42 van de 53
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
   
De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 november 2017 06:53 PM
  [ # 616 ]

Mijn Xantia haalt de 80 graden sowieso alleen als ik langzaam rij, terwijl ik de thermostaat afgelopen zomer heb vervangen. Heb het wel vaker gezien bij een Turbo CT, dus maak ik me er niet zo druk om. Misschien is dat bij de diesels ook wel zo.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2017 11:02 PM
  [ # 617 ]

Nou ja, het duurt ineens opvallend langer voor de boel lekker warm is dus er is iets aan de hand. Er is op zich niks spannends aan, maar als ik dan toch onderhoud wil gaan plegen moet ‘t even op het lijstje Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 november 2017 06:46 PM
  [ # 618 ]

Re: slecht starten. Yuri krijgt gelijk: het is lucht.

Als ik het brandstofsysteem vóór het starten eerst ontlucht, start de auto opvallend veel gemakkelijker. Als de auto daarna 10 minuten stilgestaan heeft, is het weer helemaal fout. De opvallende constateringen zijn: 1) bij het ontluchten borrelt de dieselgestookte Webasto standkachel en 2) als de boel weer op druk is, begint de verstuiver van cilinder 3 te jengelen.

Buiten dat ik na al die tijd sowieso de brandstofslangen eens moet controleren en ik er ook al wel een paar op de lijst heb staan voor rücksichtslos vervangen, denk ik dat de actiepunten beginnen met het buiten gebruik stellen van de standkachel (in ieder geval de brandstoftoevoer van de brander afkoppelen) en daarna het inspecteren cq. vervangen van de lekkende verstuiver. Voor dat laatste is het goed om te verifiëren dat een verstuiver van een XUD9TE/L dezelfde is als in elke DW8 (die inmiddels veel makkelijker te vinden is). Weet iemand daar iets over zeker? Als dat allemaal onvoldoende resultaat geeft gaat als eerstvolgende het pompballetje eraf. Daar kan gewoon één voor een buitenboordmotor in worden gezet dus de verkrijgbaarheid daarvan is nou eens geen enkel probleem.

En dan natuurlijk ook maar weer eens kleppen stellen en dat soort dingen. Als je toch bezig bent en de kilometerstand er ook wel naar is…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 14 november 2017 06:59 PM
  [ # 619 ]

http://www.mister-auto.nl/fl/verstuiver/citroen-xantia-x1-1-9-turbo-d-90pk_v4029_g3902.html
http://www.mister-auto.nl/fl/verstuiver/peugeot-206-hatchback-2a-c-1-9-d-69pk_v9468_g3902.html
Ik denk eigenlijk dat het niet dezelfde verstuivers zijn (wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet werkt). Kun je dan ergens voor lagere prijzen aan (nieuwe) verstuivers komen? Ik vind dit vrij prijzig namelijk, maar mister-auto is vaak juist wel relatief goedkoop…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 november 2017 06:06 PM
  [ # 620 ]

Ze zijn inderdaad verschillend. Dat was natuurlijk eigenlijk ook wel logisch want de Turbo D verstuivers werken met een andere inspuitdruk. De twee die Feije hierboven noemt zijn ze volgens mij alletwee niet, want op de verstuivers van mijn antieke diesel zitten geen naaldsensoren. Ik ben al blij dat er sleutelstart op zit: dat had m’n Mercedes bijvoorbeeld niet.

Zodra we aan het hoofdstuk verstuiver(s) toe zijn gaat die verstuiver er dus gewoon uit om te kijken hoe het zit. Daar heb ik immers die Break voor, om dergelijke acties zonder vervoersgedoe te kunnen ondernemen Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 15 november 2017 06:10 PM
  [ # 621 ]

O het zou goed kunnen dat ze het beide niet zijn hoor. Ik had bij die bovenste wel gezocht op een Xantia x1 1.9TD, maar zo’n zoekmachine is niet heilig natuurlijk.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 november 2017 06:33 PM
  [ # 622 ]

De X1 is met twee iets verschillende Turbo D blokken geleverd: een met en een zonder milieumaatregelen. De mijne is zonder. Maar: de meeste onderdelenboeren kunnen mijn versie helemaal niet in hun systeem vinden. De meesten beginnen met de versie vanaf oktober 1994 en toen was de mijne alweer 13 maand oud…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 15 november 2017 06:37 PM
  [ # 623 ]

Die vroegere versie heeft ook meer power toch? Wink

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 november 2017 06:40 PM
  [ # 624 ]

Wel 2 pk meer, schijnt. Ik geloof er niks van dat je dat ook echt merkt Very Happy Je had wel later ook nog de 1.9SD uitvoering met een ‘soft turbo’ en iets van 70 pk. Dus ten opzichte daarvan heb je wel meer power ja. Echt meer power komt pas met de 2.1 Turbo D.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 15 november 2017 07:16 PM
  [ # 625 ]

Nee ik bedoelde ten opzichte van de iets latere 1.9TD. Want ja, geluk zit in de kleine dingen toch? tongue rolleye

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 november 2017 07:25 PM
  [ # 626 ]

Na bijna 5 ton kun je er gevoeglijk vanuit gaan dat dat kleine beetje extra ‘papieren’ vermogen in vergelijking met andere/jongere 1.9 Turbo D’s echt niet meer terug te vinden is Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 januari 2018 08:19 PM
  [ # 627 ]

*Misschien* is het lek boven water… In ieder geval was het brandstoffilterhuis zo lek als een teems. Met ‘n andere erop zal het allicht niet beroerder gaan. Daarna heeft de auto een middagje buiten stil gestaan om vervolgens normaal te starten (gloeien, lampje uit => tot drie tellen, sleutel om, drie keer rond, marcheren). Ik ben benieuwd of ‘t hiermee redelijkerwijs gefixt is of dat er gewoon door leeftijd en kilometers allerhande kleine en grotere dingen aan de hand zijn…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 januari 2018 08:26 PM
  [ # 628 ]

Zowel hedenochtend als hedenmiddag (koud) starten als een nieuwe. De eerste cilinder die verse dieselolie ingespoten krijgt start-ie op. Ik denk er serieus over om het probleem opgelost te noemen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 27 januari 2018 10:23 AM
  [ # 629 ]

very good

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 februari 2018 07:52 PM
  [ # 630 ]

Pookknop uit elkaar gelazerd. En dat na 488.000 kilometer al… Dan heb je af en toe het idee dat het bijna Mercedes-achtige kwaliteit is, zo’n Xantia, maar bij Mercedes bewijzen ze moeiteloos dat een pookknop meer dan 2 miljoen kilometer mee kan. Het is dus toch een Citroën Smile

Hoe dan ook, dan denk je: ach, niks om je druk om te maken. Even een dotje secondelijm ertussen en weer door. Ja. Drie dagen. Daarna lazert ‘t opnieuw uit elkaar. Dus over op epoxy. Dat hield een uurtje stand. Nu probeer ik maar weer een andere soort plaksel en als dat niet helpt nog Polymax. Als ‘t dan niet klaar is, ben ik op zoek naar een houten knop uit een XM V6 of Xantia V6, of iets van dien aard. Want de originele knop, die bij de dealer-accessoire houtset hoort, daar kom je dus never meer aan…

Verder business as usual, vooral nu ‘t dieseltje weer zo makkelijk start.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
42 van de 53
« Eerste  < Vorige 40 41 42 43 44 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook