6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
USB box
purple700
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 15-02-2010

Gepost: 14 december 2011 09:37 PM
  [ # 76 ]

Bij mij zelfde probleem. Ik ben nu de ergste crashes kwijt nadat ik een aantal hidden files van mijn USB stick heb verwijderd, dat zijn bijv .jpg bestanden die in de iTunes folders staan en die je ongemerkt mee-copieert naar de stick (tenminste met standaard Windows explorer instellingen die hidden files niet laten zien confused ). Het probleem is minder maar nog niet weg.

Ik heb een USB stick met lichtje en bij mij valt de spanning weg bij het uitzetten van het contact (lichtje is uit). Toch onthoud het systeem waar hij is met afspelen, want hij gaat door waar hij gebleven is, zelfs als je de stick eruit haalt en weer terugzet. Pas als je een andere stick erin zet dan is hij de informatie van de vorige stick kwijt. Vreemd genoeg heb ik nog nooit een bestand in de root van de stick aangetroffen, zo’n file die het systeem zou aanmaken.

Volgens mijn handleiding leest het apparaat de hele USB stick in bij het aanzetten van het contact, hij maakt dan zelf een ‘playlist’ aan en ergens daarin gaat het regelmatig mis. Dan springt ie eruit naar de radio, meestal springt ie na een paar seconden terug naar de USB stick, soms niet. Verschillende USB sticks geprobeerd, 2GB en 8GB met zelfde tracks, maakt weinig uit, gebeurt ook bij wisselende tracks. Wel lijkt het alsof het meer gebeurt naarmate het contact langer uit is: als het eenmaal werkt dan blijft het ook werken zelfs als je 5 min contact afzet en weer verder gaat, een nacht stilstand is meestal genoeg om het weer te laten beginnen met haperen

Ik vraag me af of er soms een maximum aan het aantal files zit dat ie probleemloos kan inlezen. Ik wil nog eens proberen zelf playlists aan te maken om te kijken of ie die kan inlezen. Iemand al meer uitgevonden over dit probleem?

C4 Picasso 1.6VTi Image & ZX 1.6i Image

Profiel  
 
C4coupe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 14 december 2011 10:56 PM
  [ # 77 ]

Hallo,

Ik heb dan weer het gedacht dat het met de lees snelheid te maken heeft van de stick. De stick waar ik het echt zelden op heb heeft een lees snelheid van 20Mb/s. die waar ik constant last van he heeft snelheid van +-10MB/s Nu heb ik nieuwe gaan kopen en die heeft snelheid van 15, die heeft het ook minder en niet zo erg. Ik star bijvoorbeeld wagen en na ong. 30 sec. hangt hij even en gaat hij voort. Nog niet heel veel gehad dat hij echt afslaat naar radio.

Die bestanden dat hij aanmaakt bij inlezen van usb stick staan verborgen. In windows u verborgen bestanden weergeven aanvinken ( google zegt u wel hoe ). Dit zijn 2 of 3 bestanden dacht ik.

De stick van 20MB/s hier is maar 2GB. Dus aan de kleine kant. En op papier zijn de usb sticks dus allemaal snel natuurlijk ( verkoperspraat ). Maar ik denk dat het met leessnelheid te maken heeft in samenwerking met de hoeveelheid die op stick staat.

Dus een trage stick met 3 albums gaat niet crashen, maar een snellere met 20 albums… omdat hij als je auto start de stick telkens terug inscant. ( kruip maar eens in auto, doe auto vast. Wacht dan tot lichtje op usb uitgaat. En doe dan auto terug los, je zal zien dat hij dan begint te knipperen. Dus alles gaat inlezen. Dan start je natuurlijk u wagen, waardoor hij 2 handelingen gaat moeten doen > alles lezen en dan het liedje afspelen ) Daarom dat die het nooit heeft na een crash > dan is alles ingelezen.

Beetje duidelijk hoop ik?

Ik ben er ook nog beetje met aan het prullen, maar met deze stick ( 15 MB/s ) heb ik het wel minder snel voor. Toch dat hij compleet afspringt of blijft hangen.

Mvg Kristof

Profiel  
 
r.roeten
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 24-01-2012

Gepost: 26 januari 2012 06:15 PM
  [ # 78 ]

ik heb sindskort ook een c4GP en ben vandaag naar de dealer geweest om aux 1 en de cd wisselaar te laten activeren. helaas is het niet gelukt, beide zijn nog niet aangesloten, en als in het menu de cd wisselaar en aux 1 geactiveerd worden, en er geprobeerd wordt dit te verwerken komt er een fout naar voren “updaten mislukt” dus ik weet het ook niet meer (inmiddels bij 2 dealers geweest) misschien dat inderdaad de usb box eerst moet worden aangesloten voordat hij geactiveerd moet worden wie heeft hier ervaring mee ?

Profiel  
 
purple700
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 15-02-2010

Gepost: 27 januari 2012 01:42 PM
  [ # 79 ]

Nog even een vervolg op mijn probleem van de USB stick die bij het afspelen regelmatig afspringt of blijft hangen, vooral in de eerste minuten na het starten:
De problemen zijn verdwenen na gebruik van een andere USB stick. Eerder al getest met dezelfde nummers op 3 verschillende types/merken sticks, in alle gevallen problemen, dus had gedacht dat het niet aan de stick zelf zou liggen maar aan de mp3’s of aan het entertainment systeem.
Nu weer een ander type stick gekocht (Sandisk Cruze Blade 4GB) en hierbij gaat alles goed! Dezelfde set nummers als op de andere sticks levert geen problemen meer op. Ik kan zelfs meer inladen, in elk geval tot ver boven de 20 mappen, meer dan 300 nummers totaal. De lees/schrijf snelheid van deze stick is niet wezenlijk anders dan de vorige sticks. Het lijkt erop dat het allemaal heel nauw luistert om de juiste stick te vinden die precies zo doet als de USB box ontwerpers aangenomen hebben…

C4 Picasso 1.6VTi Image & ZX 1.6i Image

Profiel  
 
nonkjel26
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-09-2017

Gepost: 05 september 2017 06:54 PM
  [ # 80 ]

Hallo, onlangs kocht ik een 2de hands Berlingo met een RD4 radio en met een (achteraf) in de garage geplaatste oficiele Citroen USB box.
Als ik er een usb stick insteek speelt deze wel af maar geen van de radio- of stuurfuncties werken. ik kan geen folders bekijken, geen lijsten bekijken , niet verder zappen naar een volgende of een andere map, enz. Enkel één liedje verder zappen lukt wel. Op het scherm verschijnt ook niets. Audio kiezen en bewerken (ik bedoel bass of treble bijregelen of loudness bedienen gaat ook niet. Eigenlijk doet ie dus niks behalve afspelen, nummer na nummer.
Heeft er iemand een idee wat er fout is?

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook