57 van de 68
« Eerste  < Vorige 55 56 57 58 59 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 november 2017 09:18 PM
  [ # 841 ]

Mooi!

Tot 120km per uur haal ik zo n 1 op dikke 9 met mijn DX2
Vanaf 130km per uur gaat het snel.. dan haal ik 1 op dikke 7

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 november 2017 09:24 PM
  [ # 842 ]

Ik tank altijd 98 en niet 95 met tegenwoordig ethanol in

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 november 2017 10:07 PM
  [ # 843 ]

Ik rijd op LPG en nu en dan kort op benzine, in mijn tank dus benzine zonder ethanol, octaan 102 (performance van Firezone).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 14 februari 2018 09:05 AM
  [ # 844 ]

Een leuk plaatje in deze donkere tijden

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 14 februari 2018 09:06 AM
  [ # 845 ]

Een leuk plaatje in deze donkere tijden..whistle

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 14 februari 2018 10:11 PM
  [ # 846 ]

Wie zet zijn DS in deze tijd van het jaar nu op de rollenbank??

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 februari 2018 11:27 AM
  [ # 847 ]

No pain, no gain!

Ooit zei er iemand hier op forum , dat de max sneldheid = kruissnelheid

Ik kan het bevestigen very good

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 februari 2018 03:40 PM
  [ # 848 ]

Die wijzer moet toch naar de 180 kunnen?

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 februari 2018 10:37 PM
  [ # 849 ]

De wijzer wel ja, hopelijk de rest ook yes

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 16 februari 2018 09:47 AM
  [ # 850 ]

De tellercorrectie in acht genomen reed je dus eigenlijk 120 kmu. Laughing

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 04 april 2018 10:07 AM
  [ # 851 ]

Eindelijk tijd gehad om de waterpomp te vervangen ;

Oude eraf :

Lekkage is goed te zien aan overloop gat :

Oppervlak schoonmaken en voor de zekerheid, een dichtingsmiddel gebruikt
In principe hoef je geen vlakdichting te gebruiken met papieren pakking.
Zonder papier kun je een goede vlakkendichting gebruiken, deze bvb ;

Maar dit middel kan ik aanbevelen, mits zeer dun aangebracht.

En na 1 uurtje is alles gemonteerd en dicht.

Tips bij demonteren/monteren :

- Batterij pool ontkoppelen ( - pool )
- Koelmiddel via radiator laten leeglopen in bak
- demontage ventilator ( steek in gat van radiator )
- demontage Dynamo
- Riemen opzij leggen
- leg een vod of dikke handdoek onder de waterpomp voor het opvangen van resterend koelmiddel
- waterdarm losmaken en druk je opzij
- Waterpomp losmaken
- Gebruik goede ABA klemmen voor de waterdarmen

Bij montage,sluit eerst de waterdarm aan en vul het koelsysteem af voor lekkage check.
Dan pas rest monteren.

Indien de waterpomp goed ‘kleeft’, een tik geven met een houten blok of steel ( hout ) van hamer onder verschillende hoeken.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 april 2018 10:07 AM
  [ # 852 ]

Verleden weekend in het zonnetje begonnen met oliewissel en vervangen van de voorraadbol.
Deze steekt er inmiddels te lang op.

Bol losmaken ging met een lange beitel, so far so good.
Maar.. Ik krijg de bol er met geen mogelijkheid eruit!


De Wagen staat opgekrikt en op assteunen.
Heb geprobeerd de motor onderaan de carter op te krikken, maar met de nieuwe motorsteunen, is de speling maar enkele cm’s.

Moet ik de motorsteunen losmaken of is er nog andere mogelijkheid ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 april 2018 10:14 AM
  [ # 853 ]

Ja, de hele hogedrukregelaar uitbouwen.
2 HD leidingen losmaken en de retourslang (treiterslang).
Het zou een goed idee zijn om die ook meteen te vervangen.
De HD regelaar zit met twee boutjes vast.

In de bankschroef is het veel makkelijker werken.
Bovendien loop je niet het risico dat de o-ring scheef komt te zitten bij het herplaatsen van de HD bol.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 april 2018 10:19 AM
  [ # 854 ]

Ik heb het ooit eens gedaan met het losdraaien (niet helemaal) van de 2 moeren van de motorsteunen.
Dus die steunen zelf vast laten zitten. Is maar net wat je makkelijker vind.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 april 2018 10:27 AM
  [ # 855 ]

Dit gereedschap kocht ik ooit bij Chyparse, voor een heel redelijk bedrag:

Op het 1/2” vierkant past je doppendoos.
Je krijgt er gegarandeerd elke bol mee los.
Voor de voorraadbol kan je van bovenaf met wat verlengstukken en een wringijzer met verlengstuk enorm veel kracht uitoefenen.

Het ding werd geleverd met een rvs ring die past op een deelbare bol. Die heb ik wat ingekort zodat hij past op een gelaste bol.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
57 van de 68
« Eerste  < Vorige 55 56 57 58 59 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook