6 van de 16
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De Winter Wonderwielen van Penny Lane: Xantia Break Pallas!
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 27 februari 2018 06:19 PM
  [ # 76 ]
Timo1990 schreef:

Het aansluiten is (inderdaad) simpel, je pakt de plus van je lampje in de b-stijl en trekt die door naar je voeteneinden. Je kan daar een massapunt pakken of ook de min aftappen van je b-stijl lampje en that’s it.

Dat is dan dus de geschakelde voeding?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 27 februari 2018 06:23 PM
  [ # 77 ]

Ja.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 27 februari 2018 09:12 PM
  [ # 78 ]

Ik denk dat ik eerdaags aan de beurt ben voor een rondje tellerunit-lampjes. Na de controlelampjes voor de verlichting was die van de benzinemeter nu ook al aan de beurt. Kleinigheid, op zich, maar binnenkort draai ik de tellerbak nog 1 keer los en zet alle schaalverlichting er nieuw in.

Wel heb ik nu een k*tklusje opgeknapt om het wisselen van de lampjes te versimpelen: er ligt een stekker een beetje onhandig achter de radio (van de temperatuursensor binnen of zoiets), waardoor je die niet lekker op z’n plek krijgt. Die stekker blijkt aan een klemmetje te horen, maar blijkbaar is het dashboard er al eens uit geweest en ligt die bekabeling nu verkeerd. Met het dashboardkastje er maar weer uit om bij de bekabeling te kunnen, wat massage en een paar scheldwoorden (want die stekker kun je niet goed bij) heb ik die stekker weer op z’n klemmetje gewurmd zodat de radio nu eindelijk moeiteloos in z’n slede terug glijdt. Volgende keer alle lampjes wisselen en dan geen gestumper meer met die radio: dat scheelt precies alle ergernis aan dat werkje.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 maart 2018 08:40 PM
  [ # 79 ]

Xantia’s zijn natuurlijk overwegend heel erg betrouwbaar. Dat zijn ze ook in de soort storingen die je eraan krijgt. Zoals dat de achterklep niet meer mee op slot ging. Op zich negeerbaar, ware het niet dat er van buiten geen slotje op zit… Dus: bekleding eruit en tijd voor inspectie. Daarbij viel het op dat de achterklep open wel op slot ging en dicht niet. Ik weet nu in ieder geval wel hoe je de klep van binnenuit kunt ontgrendelen; iets wat ik dus maar eens tot de standaard mogelijkheden ga maken, want geheid blijft-ie eerdaags op slot.

Tijdens het werk viel het me ook op dat het derde remlicht ermee genokt was. Al met al kon dat natuurlijk maar één ding betekenen en dat betekende het dus ook:

Het is werkelijk te gek hoe zeker je er van kunt zijn dat je bij zo’n PSA-break op een gegeven moment de bekabeling naar de achterklep kunt gaan zitten vervangen…

Ik heb ‘t eerst allemaal maar eens op de Roadkill® manier aan elkaar gefröbeld: de slang open geknipt, aders doorverbonden, de boel opnieuw geïsoleerd, daarna de kabelbundel ingetapet, de slang er weer omheen en daar zelf-vulcaniserende tape omheen gezwachteld. Alles werkt (voorlopig) weer, behalve de automagische parkeerstand van de achterste ruitenwisser. Dat blijkt niet in de slangen naar de klep te zitten, dus daar zal wel eens iemand die wisser in vastgevroren toestand aan hebben gezet om zo het sleepcontact te vernöken. Dat wordt dan een actie voor later een keer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 maart 2018 08:32 AM
  [ # 80 ]

Ik denk dat het net zo zit als bij de XM. Dat betekent dan dat die kabelbundel in het dak met twee stekers vastzit. Die loshalen en de kabekbundel terugtrekken. Werkt veel makkelijker.
Ten tweede betekent dat dan ook dat de wis/wasbundel aan de linkerkant zit.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 maart 2018 10:10 AM
  [ # 81 ]

Helaas, geen stekkers bij een Xantia Break. De XM heeft die stekkers ook bij de deuren zitten. Heeft een Xantia ook niet.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 maart 2018 08:38 PM
  [ # 82 ]

De wis/wasbundel zit inderdaad links, maar ik heb dus ook in die slang gekeken. Daar was één ader met een beschadiging in de isolatie maar verder was daar niks aan de hand. Ik had zelf al bedacht dat die bundel(s) stekkeren wel een idee is, maar aan de andere kant: als ik er nu nog één keer goeie kwaliteit draad in trek is het voor de rest van het reële leven van deze auto ook gewoon klaar. Blijft over dat het wel een lekker makkelijke manier is om de verbindingen er weer in te leggen, dus wat dat betreft zou het best kunnen dat ik ‘t op die manier doe.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 april 2018 06:59 PM
  [ # 83 ]

Nog iets irritants dat nu opgelost kan worden: knipperende binnenverlichting. De armatuurtjes zijn een keer te heet geweest, waardoor de fittinkjes niet meer lekker passen. Met een stel goeie binnenlampjes uit een sloper moet dat in een handomdraai te fixen zijn.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 april 2018 07:11 PM
  [ # 84 ]

Dan zet je het binnenwerk over? Dit ziet er namelijk uit als grijze lampjes en bij jou horen er natuurlijk beige in!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 april 2018 07:16 PM
  [ # 85 ]

In m’n dieseltje wel. Maar in deze Break zit een mooi makkelijk & oersaai grijs interieur. Dus kwestie van omstekkeren & erin klikken. Kleine moeite, groot plezier Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 april 2018 07:17 PM
  [ # 86 ]

Och ik zit de topic’s door elkaar te halen. stupid

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 april 2018 07:23 PM
  [ # 87 ]

Overigens moet je het binnenwerk overzetten ook gewoon niet willen. De messing contactstrippen blijven wel heel namelijk. Maar het plastic armatuurtje zelf wil wel eens vervormen door warmte, waardoor de fitting er niet meer lekker in hangt. Aanstellerij op zich natuurlijk want het rijdt er niet minder om, maar als het dan toch voor elkaar kan, dan net zo lief.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 03 april 2018 07:55 PM
  [ # 88 ]

O ik heb die knipperende binnenverlichting heel anders opgelost: het probleem is (of was bij mij tenminste) dat die contactjes van het lampje soms niet meer tegen de contactstrippen aan kwamen. Die contactjes horen er uiteraard enigszins degelijk tegenaan te drukken, dus heb ik ze gewoon met een klein schroevendraaiertje ietsje bijgebogen zodat ze er wel weer altijd tegenaan komen. Gaat tot dusver ook prima (paar maandjes nu).

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 april 2018 10:22 PM
  [ # 89 ]

Dat was bij mij poging 1, die fittinkjes onder handen nemen. Werkte niet goed: het bajonet-systeempje in het armatuurtje zelf was teveel vervormd waardoor het fittinkje niet goed wilde blijven hangen. Poging twee was het verbuigen van de contactstrippen in die armatuurtjes. Links lukte dat aardig maar rechts heeft nooit meer goed gewerkt. Maar nu, met een goed stel armatuurtjes, is het voor twee knaken eerst weer heel lang in orde.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 mei 2018 08:41 PM
  [ # 90 ]

De winterkoets (arreslee?) doet het bij zomers weer dus ook prima. Even naar CitroMobiel op & neer met een strak tempo en de climate control op 19 graden en dus ondanks het schroeiende zonnetje (wat wordt het warm in die hal, eigenlijk niet echt comfortabel) zonder een centje pijn met twee DS Break spatborden en een DS dashboard achterin 450 kilometer wegtrappen. Helemaal goed! Dat de winterbanden die eronder zitten nogal gecupt zijn is op de snelweg wel een lichte irritatiefactor, maar soit. Het rijdt verder gewoon echt prima en wat wil je dan eigenlijk nog meer?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
6 van de 16
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook