56 van de 86
« Eerste  < Vorige 54 55 56 57 58 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 april 2018 11:21 AM
  [ # 826 ]

Het houdt niet op…


Niet vanzelf…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 april 2018 08:54 PM
  [ # 827 ]

Inderdaad…

Er zit inmiddels een nieuwe ruitensproeierpomp in. De oude had het nu toch echt opgegeven. Lekken als een teems en hij had inderdaad wat geheveld, vandaar dus de grote plas ruitensproeiervloeistof onder de auto. Ik schrok al: het leek op het oog wel koelvloeistof. Gelukkig rook het heel anders.

Daarna is er nog een schroef van de linker zonneklep pardoes in m’n schoot gevallen. Ook iets dat gemakkelijk op te lossen was. Nu lijkt het allemaal weer aardig te kloppen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 19 april 2018 07:08 AM
  [ # 828 ]
Penny Lane schreef:

Nu lijkt het allemaal weer aardig te kloppen.

Aay, ai, ai… Dát had je misschien níet moeten zeggen… dat hok luistert mee!

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 april 2018 09:23 AM
  [ # 829 ]

Dat moet ook. Ik probeer een ‘double jinx’ te krijgen. Misschien helpt het. Je weet ‘t niet…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 april 2018 08:42 PM
  [ # 830 ]

Op jacht naar gekke geluiden…

Bij plotseling veel uitveren, zoals wanneer je met een vaartje van een drempel af komt, was er linksvoor een vreemde ‘toink’ te horen. Niet te vinden natuurlijk en wel min of meer irritant. Echt zo’n geluidje waarvan je je op een bepaald moment toch afvraagt wat het dan is.

Na de hele episode met de klem zittende hoogteregeling had ik me afgevraagd of dat geluid daar verband mee zou kunnen houden, maar daar kon ik niets op verzinnen. Uiteindelijk heb ik zojuist dan toch nog maar een keer het spatbord en het schaamschotje eraf gepakt. Door de auto aan de voorste stootrubbers op en neer te jutteren (het blijft grappig om een sloep van bijna 5 meter op die manier op en neer te sleuren met slechts de inspanning van het laten deinen van een Eend) kwam ik er achter dat bij uitveren de lepel van de automagische hoogteregeling toch wel behoorlijk dicht bij de stelmoertjes/eindnokjes van de stang van de handmatige hoogteregeling kon komen. Dus eens aan die stangen gejutterd met een bekend voorkomende ‘toink’ tot gevolg. Ik vermoed dat het oog op de hoogteregelstang het achterste moertje kon grijpen met bij uit- en weer inveren elk een akoestisch effect: het zou me niet verbazen als dat oog dan even klemt op het moertje. Die moertjes heb ik dus eerst nog maar wat achteruit gesteld. Zometeen zal ik eens een drempeltje opzoeken om te kijken of ‘t er anders van geworden is.

Verder heb ik het schaamschotje nog maar eens wat netter in model gemept nu ik er toch mee in handen stond. Het stond vreemd naar voren met een lelijke kier langs het driehoekschotje in de bodem als gevolg. Het past nu in ieder geval veel beter. Goed genoeg om er ook weer rubbers op te kunnen zetten op een manier die zin heeft. Het enige gevolg is dan weer wel dat ik dat rechts nu dus ook nog wil inspecteren en zo nodig benetten. Maar dat valt in de categorie ‘leuke klusjes’ in plaats van de categorie ‘hoe krijg ik ‘m nu weer rijdend’, dus dat vind ik verder goed Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 april 2018 09:45 PM
  [ # 831 ]

Conclusie: hier zit ‘t precies in. Met een voet tegen de hoogte-hendel tijdens een proefrit kun je het goed vernemen. Morgen zal ik de boel nog eens open peuteren om dat nog een keer opnieuw af te stellen. Dat mag verder niet zo moeilijk zijn. De stelmoeren staan iets teveel naar voren blijkbaar, wat waarschijnlijk ook weer te maken heeft met dat ik de rijhoogte nog wat nagesteld heb. Op zich logisch dat de ene afstelling daar de andere beïnvloedt, maar daar merk je meer van dan ik dacht.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 april 2018 05:46 PM
  [ # 832 ]

Bij nadere studie blijkt een redelijk significant deel van de uitslagmogelijkheid van de regelstift op de stabi binnen de nokken op de stift van de hoogtekeuze verloren te gaan omdat die stift in in een ruime lagerkap ligt. Uiteraard is het vervangen daarvan weer de hel op zwenkwieltjes. En daarna zal er wel weer een rondje hoogte stellen etc. achterweg komen want een probleem is zelden alleen. Tja, en als je het laat zitten slaat-ie de hoogtekeuze er een keer uit. Dat houdt het rijden wel spannend.

Nu eten en dan de nacht maar weer in. Whatever. Het zal toch wel een keer wennen?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 april 2018 06:02 PM
  [ # 833 ]

Jij wordt een steeds grotere DS expert. Zo leer je je auto wel heel goed kennen!!
En het komt zeker goed.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 april 2018 08:05 PM
  [ # 834 ]

Ik heb me er met mijn probleemcreërend vermogen anders al mooi mee in een hoekje geverfd. Kortom, dat wordt vandaag helemaal niks meer. Daar ga ik dus eerst andermans verstand bij moeten halen, wat dat van mij past er even niet rond blijkbaar.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 april 2018 08:30 PM
  [ # 835 ]

Kun jij ff wat pics posten van die hele zooi aub?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 april 2018 08:59 PM
  [ # 836 ]

Ja, maar even niet nu. Ik heb even de media niet bij de hand. Ik ben momenteel al blij dat er iets met internet functioneert…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 april 2018 11:10 PM
  [ # 837 ]

Hoogteregelaar in puin (nieuwe erin). Leinding hoogteregeling V/A (dat splitsinkje boven de hoogteregelaar) in puin (zit één uit een sloper in nu). Stelmof links zat niet goed: de borging heeft waarschijnlijk die leiding kapot gemept. En zoals eerder opgemerkt heb ik bij het afstellen van de rijhoogte de regelstift blijkbaar naar binnen verplaatst. Over de hoogteregelaar heerst twijfel: het asje is krom en loopt moeilijk. Dat kan van mijn prutswerk komen, maar te oordelen aan het verschil in gedrag met de nieuwe was die hoogteregelaar ook al gaar voordat-ie klem kwam te zitten.

Boel is opnieuw gemonteerd & afgesteld. Met een beetje goeie wil (famous last words) morgen klaar. Dan lijkt het erop dat er alleen nog een klein beetje LHM onder het verloopstukje onder de linker veerbol vandaan knerst. Want tja, wat is “klaar”.


Uitbesteden is echt de way to go. Komt nog wel de vraag of ik er weer mee durf te rijden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 april 2018 11:08 PM
  [ # 838 ]

Afgelopen koningsdag op het oldtimer-evenementje te Bumblefuck gestaan met de juffer. Het is op zich heel grappig om van een afstandje mensen te horen griepen over de bekleding en de lak - terwijl er nota bene voornamelijk bejaard vervoer stond waar nog van alles aan moest gebeuren. Om aan deze mensen dan ook vooral niet tegemoet te komen heb ik nu eerst het op twee na laatste cosmetische item onder de kap aangepakt: de houder van het ruitensproeiertankje.

Die houder namelijk zit al die tijd al gewoon onder de kap, maar in een alternatieve functie:

Dus werd het tijd om een tweede netjes te maken, en die zit nu op de juiste plaats totaal niet op te vallen. In ieder geval werkt het veel beter dan het beugeltje dat er voor in de plaats zat; het tankje zit nu netjes strak onder de kap.

Nu zal ik eerdaags het reservewiel nog eens wegpakken, een bezemsteel onder de motorkap zetten en dan het organieke motorkapstokje eruit halen om dat ook nog even netjes in de verf te zetten. Dan hoef ik er daarna onder de kap alleen nog nette riempjes voor het reservewiel in te zetten om het gedeelte onder de luiken in principe ‘klaar’ te noemen.

Over het gedrag vaan de hoogteregeling heb ik het niet meer. De boel dubbel jinxen hielp voor geen meter, dus laat ik me er verder maar over stil houden Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 mei 2018 05:34 PM
  [ # 839 ]

maareh, wel of geen citromobiel dit jaar?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 mei 2018 06:34 PM
  [ # 840 ]

Geen. Er moet teveel grote meuk mee die kant op om ‘t in de DS te kunnen houden. Ik ga dus met de Xantia Break.

Buiten dat was er natuurlijk alweer paniek in de hut: starten met ontbrekende compressie op 1 pit. Voordat ik die gedachte voor mezelf kon uitspreken sloeg ‘t ding aan en liep keurig. Raar, maar whatever. Rijden. Totdat de auto met een boel geratel inhield. En nog eens… En dan gewoon weer lopen of er niks aan de hand is. Totdat er een klep ging ratelen…

De boel is vanmiddag weer helemaal nagelopen en er is een eventueel twijfelachtige stoterstang uit gekomen. Die is vervangen. Het geluid is sindsdien weer gaan minderen. De auto heeft verder nooit rommelig gelopen, gerookt, olie verbruikt, heet gelopen of wat dan ook. Heel vreemd allemaal weer. Het schijnt nu vanzelf weer te beteren, maar wat het dan was?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
56 van de 86
« Eerste  < Vorige 54 55 56 57 58 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook