16 van de 55
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2017 08:16 PM
  [ # 226 ]

Volgens mij had ik al eerder toegezegd mijn versie van de “blokjes” eens te plaatsen.

Belofte maakt schuld, dus bij deze.

Het setje van 4, de hardhouten blokjes voor achter zijn 70 mm lang.

De versie met staal is voor de voorkant, lengte van het stalen deel is 60 mm.

Achter geplaatst, met draaiende motor in de hoogste stand.

Linksvoor geplaatst, het houten deel is alleen maar voor het op zijn plek houden van het stalen deel.

De bolide rustend op de blokjes staat dus iets lager dan de hoogste stand.

En altijd mee, want ze passen keurig in de reservewielbak.

En inderdaad, LV vanaf voor plaatsen, RV vanaf achter plaatsen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 mei 2017 08:32 PM
  [ # 227 ]

Daar heb ik gewoon mijn krik liggen.
Je hebt eerder een band leeg dan die blokjes nodig. Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2017 08:50 PM
  [ # 228 ]

Krik ligt gewoon op zijn originele plek ernaast, zoals net nog zichtbaar.
De blokjes liggen in het andere vak, er bovenop een fles kvs.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 16 mei 2017 09:38 PM
  [ # 229 ]

Aan de achterkant past er een 2 duims buisje tussen. Aan de voorkant past er een 5/4 duims buisje tussen. Makkelijker kan niet.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2017 09:40 PM
  [ # 230 ]

Maar dan druk je wel af op de aanslagrubbers, wat met mijn oplossing niet het geval is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 16 mei 2017 09:45 PM
  [ # 231 ]

Waarom is dat een probleem dan?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2017 09:48 PM
  [ # 232 ]

Omdat je dan anders afdrukt dan met de platte lepel die aan de draagarm zit.
Als je ‘m langdurig op deze wijze weg zet, kan het je aanslagrubbers kosten.
Mijn donor-Break zaliger heeft zo een paar jaar gestaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2017 10:41 PM
  [ # 233 ]

Ik klem hem voor gewoon tussen het rubber, maar bij mij staat ‘ie nooit lang zo.
Ben je niet bang dat de houtjes achter ‘omvallen’ bij belasting?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2017 10:44 PM
  [ # 234 ]

De hardhouten klosjes achter staan klem door het gewicht van de kont.
Aan welke “belasting” denk je dan?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 16 mei 2017 10:58 PM
  [ # 235 ]

Ja, goeie vraag.
Misschien als je zo sleutelt dat er wat beweging in de auto komt oid?
Maar wat je zegt: ze staan gewoon klem.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 26 juni 2017 02:19 PM
  [ # 236 ]

mooie discussie was er los gebarsten op mijn vraag. Ik zelf schitterde in afwezigheid op mijn eigen onderwerp. Wink De reden was dat ik vrijwel tegelijkertijd hoorde dat mijn spuiter ineens geen tijd heeft om de klus te doen. Tot november lijkt het big surprise

Dus om toch een beetje vaart erin te houden en hopelijk toch het eind van het jaar de wagen thuis te kunnen parkeren, hebben mensen hier ervaring met snuisterijen. Uiteraard moeten ze net werk leveren, niet bang zijn voor metallic en de oude kleuren kunnen maken. In mijn geval is dat EMQ (Blue Memphis)/FMQ en mat zwart. De auto staat nu in Berkel en Rodenrijs (Rotterdam Noord), dus een beetje in de regio zou handig zijn.

ps. Mijn idee is om mijn oude bumpers (die toch al op waren) om te smelten naar steunblokjes voor de auto, vandaar de vraag voor de afmetingen. Maar daar ga ik nu wel uitkomen denk ik zo.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juni 2017 04:39 PM
  [ # 237 ]

Snuisterijen… Smile

Maar goed. In naarden ( 1 uur rijden) zit Goedhart. Heeft mijn SM perfect gedaan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 26 juni 2017 08:31 PM
  [ # 238 ]
bogaard77 schreef:

Snuisterijen… Smile

Maar goed. In naarden ( 1 uur rijden) zit Goedhart. Heeft mijn SM perfect gedaan.


shut eye ik wordt echt gillend gek van die autocorrect…. spuiterijen dus, moet eigenlijk spuiters zijn, maar hier in Rotterdam denken we dan toch echt aan andere dingen Wink Misschien moet ik spuiterettes eens proberen, ja, geen autocorrect!

Ik ga Goedhart eens checken. Dank voor de tip.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 28 juni 2017 04:06 PM
  [ # 239 ]

mijn zoektocht naar een spuiter is gaande (en dan doel ik dus niet op die figuren van perron 0), offertes worden opgevraagd en er zijn afspraken gemaakt voor check van de toestand van de Generaal.

In de tussentijd dacht ik ineens aan een oude wens van me: een airco inbouwen. Nu de boel lekker open ligt is dat wel prettig klussen. Ik kreeg de aanbieding om het systeem uit een sloop Turbo1 te halen. Maar ik vroeg me af of er eigenlijk verschil tussen de serie 1 en serie 2 systemen zit (en of dat belangrijke verschillen zijn natuurlijk). Wat rondneuzen op het forum gaf niet echt een uitkomst, heeft een van jullie daar ervaring mee?

Profiel  
 
Goud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 29-08-2010

- Méhari -
- CX 25 Gti Turbo II
- C6 (2005-2012) 2.2 HDI
Gepost: 28 juni 2017 04:44 PM
  [ # 240 ]

LLLPC,

Redelijk bij jou in de buurt zit mijn oud klasgenoot Marco van Wijk, doet oa het spuitwerk voor de lokale Citroen-verdeler en heeft altijd wel wat klassiek duits, engels, frans of zweeds spul staan om te spuiten.


groet
Goud

Profiel  
 
 
16 van de 55
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook