2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De Jeep Cherokee [ _ ][][][][][][][][ _ ] van Lucas -> verkocht
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2017 09:33 PM
  [ # 16 ]

Mooi man!

Zo te zien nog best netjes?
Volgens mij nog best een prestatie om maar 118 pk uit een 2.5 liter te krijgen.

Die 4x4 is optioneel of altijd? Ook full lock?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 september 2017 09:35 PM
  [ # 17 ]
Arjan Verkade schreef:

Volgens mij nog best een prestatie om maar 118 pk uit een 2.5 liter te krijgen.

Laughing jij bent nog niet helemaal thuis in de Amerikanen hé... Laughing

Die van mij haalt 72pk uit 2.2 liter. O wacht, er is een AMC met 92 pk. Uit 4,2 liter….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 september 2017 09:43 PM
  [ # 18 ]

Zo ken ik ze zeker wel, ook presteren om uit een 7 liter zo’n 150 a 200 pk te halen.
Zeker een probleem toen de milieu eisen kwamen in de jaren 70.

Ondanks dat het daar normaal is vind ik het nog steeds een prestatie op zich.

Maar buiten de lage prestaties en tegenovergesteld verbruik klinkt het vaak helemaal top.
Incl de Nekaf, klinkt ook top!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 september 2017 10:30 PM
  [ # 19 ]

Ja de koets is helemaal roestvrij en de lak heeft nog best goeie glans. Dat was ook de reden om hem te kopen. Kapotte techniek kan ik allemaal wel maken, maar aan roest heb ik echt een hekel.

Standaard worden alleen de achterwielen aangedreven. Met een hendel kun je via de tussenbak 4WD hoog of 4WD laag inschakelen, ik geloof dat ze dit Commandtrac noemen. Overigens zit er geen ABS of ESP op, bedien je de ramen met zwengels en moet je elke deur apart afsluiten. Gelukkig zit er wel een vrij sterk assisterende stuurbekrachtiging en airco op.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 oktober 2017 12:49 PM
  [ # 20 ]

Nou, gisteren met Waterman maar eens een paar nieuwe drijfstanglagers in de motor geduwd en een nieuwe oliepomp gemonteerd. Of beter gezegd, Waterman heeft ze er tussen geduwd en ik heb als operatie-assistent gediend. Het ging allemaal wel vlot. Weinig bouten, allemaal lomp groot en erg goed toegankelijk.

Onderaanzichtje:

De aanzuigzeef van de pomp was erg schoon:

De waterman aan het werk:

De oliepan heb ik goed uitgesopt en voorzien van een nieuwe pakking, op de hoekjes vastgezet met een kloddertje vloeibare pakking. Onder in de pan lagen een paar flinke vlokken lagermateriaal…....

De vervangen spullen, zoals is te zien was het allemaal erg gaar, van de drijfstanglagers was bijna niets meer over. De krukas hebben we wat opgefrist met een schuurpapier korrel 2000.

Het deksel van de oliepomp is behoorlijk ingelopen, het pomphuis zelf idem dito.

Je kunt er alleen maar om huilen:

Na enige overwegen hebben we gezien de garigheid van de motor een wat dikkere volsynthetische olie gebruikt, Yacco Galaxie 15W50

Toen thuis nog maar verder geklust. Je hebt zo veel ruimte dat je voor je het weet een hoop nieuw spul hebt gemonteerd:

Nieuwe spanrollen, uiteraard ook een nieuwe multiriem. Was allemaal erg gaar.


Een nieuw luchtfilter, het oude mag die naam echt niet meer hebben.

Omdat ik goede ervaringen heb met de LPG Bougies van NGK deze ook in deze auto gemonteerd:

Gare rotor en verdelerkap vervangen met om het af te maken een paar frisse bougiekabels, ook van NGK. Er zaten kabels van 3 verschillende merken op en ze waren allemaal hartstikke brak.


Een nieuwe tankdop met slotje waar ik wel een bijpassende sleutel bij heb:

En dan blijft dit allemaal achter.


En nu? Tsja, de drijfstanglagers rammelen niet meer, maar de stationaire oliedruk bij warme motor is nog steeds te laag. Ik kan er nu wel weer mee rijden, maar eigenlijk moeten we of deze motor compleet reviseren of er moet een frissere motor in. Mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar de tweede optie dus ik ga even zoeken of ik een andere 2.5 kan vinden voor niet te veel geld.

O ja, beide kruisstukken van de Dana 30 vooras zijn compleet uitgewoond, vooral rechts zit een enorme speling, dat zal de brommende resonantie boven de 100 km/u kunnen verklaren. Ik ben nog even aan het overwegen of ik twee complete nieuwe steekassen monteer of een paar gebruikte exemplaren. Normaal worden alleen de achterwielen aangedreven dus het vereist afgezien van een wat gematigde kruissnelheid niet echt directe actie. Verder is de aandrijflijn op het oog nog in orde. Wel viel op de brug pas op hoe ongelofelijk slecht de bladveren zijn, ze krommen precies de verkeerde kant op. Nieuwe liggen al klaar.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 oktober 2017 01:02 PM
  [ # 21 ]

Kennen deze modellen ook nog een beetje van die gezellige Jeep death wobble?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 oktober 2017 01:08 PM
  [ # 22 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 oktober 2017 07:32 PM
  [ # 23 ]

Zo’n Cherokee is echt een droom om aan te sleutelen. Ik heb er eigenlijk spijt van dat we het hele klusje niet gewoon op de stoep hebben gedaan. Ruimte zat. Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 oktober 2017 07:35 PM
  [ # 24 ]
waterman schreef:

Zo’n Cherokee is echt een droom om aan te sleutelen.

Ah, een Cherokee is wél met metrische spullen in elkaar geschroefd? Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 oktober 2017 07:46 PM
  [ # 25 ]

Het lijkt er wel op ja Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 oktober 2017 08:06 PM
  [ # 26 ]

Wat is dan de waarschijnlijke oorzaak dat de oliedruk nog steeds te laag is?

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 oktober 2017 08:45 PM
  [ # 27 ]

Mooi werk hoor! Maar wat staat daar voor C6 op de achtergrond? Lijkt de mijne wel, maar die stond hier dacht ik gewoon in de garage…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 oktober 2017 08:53 PM
  [ # 28 ]
Arjan Verkade schreef:

Wat is dan de waarschijnlijke oorzaak dat de oliedruk nog steeds te laag is?

Inwendige slijtage he.. lees Lucas z’n post nog maar even en kijk vooral even goed naar de foto’s dan zie je wel wat er aan het handje is. Maar niet getreurd want er zijn nog wat trucjes hoor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 oktober 2017 08:54 PM
  [ # 29 ]

Aan die C6 werd gewerkt door onze gastheer, niet van mij dus. Maar goed ook, ik heb al auto’s genoeg. Hoewel, het zou zo maar kunnen zijn dat er binnenkort weer een gedeeld eigenaarschap van een roestige boot in een soortgelijke kleur bij kan worden geschreven shock

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 oktober 2017 10:36 PM
  [ # 30 ]

Sable de langrune vind ik een erg mooie kleur. Leuk dat er nog een C6 in die kleur is, je ziet ze niet vaak….kon je geen polyester boot vinden? Die roesten minder….

Profiel  
 
 
2 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook