











































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Welke olie heb je erin?
Ik ben overgestapt op Castrol Syntrax universal. Dat hielp wel met schakelen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Geen idee wat Tres Beau er in gooit, ik neem aan fatsoenlijke olie. Ik realiseer me intussen dat de auto dit euvel al langer heeft, na lange snelwegritten schakelt het gewoon niet lekker. Vervangen van een van de schakelstangen bleek niet uit te maken.
Uit jullie reacties leid ik af dat de koppeling in elk geval niet de eerste verdachte Is.












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee. Eerder dunne (goedkope) bakolie. Hydraulique gebruikt bijv Kroon. Dat schakelde bij mij niet ok…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Van een oliewissel was het nog niet gekomen. Maar wat vettigheid langs de versnellingspook naar beneden spuiten zorgt voor een wereld van verschil .
Dat ik nu met een niet startende CX op de wegenwacht sta te wachten staat daar natuurlijk los van . Net getankt, paar 100 meter gereden, motor een paar minuten uit en bij het starten lijkt het alsof de boel glorieus en grondig verzopen is. Onhandig.




























Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Met vol gas doorstarten krijg je ‘m niet aan de praat?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik kreeg het niet klaar, mijn truc is juist even doorpruttelen met een klein beetje gas. Maar nu is na alle pogingen de accu leeg. Grrr.




























Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zegt ook iets over de conditie van de accu.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, de accu hield zich heel kranig hoor. De wegenwacht Is systematisch ontsteking en brandstof toevoer nagelopen. En uiteindelijk de elektronica van de luchtmassameter als schuldige gevonden. Door de klep met de hand te bedienen kon ik starten. Door de aanslag van de gaskabel aan te passen zette hij het stationair toerental op meer dan 2000. En toen op weg naar de garage, in de wetenschap dat ik het ding in m’n eentje in elk geval niet nog een keer kon starten. En nu afwachten of de garagist morgenochtend vrolijk wordt van nog meer werk op de stoep.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op zaterdagochtend de monteur gesproken. De accu is na deze optater wel op. Luchtmassameter open gehad en alles lijkt in orde. En de auto start weer - alsof er helemaal niks aan de hand is geweest. Nou ja, lekker is dat. Nou eens kijken wanneer ik tijd vind om het ding weer uit Leerdam op te halen - ligt deze week niet één keer prettig op de route.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Twee weken lang 7 dagen per week 150 km per dag gereden. De CX blijkt als vanouds vlot en betrouwbaar. Wat is het toch een heerlijke auto .
Stationair toerental is door al het gerommel iets lager komen te staan, bij koude start moet ik nu de eerste halve minuut een heel klein beetje gas geven. Daarna loopt de motor mooi rustig , daar kan ik mee leven. Maar wel een raadsel wat er aan de hand is geweest.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gewoon even de stationair afstel schroef iets uitdraaien. Even kijken of die dan niet te hoog komt bij een warme motor.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Is dat die imbusbout op de luchtmassameter?












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, die is het niet.
Hier op de foto te zien, achter de oliedop. De schroef met de veer er onder.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ah, Thanx. Ik weet dat de Wegenwachter met die imbusbout heeft gespeeld om te checken of de luchtmassameter überhaupt nog iets deed. Ik ga eens wat uitproberen de komende dagen.


























Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij het verwisselen van de winterbanden voor de TRX-en ging de auto bij het krikken iets minder snel omhoog dan de krik zelf