15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
   
AX Mistral: vrrrrroemrrrr…hik
Gepost: 03 februari 2018 07:30 PM
  [ # 211 ]

Stotteren bij een warme motor en uiteindelijk gewoon helemaal uitvallen. Morgen maar eens een nieuwe ontstekingsmodule op de TU schroeven en dan kijken of het afgelopen is met die ongein. De symptomen zijn precies hetzelfde als eerder bij onze blauwe AX. Dat was met een nieuwe module in een vloek en een zucht opgelost.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 februari 2018 11:27 AM
  [ # 212 ]

En, AX al op anti-stottercursus geweest?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 07 februari 2018 11:46 AM
  [ # 213 ]

Therapie pakte goed uit, loopt nog niet perfect maar slaat niet meer af.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2018 09:20 AM
  [ # 214 ]

Zoals aangegeven loopt het 1.1 TU-tje nog niet perfect. Vanavond maar eens een tijdje onder de kap duiken om uit te zoeken waar het gesputter (bij lage toeren) vandaan komt. Omdat het motortje niet lekker loopt, voel ik dat ze inhoudt en zie ik het verbruik stijgen. Module, verdelerkap en rotor plus bougies zijn vers. Bougiekabels (nog) niet, maar misschien zijn er meer verdachten.
Ook moet ik uitvissen welke remcilinder ik in het ding heb zitten. Er zijn twee types en er past er maar één. Minstens één van de cilinders lekt een beetje. Wordt vervolgd…

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 februari 2018 09:25 AM
  [ # 215 ]

Ergens valse lucht?

Wat de remcilindertjes betreft, heeft ie nog een remdrukbegrenzer voor de achterremmetjes?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2018 09:30 AM
  [ # 216 ]

Valse lucht is ook een optie. Een begrenzer zit er niet op.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 12 februari 2018 10:16 AM
  [ # 217 ]

Weet je dat zeker Hans dat er geen remdrukregelaar op zit???? Is wel gebruikelijk bij type 1

Je kan het e.e.a. goed herkennen. Zitten op de remcilinder de aansluiting van de leiding en de ontluchtingsnippel recht boven elkaar, dan zit er voor de achteras een aparte remdrukregelaar.

Zitten er op de remcylinder de aansluiting van de leiding en de ontluchtingsnippel schuin naast elkaar, dan heb je cilinders met geïntegreerde remdrukverdeler.

In het laatste geval zijn links en rechts verschillend.

Succes

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 februari 2018 10:26 AM
  [ # 218 ]

Tot orga 5278 een remdrukregelaar, daarna alleen nog op de Entreprise-uitvoering (bestelversie).

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2018 11:44 AM
  [ # 219 ]

Organummer heb ik niet bij de hand, maar volgens mij weet ik wel hoe zo’n ding eruit ziet. Bij de vorige AX zat het geval een keer vastgerot. Dat was juist weer vreemd (dat die erop zat), omdat het een type 2 was…

Tussen haakjes Dirk (ik zoek mij gek naar de handgreep/klink, of ben je al voorzien?)

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 februari 2018 11:54 AM
  [ # 220 ]

5278 is productiedag 22-04-1991

Het kan natuurlijk ook zijn dat de AX al is geupgraded naar de versie met remdrukcompensatie in de cilindertjes.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2018 12:08 PM
  [ # 221 ]

Dat vermoed ik, want deze is van 1990… Mag ik daaruit concluderen dat er nog maar één type cilinder overblijft? (De diameter van het deel dat in de plaat valt, verschilt met - ik geloof - een paar millimeter).

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Gepost: 12 februari 2018 10:57 PM
  [ # 222 ]

Vacuümslang bleek niet meer op zijn plek te zitten. Tsja, daar gaat het ding niet beter van lopen. (Toch fijn als je even met goed licht en een aangename temperatuur onder de kap kunt kijken…). Meteen de stroboscoop op de ontsteking losgelaten en nu staat de ontsteking ietsje vroeger. Snort weer als vanouds. Weinig werk.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 februari 2018 11:19 PM
  [ # 223 ]

As I told you, valse lucht! Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 13 februari 2018 10:22 PM
  [ # 224 ]

Euforie is van korte duur. Met koude motor laat het motortje weer haar slechte karakter zien: inhouden bij optrekken en zelfs afslaan tijdens stationair draaien. Terug naar de werkplaats dus!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 februari 2018 10:25 PM
  [ # 225 ]

Verdeler wel zonder onderdrukvervroeging afgesteld?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook