31 van de 33
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende > 
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 04 juni 2017 10:20 PM
  [ # 451 ]

Ok Egbert, keep us informed!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 mei 2018 08:26 PM
  [ # 452 ]

In 2013 verving ik het motorblok van mijn DS “tijdelijk” voor een goed gebruikt blok uit de DS van Boogaard:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/171345/P420/#1751558
Ik moest toen gelijk de koppakking van dat blok vervangen en Joris had die koppakking ook al 2 keer vervangen. Nu 5 jaar en ik schat 40.000 km verder lekt de koppakking weer.

Dus….. gewoon mijn originele blok dat ik in de hoek gezet had weer uit elkaar. NOOIT opgeven!!
Dat blok heb ik al vele keren uit elkaar gehad en had de handdoek in de ring gegooid in 2013. Voor de 2e keer was het axiaal lager uitgelopen. Oorzaak was dat ik een te grote axiaallager speling geaccepteerd had door een vertaal fout in het NL WPH. Doordat de krukas een tijdje zonder axiaal lager gelopen had, was het corresponderende deel van de krukas ook uitgelopen.
Weer een andere krukas nemen? Nee, want ook dan zou ik met de dikste axiaal lagers toch te veel speling krijgen ( meten is weten). Dus de krukas opgezuiverd in de draaibank. Nu had ik een axiaal lager nodig dat ongeveer 0,4 mm dikker moest zijn dan wat te koop is.
Oplossing: een messing shim van de juiste dikte gemaakt, die in de oven met Tin/zilver soldeer ( heeft hoger smeltpunt dan Tin/lood) op het axiaal lager gesoldeerd ( ingedrukt tussen 2 mooie vlakke platen).
Nieuwe drijfstang lagers gemonteerd. Kop laten reviseren en een opnieuw geslepen en geharde nokkenas incl idem stoterbussen ( Grossouw Amstelveen) gemonteerd.
En het blok zit er weer in!!

Eerste 150 km zitten er op. Heerlijk om na 1 jaar weer in de DS te rijden!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2018 08:34 PM
  [ # 453 ]

Klinkt goed!

Geen idee dat die al zo lang stil stond…

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 22 mei 2018 08:37 PM
  [ # 454 ]

Afgelopen jaar meer met mijn Birotor en camperbus bezig geweest!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 mei 2018 08:39 PM
  [ # 455 ]

Ook leuk natuurlijk! Je kan natuurlijk niets alles tegelijk… Hoeft ook niet Smile

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 mei 2018 10:37 PM
  [ # 456 ]

Mooi werk Egbert. Mocht je je toch nog gaan vervelen: er staat er bij mij ook nog een in de hoek Mr. Green

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 mei 2018 10:40 PM
  [ # 457 ]

En weer zit ik met stille bewondering te lezen. halelujah

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 augustus 2018 04:42 PM
  [ # 458 ]

Vandaag nadat ik 2 nwe Retro banden voor gemonteerd had weer een verse APK!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 augustus 2018 08:11 PM
  [ # 459 ]

very good Nou nog ietsje minder hitte voor de optimale open ervaring?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 08 juli 2019 02:49 PM
  [ # 460 ]

Terug van een mooie vakantie met de DS op Corsica. Wat een fantastisch land.
Geen noemenswaardige problemen gehad.
In het begin wat gedaan aan de tank aanlsuitingen ivm benzin lucht: andere slang om het tuutje van de tank heen waar de nylon benzine slang er in gaat.
Op de terugweg wat problemen door 40gr buitent temp gehad: Motorkap moest open bij elke stop, anders werd de bobine te heet door de nawarmte. Na een paar keer mototkap open brak de handel van de motokap, gelukkig kan je in de hoogste stand prima de motorkap kabel pakken vanuit de wielkast.


Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 08 juli 2019 10:27 PM
  [ # 461 ]

Adembenemende plaatjes Egbert…. ik ben dol op dit eiland… ik snap niet dat mensen naar andere eilanden reizen, maar laat ze dat vooral blijven doen….!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 09 juli 2019 10:46 AM
  [ # 462 ]
Egbert schreef:

Geen noemenswaardige problemen gehad.
In het begin wat gedaan aan de tank aanlsuitingen ivm benzin lucht: andere slang om het tuutje van de tank heen waar de nylon benzine slang er in gaat.
Op de terugweg wat problemen door 40gr buitent temp gehad: Motorkap moest open bij elke stop, anders werd de bobine te heet door de nawarmte. Na een paar keer mototkap open brak de handel van de motokap, gelukkig kan je in de hoogste stand prima de motorkap kabel pakken vanuit de wielkast.

Geen noemenswaardige problemen noemt ie dat… Laughing

Maar mooie plaatjes Egbert!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 augustus 2020 09:46 PM
  [ # 463 ]

De DS Cabrio is weer door de APK.
Was wel afgekeurd op de achterwiellagers. Ik hoorde ze al iets bij het rijden, 2 jaar geleden had ik al smeernippels geplaatst op de lagers en goed doorgesmeerd om door de APK te komen. 2 nwe lagers en door de APK

Maar hij piepte de laatste tijd erg snel in de bochten, dus tijd om serieus te gaan kijken.
Blijkt de achter stabilisator stang los te zitten, dan helt hij natuurlijk veel meer in de bochten en gaat dan piepen.

Bleek er ook een beetje speling op Re achter draagarm te zitten, opsluit moer iets aangedraaid.

Bij de APK was vastgesteld dat de rechter binnen spoorstang kogel iets speling had ( geen afkeur). Bij goed kijken bleek de moer iets los te zitten en daar zat de speling. Gelukkig dat dit Nyloc moeren zijn en daardoor niet verder losloopt!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 16 augustus 2020 10:09 PM
  [ # 464 ]

Mooi dat je weer door de keuring bent en weer 2 jaar kan genieten.
Ik lees jou bericht en denk dat er bij mijn DS ook dit probleem speelt en al jaren.
Als ik iet te snel over een drempel ga hoor ik een klik achter.
De oplossing is rustiger over de drempel maar dat is juist het voordeel van de DS dat hij dit weg veert.
Ik heb al diverse keren onder gekeken waar dit vandaan komt maar kan het niet vinden.
Eerdaags maar eens kijken onder het kapje bij de stabilisator stang.

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 17 augustus 2020 11:00 AM
  [ # 465 ]

@arnobruin

Hoor je de tik / klik ook bij eerste keer omhoog komen van de DS? Kan de veerstang achter zijn, met versleten kogelhouder. Zie bijvoorbeeld dit topic: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204786

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
 
31 van de 33
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook