9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
De DS21ie H van Gauthier
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juli 2017 03:49 PM
  [ # 121 ]

Tuurlijk wel de naam noemen.

En inderdaad. het wordt alleen maar beter.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 26 juli 2017 01:00 PM
  [ # 122 ]

Alles zit weer in mekaar, motor loopt, met ontlastschroef open weliswaar. Want om te kunnen rijden moet ik de centrifugaalregelaar nog ontluchten volgens het boek.
1. Is dit echt noodzakelijk, enkel de beide leidingen thv. het gasklephuis zijn los geweest. En over enkele weken doen we de oefening opnieuw met nieuwe rubbers.
2. volgens de procedure in het handboek moet je het toerental laten oplopen door de schroef van de gasafslag open te draaien. Is er iets op tegen dat een 2de persoon gas geeft tot het gevraagde toerental?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 juli 2017 09:14 AM
  [ # 123 ]

Ik zou het toch even doen, baat het niet dan schaadt het niet. Natuurlijk kun je gewoon even los gas geven. Ik zet er meestal een slangetje op naar het vat, draai de nippel wat open zodat er een stroompje LHM gaat lopen. Dan even met hoog gas en laag gas totdat er geen lucht meer uit komt. Het handboek is wel erg grondig met z’n minuten lang op hoog gas, maar wie weet is dat toch ergens nuttig voor.

Je merkt of er lucht in de centrifugaalregelaar zit doordat de leiding heel hinderlijk gaat tikken bij het ontkoppelen.

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 28 juli 2017 08:02 PM
  [ # 124 ]

Parallel met de voorschakelweerstand op de bobine is een klein zilverkleurig cilindertje (condensator??) gemonteerd.
Lijkt niet origineel. Kan dit een ontstoorder zijn geweest?
Bobine wordt vervangen, condensator best weglaten zeker? Er is geen radio (meer) aanwezig in de auto.

Nu ontlucht door iemand gas te laten geven, na het einde van de werken gaan we ontluchten volgens het boek(je).

En zijn de merkloze bobines van de DS onderdelenleveranciers aan te bevelen? Of liever een Bosch, Beru, Valeo…
Kabels worden Bougicord met uitsluiting van merkloos spul.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juli 2017 09:42 PM
  [ # 125 ]

die radio ontstoorder kan je weglaten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 15 november 2017 07:24 AM
  [ # 126 ]

De DS is terug van de mecanicien, rijdt heerlijk nu. Wat een vermogen heeft zo’n IE.
Veel problemen waren te wijten aan totaal verlopen contactpunten, de schroefdraad van het borgschroefje was kapot gegaan, ze hadden nauwelijks 0,25 speling.
Tevens is een revisie luchtschuif geplaatst. Start en warmloop gaan nu even vlot als in een moderne auto.

Maar wel thuisgekomen met een koelwaterlek, de radiator lekt aan het aansluitpijpje van het expansievat, die heb ik inmiddels uitgebouwd en deze wordt nu door een vakman gerepareerd. Blijkt dat de radiateur al een nieuw koelblok heeft.
Nu heb ik goede toegang om de sensor te plaatsen op het waterpompbuis, alsook de V-snaren van de alternator te vervangen. De ene is wat slapper dan de andere.

Iemand tips om de dop uit het waterpompbuis te krijgen? Zit muurvast, de mecanicien durfde het niet aan gezien de moeilijke toegang, maar met de radiator eruit kun je er goed bij.

Gauthier

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 november 2017 08:43 AM
  [ # 127 ]

Ik ken maar 1 sensor in het waterpomphuis en dan bedoel je die voor de koelwatertemperatuurmeter ???
Die zou je dan ook in de extra luchtschuif kunnen monteren. Aangezien die gereviseerd is en de waterpomp gecorrodeerd dus porreus is. Die bout uit het waterpomphuis verwijderen is niet zo spannend maar hij kan,inderdaad, het waterpomphuis doen scheuren…..........Sad  nummer 17 =18

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 november 2017 08:59 AM
  [ # 128 ]

Bij een 21 IE zit het contact voor de rode lamp “motor te heet” in de luchtschuif.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 november 2017 09:09 AM
  [ # 129 ]

Duidelijk Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2017 10:33 AM
  [ # 130 ]

En die twee hebben meen ik verschillende draad…

Verwijderen van de dop in je waterpomphuis moet met beleid. Goed heetstoken en dan voorzichtig heen en weer..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 15 november 2017 01:22 PM
  [ # 131 ]

Bouw je het huis uit of doe je het op de auto?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25362
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 november 2017 01:25 PM
  [ # 132 ]

Op de auto. Als ie scheurt bouw je het huis uit! hahaha

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 309
Geregistreerd: 08-12-2004

Gepost: 15 november 2017 05:18 PM
  [ # 133 ]
bogaard77 schreef:

En die twee hebben meen ik verschillende draad…

Verwijderen van de dop in je waterpomphuis moet met beleid. Goed heetstoken en dan voorzichtig heen en weer..

Zo heb ik het ook gedaan, en gelukt. Moest zeker wel de sleutel verlengen voor meer moment (dus het kan erg goed vastzitten), en de pomp is heel gebleven. Aanvullend had ik ook nog aan de binnenzijde van de waterpomp alle corrosie/verkalking weggekrapt wat op het draad zat van deze dop (paar kleine druppeltjes zuur hierop hielp ook).

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 15 november 2017 05:52 PM
  [ # 134 ]

.
Precies, je kunt het uiteinde van het draad van de plug zien en inspuiten met kruipolie. Verlengstuk op je sleutel zou ik niet doen, het huis is echt niet zo heel sterk!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 november 2017 07:29 PM
  [ # 135 ]
bogaard77 schreef:

En die twee hebben meen ik verschillende draad…

Bij een IE wel? Bij een carburateurblok namelijk niet: beide M18x1,5. Maar ‘t kan zijn dat de andere inbouwlocatie een andere draad vereist.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook