2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De ijsblauwe plek, de C5 Break van Lucas -> Exit
frankgoud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 08-11-2014

- C5 break 2l lp
Gepost: 07 januari 2017 07:14 PM
  [ # 16 ]

Mooi dat je de tips op het C5 forum ter harte hebt genomen Lucas. Goed werk verricht.bravo

Groet, Jan doei:

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 januari 2017 07:25 PM
  [ # 17 ]

In de auto zat al een XCarlink kastje om muziek vanaf een USB-stick te af te kunnen spelen op de RD3 radio. Omdat dat prima werkt heb ik maar de bijbehorende Bluetooth-module besteld. Als het goed is werkt dat als carkit en kan ik dan ook via Bluetooth muziek streamen. Ik ben benieuwd.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 januari 2017 11:10 PM
  [ # 18 ]

Er zijn ook nog wat andere dingen onderweg, zo heb ik op eBay een nieuwe hoes voor het reservewiel besteld dat natuurlijk los in de kofferbak ligt, de huidige is aan het desintegreren en daar word mijn bagageruim vies van en dat stoort mij. Het enige minpunt dat ik tot nu toe aan de C5 kan ontdekken is de vrij grote draaicirkel, in de stad is dat soms onhandig. Een van de problemen die op het lijstje staan is dat de climate control temperaturen in fahrenheit aangeeft. De centrale display staat wel op celsius, maar geeft een temperatuur van 81 graden aan, een nieuwe is onderweg. Iemand een idee hoe de climate control weer op celsius te krijgen is of zal dat vanzelf gebeuren als de buitentemperatuursensor weer een normale waarde aangeeft?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 januari 2017 11:53 AM
  [ # 19 ]

Ik heb de Bluetooth module voor de Xcarlink gisteren ontvangen en meteen even aangesloten, dat was zo gepiept, het werkt prima, ik moet het microfoontje alleen nog even netjes wegwerken, maar dat komt later.

Daarnaast heb ik de Lexia afgestoft en er even aangehangen, afgezien van een assortiment aan tijdelijke storingen hier en daar die ik allemaal heb kunnen wissen was er 1 permanente storing in het motormanagement die ik dus ook niet kon wissen. De storing is ‘Permanente storing ventilatorstand samenhang’, het is mij niet duidelijk wat dat betekent, iemand een idee?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 29 januari 2017 07:55 PM
  [ # 20 ]

Vrijdagmiddag heb ik de C5 even laten keuren. Het was nog niet nodig, maar de APK’s van mijn hele wagenpark zaten op een kluitje rond mei en juni en dat is niet handig. Daarnaast wilde ik graag weten of het wel de moeite was om nog te inversteren in deze C5 en moesten de schotjes in het spruitstuk sowieso worden vastgelast. Uiteindelijk viel het allemaal erg mee, het derde remlicht was het enige dat ik moest vervangen om er een verse APK op te krijgen en dat heb ik dus ook meteen geregeld.

Dat de schotjes van het spruitstuk zijn vastgelast scheelt enorm voor de kwaliteitsbeleving, de armoedige luide blikkerige rammel is nu verdwenen.

De klimaatregeling doet het na vervangen van het paneel in de middenconsole nu ook helemaal zoals bedoeld. Met de Lexia had ik gezien dat op het oude paneel niet alleen de temperatuurseeinheid was ingesteld op fahrenheit, maar ook dacht het paneel dat het in een rechtsgestuurde HDi in uitvoering voor koude landen zat. Dat was dus allemaal precies verkeerd. Als ik dit aanpaste was een seconde de ingestelde temperatuur in graden celsius af te lezen waarna de Lexia een codeerfout aangaf en de instellingen weer terug waren geschoten. Een ander paneeltje bood dus uitkomst. Dit kwam weliswaar uit een HDi, maar dat kon ik nu wel aanpassen.

Van garage Rene in Breezand heb ik een zeer uitgebreid Excel sheet gekregen waar al het onderhoud in staat vermeld dat de vorige eigenaar bij hem uit heeft laten voeren sinds hij hem met een kilometerstand van iets boven de 200K kocht. Er staat eigenlijk niet veel bijzonders in. De bak is vorig jaar een keer gespoeld en verder heeft hij steeds op tijd een beurt gehad. Af en toe is daarbij eens een wisserblad, veerpootretourslang of setje remblokken vervangen.

Ik heb er zelf wel vertrouwen in dat ik een tijd met deze C5 kan doen en ga dus eens beginnen met een beurtje. Gewoon om ze eens te proberen heb ik er vorige week al Denso IKH20 bougies gemonteerd, ik merk eigenlijk geen verschil ten opzichte van de NGK LFR5B die er uit kwamen, maar die zaten er dan ook pas een 16K in ongeveer, ik heb ze bij het setje boordgereedschap opgeborgen, kan altijd van pas komen…... De Denso’s zouden het ongeveer 60K vol moeten kunnen houden, we gaan het zien!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 30 januari 2017 12:58 PM
  [ # 21 ]

Zo te zien nog de originele uitlaat?

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 januari 2017 01:10 PM
  [ # 22 ]

Ja, daar lijkt het wel op, helemaal uit 1 stuk en in overigens nog in uitstekende staat.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 30 januari 2017 01:22 PM
  [ # 23 ]

De Oilsaver ondertussen ook kunnen monteren?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 januari 2017 01:43 PM
  [ # 24 ]

Nee, ik rij nog zonder om te weten wat de uitgangssituatie is. Duidelijk is wel dat er sprake is van een behoorlijk olieverbruik.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 februari 2017 08:38 PM
  [ # 25 ]

Ik had een paar dagen gelden vastgesteld dat er na 1500 kilometer zo’n 0,8 liter olie bij moest. Ik heb vervolgens de oilsaver gemonteerd, inderdaad een fluitje van een cent en met een stuk lijmgevoerde krimpkous de carterventilatieslang gerepareerd, want die lag vlak voor de aansluiting op het stuk met de splitsing finaal doormidden. Inmiddes ben ik weer een kilometer of 900 verder, zodra ik weer 1500 kilometer heb gereden peil ik weer.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 09 februari 2017 09:41 PM
  [ # 26 ]

Best leuk zo’n fotoservice, wel een beetje karig dat het nog altijd zwartwit is

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 09 februari 2017 10:46 PM
  [ # 27 ]

Shocked

Wegpiraat!

 

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 12 februari 2017 01:41 PM
  [ # 28 ]

Mooie sfeerfoto!  Laughing

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 maart 2017 08:30 PM
  [ # 29 ]

Ik heb de C5 sinds een paar weken uitgeleend aan een vriend die er mee aan het verhuizen is op zijn dooie gemak. Vrijdag had ik ‘m zelf even nodig om onder andere de 2cv op een kar op te halen. Die dag heb ik drie keer LPG staan tanken. De eerste keer ging goed, de tweede keer drupte er wat LPG onder de auto uit, maar had ik nog hoop dat het uit de vulnippel lekte, de derde keer kwam er toch aardig wat gas achter de bumper vandaan. Het lijkt er op dat de vulslang is gescheurd….. De C5 is nu weer terug naar de verhuizende vriend, maar zodra hij weer terug bij mij is heb ik dus een klusje voor de boeg. Tot die tijd moet hij maar even op benzine rijden.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 24 maart 2017 10:03 PM
  [ # 30 ]

Woensdagavond kon ik even een blik op de vulslang werpen. Hij zat behoorlijk los op de aansluiting aan de binnenkant van de vulnippel. Toen ik hem een klein zetje gaf brak de koppeling van de vulslang compleet los. Ik zal ‘t nog eens demonteren, maar vrees als ik het zo zie dat ik het beste de vulslang, maar ook de vulnippel kan vervangen.

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook