaat niet goed zo.

opm2: dat vacuum ontluchten klinkt leuk, maar het is mij nog nooit goed gelukt met zo’n ding. (niet bij “normale” systemen bedoel ik)

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Goud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-08-2010

- Méhari -
- CX 25 Gti Turbo II
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI
Gepost: 25 maart 2017 03:32 PM
  [ # 18 ]

Ik ken de term skis niet in combinatie met de CX, maar ik neem aan dat daarmee de twee liggers van het chassis bedoelt worden? De brug pakt de auto op onder de 4 dwarsstukken waaronder ook de krik geplaatst moet worden, ik kan mij niet voorstellen dat dat niet goed gaat.

Tsja, wat betreft je tweede opmerking, ik sleutel hier aan meerdere oude auto’s, Amazon, MGB, E-type en 420G waarbij de vacuümpomp een handig stukje gereedschap is, niet alleen bij de remmen, maar ook bijvoorbeeld bij de vervroeging van de ontsteking of de regeling van de verwarming in de 420G.  Gekregen van mijn eega, was een goed cadeau.

Afbeelding Bijlagen
WP_20170325_14_48_01_Rich.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 maart 2017 06:04 PM
  [ # 19 ]

dan zal ik me erop verkijken, de kriksteunen zijn natuurlijk ok.

en mooi dat het jou wel lukt met het vacuum ding

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 26 maart 2017 01:31 PM
  [ # 20 ]

Zoals waterman al zegt. Hydro systeem kan niet met vacuum systeem.
Dat gaat niet goed.

Cx op hoogste stand inderdaad.
Wiel eraf.
rem ingedrukt houden met blok hout of iets.
Ouderwets potje op nippel.
en voorzichtig open draaien. Lhm vliegt eruit!.
Bij de cx willen de achterste onluchtingnippel nogal eens vast zitten.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 27 maart 2017 08:13 PM
  [ # 21 ]

De hydraulisch geveerde Citroëns hebben het meest makkelijke systeem om de remmen ontluchten, gewoon doen zoals hiervoor is gezegd en opletten dat je LHM reservoir niet leegloopt. Ik zet meestal een doorzichtig stukje slang op de nippel en laat het in een jampot of grotere glazen pot lopen.

De motor moet bij mij wel draaien, anders wordt het hem niet. En eerst de nippel dichtdraaien, dan de rem lossen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27792
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2017 09:33 PM
  [ # 22 ]
Ed P schreef:

De motor moet bij mij wel draaien, anders wordt het hem niet. En eerst de nippel dichtdraaien, dan de rem lossen.

Lijkt me goede aanvulling!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 maart 2017 09:59 PM
  [ # 23 ]

Gniffel, je merkt het vanzelf wel als je het andersom doet Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook