6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
CX25GTI Turbo 2 met Vems erop
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 24 juni 2017 03:27 PM
  [ # 76 ]

Rene .

Vandaag ga ik het niet meer redden. Dus dat wordt volgende week ergens aangezien ik een druk weekend heb.
Heb in elk geval even vergeleken met mijn Prestige maar alle kabels zitten nu exact hetzelfde. Met het verschil de Prestige loopt en de turbo 2 schiet. Maargoed ik ga het proberen en indien het niet lukt dan maar naar een specialist met Vems ervaring vrees dat ik er zelf zowiesso niet uit ga komen.

Fijn weekend
Groeten Patrick

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 26 juni 2017 08:00 PM
  [ # 77 ]

Hallo allemaal.

Heb niks meer geprobeerd aangezien ze nu helemaal niet meer wil lopen.
Graag zou ik willen vragen of er iemand is die me uiteraard tegen vergoeding wil helpen om de wagen terug aan het lopen te krijgen. Heb onder de kap geen verstand van zaken en besteed dit dan ook graag uit met iemand die hier veel kennis van heeft.Liefst uit de regio brabant aangezien ik daar zelf woon.

Iemand hier toevallig ?

Alvast bedankt

Patrick

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 juni 2017 09:34 PM
  [ # 78 ]

Heeft zo’n ding ontstekingsmodule(s)?
Als je in de prestige dezelfde onderdelen hebt zitten zou je die eens kunnen proberen…
Zoiets als dit bedoel ik:
https://www.reservedelenstore.nl/onderdelen/ontstekingsmodule/citroen/cx/cx-i-ma/17432

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2017 09:43 PM
  [ # 79 ]
Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 26 juni 2017 09:57 PM
  [ # 80 ]

Hallo allemaal.

Even een update. Ze loopt weer nog niet helemaal goed maar in elk geval al stukken beter.
Knallen is weg gelukkig. Alle 4 de bougies vonken flink alleen staat ze erg rijk en als ik de koude startklep van de Vems ontkoppel loopt ze bijna vlekkeloos. Ik heb in het begin van aanschaf van deze auto met deze klep problemen gehad dat ze bleef hangen. Na het gangbaar maken van de klep waren eigenlijk alle problemen weg. Het zit hem hoofdzakelijk nog in het stationair draaien. Bij hoog toerental loopt ze vlekkeloos zonder te stotteren of knallen. De klep demonteer ik morgen en kijk dan verder. Het is alleen een andere klep als standaard wat waarschijnlijk komt omdat het van Vems is. Tot zover. Hou jullie op de hoogte en tips blijven evengoed nog welkom.

Groeten Patrick

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 27 juni 2017 09:53 AM
  [ # 81 ]

Standaard heeft een CX een “gewone extra luchtklep”, die kan aan en uit,  maar een VEMS wil graag een echte stationair regelklep. Als die klep niet soepel draait van binnen krijg je problemen met onregelmatig stationair lopen en zo.
In je post van 22 maart 2014 heb je foto’s geplaatst: Links inderdaad de luchtschuif, rechts een “standaard” Bosch regelklep. Staat als het goed is ook een Bosch nummer op. Die zijn nog gewoon te koop, tweedehands en nieuw. Is niet speciaal VEMS, vrijwel elke injectie uit de jaren 90 had zo’n klep.
Als die klep dicht bij de turbo of de uitlaat zit krijgt hij het extra hard te verduren.
De meeste van die kleppen die ik ken hebben geen oneindig leven, misschien zou je hem moeten vervangen? Ik kan me herinneren dat de mijne na 100.000 km bij elke grote beurt schoonmaakte en dan nog was het vaak voor de 200.000 vervangen. ( afhankelijk van hoe kritisch je bent).

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook