19 van de 28
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 19 juni 2017 06:56 PM
  [ # 271 ]

Oh, er begint me iets te dagen… die metalen delen die op de “bouten” zitten klemmen ergens tussen? Ik herinner me nu dat die nogal moeilijk los kwamen…

Zondag maar weer een nieuwe poging, bedankt!

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2017 07:46 PM
  [ # 272 ]

Ik weet niet of het bij een vroege serie 1 hetzelfde is, maar om de koplampen vast te zetten moet je het zwarte kunststof stuk draaien. De witte stelschroef is om de lamp op zijn plek te stellen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2017 07:47 PM
  [ # 273 ]

Is ook bij serie 1 zo.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wim Rutten
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 21-08-2015

- BX 16 TRI
Gepost: 20 juni 2017 09:07 AM
  [ # 274 ]

Precies, en ook nog aan de onderkant! De tip van sleutelaars: een dopsleutel gleuven inslijpen (meen nr 24)of een krokodillenbek tang. Dan heb je meer grip op dat zwarte blokje met even veel drukkracht en draaien. Ik had bij de rechtse het luchtfilterhuis verwijderd!
Soms lijkt het goed te zitten, maar dan is één kant er niet onder geschoven…..
Wim

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 09 juli 2017 03:06 PM
  [ # 275 ]

Ik snap nu weer hoe de lampen bevestigd zijn. Ik had een nieuw setje koplampen gekocht, en daar zaten de “fixeer” moeren niet bij. Zaten nog wel op m’n oude lampen, dus nu zit het weer prima.

Natuurlijk ook weer een nieuw vraagje; bij m’n rechterkoplamp zag ik een los draadje hangen (zie foto). In het klemmetje zat een afgebroken “mannetje”. Het logischte lijkt me dat dit draadje op de bobbine hoort, omdat dit het enigste stukje electronica is in die hoek (afgezien van de verlichting). Maar indien van de bobine, op welke aansluiting, want ik zie geen afgebroken “mannetjes” op de bobine.

Ron

Afbeelding Bijlagen
IMG_1538.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 18 juli 2017 10:28 AM
  [ # 276 ]

Eindelijk staat ze weer voor de deur. Gisteren gekeurd en direct uit de schorsing gehaald.

Bij de opknapactie heb ik besloten om de stootranden langs de zijkanten en de antenne op het dak achterwege te laten.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1603.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juli 2017 01:52 PM
  [ # 277 ]

Nog effe wieldoppen erop en meteen laten taxeren als je dat nog niet gedaan hebt..!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 18 juli 2017 01:57 PM
  [ # 278 ]

ja, ufo’s lagen nog in de stalling, ga ik vanmiddag halen.
Enige wat er nog aan ontbreekt voor een taxatie zijn knappe deurpanelen…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 juli 2017 10:00 PM
  [ # 279 ]

Gaaf die mistlampen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4946
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 18 juli 2017 10:02 PM
  [ # 280 ]

Zonder strippen is mooi! Misschien dan bumperstukken zonder rubber zoeken?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 29 juli 2017 09:54 AM
  [ # 281 ]

Vorige week heb ik alle hd leidingen onder mijn CX opgemeten. Alles was redelijk goed te volgen, al heb ik twijfels bij 1 leiding. Deze lijkt te gaan van bovenop de remcylinder naar een vering module rechts bij de achteras. Ik kan me voorstellen dat dit zo bedacht is om bij het remmen de vering op druk te zetten, klopt dat?

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 29 juli 2017 10:42 AM
  [ # 282 ]

De voeding van de achterremmen komt uit het achterveercircuit en is daarmee dus lastafhankelijk.
De leiding loopt dus van achter naar de remservo toe en daar vandaan weer terug naar de achterremmen,

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 augustus 2017 11:14 AM
  [ # 283 ]

Ben nu bezig met het vervangen van de leidingen naar achteren. Weet iemand hoe ik bij de wartels op de rem cylinder kan komen? Tenzij ik m’n hander overlangs afsij zie ik geen ruimte om daar te werken. De auto staat op een brug, dus ik kijk er van onderaf tegenaan.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2017 11:16 AM
  [ # 284 ]

Bij een serie 2 kan je er redelijk bij vanuit de linker voorwielkast.

Wellicht bij een serie 1 ook.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 25 augustus 2017 11:17 AM
  [ # 285 ]

Super, dank je wel voor je snelle antwoord!

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
 
19 van de 28
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook