39 van de 73
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Ma Prestige - Leboncoin(?)
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 juli 2018 09:11 PM
  [ # 571 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat blokje is het overdrukventiel.

Dat is het dus niet, een overdrukventiel heeft als functie een systeem te beveiligen tegen een te hoge druk door een deel van de gasvormige of vloeibare inhoud te laten ontsnappen. Een voorbeeld is het overstortventiel bij een Cv-ketel.

In de koudetechniek is dit absoluut niet toegestaan, integendeel, je wilt het systeem juist zo min mogelijk laten lekken.
Het is een expansieventiel voor een gecontroleerde expansie van vloeibaar koudemiddel onder hoge druk tot gasvormig koudemiddel met een lagere druk.
Het type ventiel is inderdaad afhankelijk van het gebruikte koudemiddel, dus voor R134a anders dan voor R12.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 juli 2018 09:24 AM
  [ # 572 ]

IK kreeg een reactie van Airocbolt dat hij dit jaar nog met 437a kan vullen. Daarna is het leven onduidelijk.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juli 2018 08:19 PM
  [ # 573 ]
René Jongejan schreef:
Arjan Verkade schreef:

Dat blokje is het overdrukventiel.

Dat is het dus niet, een overdrukventiel heeft als functie een systeem te beveiligen tegen een te hoge druk door een deel van de gasvormige of vloeibare inhoud te laten ontsnappen. Een voorbeeld is het overstortventiel bij een Cv-ketel.

In de koudetechniek is dit absoluut niet toegestaan, integendeel, je wilt het systeem juist zo min mogelijk laten lekken.
Het is een expansieventiel voor een gecontroleerde expansie van vloeibaar koudemiddel onder hoge druk tot gasvormig koudemiddel met een lagere druk.
Het type ventiel is inderdaad afhankelijk van het gebruikte koudemiddel, dus voor R134a anders dan voor R12.

Je hebt gelijk, ik had het niet juist verwoord.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 17 juli 2018 10:59 AM
  [ # 574 ]

Weten jullie of de aircodroger er makkelijk uit te halen is?
Ik zie dat ie bevestigd is met een beugel die je via de linkerkoplamp kunt losschroeven.
Het is mij echter niet goed duidelijk of je de slangen er makkelijk afkrijgt.
Ik heb gisteren eens door de gril zitten turen maar het is me niet helemaal duidelijk hoe het zit.
Ik hoop dat de radiateur en/of de fans er niet uit hoeven.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 juli 2018 02:48 PM
  [ # 575 ]

ik heb een nieuwe droger gekocht voor mijn TRS. Grill verwijderen en linker koplamp verwijderen dan sleutel je er zo de nieuwe droger er in. Dus condensor en fans kunnen blijven zitten. Zorg er wel voor dat je de aansluitingen van de droger met o-ringen van HNBR bevestig met een beetje vet zodat de ringen goed kunnen zetten. De boel spoelen met stikstof zodat dat de zuurstof er uit is en daarna vacümeren en de boel weer vullen. Bij mij ijskoud en een nieuwe filter/droger er tussen.
met vriendelijke groet, Joost
p.s boven op de droger zit de hogedrukschakelaar deze natuurlijk ff overzetten

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 01 augustus 2018 10:01 AM
  [ # 576 ]

Via Ebay een Sanden SD 508 gekocht voor een Volvo….

https://www.ebay.nl/itm/SANDEN-Original-Klima-Kompressor-Universal-Sd508-Volvo-Landmaschinen-Lkw-Nkw/201879454975?_trksid=p2485497.m4902.l9144

24V bekrachtiging. Die ga ik proberen om te bouwen naar 12V via een andere coil
https://www.coolcar-automotive.nl/Basis.aspx?Lid=46&Lit=VIEW&Stijl=56&Query=Where+onderdeelnummer=‘47800’

Moet te doen zijn:
https://www.youtube.com/watch?v=tJR1NGoMI7M

Volgens de opgave is deze geschikt voor R12. Maar ik ga er even van uit dat bij een nieuwe pomp ook andere middelen zijn te gebruiken of moet ik meteen de pakkingen vervangen? Ik ga dat nog uitzoeken.

In NL is nog deze compressor te koop:
http://www.citroencxparts.com/en/product/157618/citroen-cx-aircocompressor-enkele-poulie-sd508-sanden-geschikt-voor-r134a-koelmiddel die zou weer geschikt zijn voor 134a

Ik heb niet het idee dat deze compressor andere dichtingen heeft.

(Ik kan natuurlijk ook een 12v -> 24v omvormer ervoor plaatsen)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 augustus 2018 11:46 AM
  [ # 577 ]

Omdat ik vind dat ik wat hoog in de auto zit dacht ik eraan om de hoogteverstelling van de stoel af te halen. Bij een serie 1 is de hoogteverstelling een of ander zwaar mechaniek dat tussen de stoel en de slede zit. Dit kan er makkelijk tussenuit. Ik merk echter dat als ik dan de slede rechtstreeks op de stoel wil bevestigen de handel aan de voorzijde van de stoel (om de stoel in de lengterichting te verplaatsen) tegen de voorkant van de stoel aanloopt.
Dat betekent dus dat de slede verder naar voren onder de stoel geplaatst moet worden. Dat is op zich prima omdat je dan ook meer beenruimte krijgt maar het vergt wel een aanpassing in de bevestiging.

Mijn ervaring klopt dus niet helemaal met dit topic
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212486/

Vreemd.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2018 11:52 AM
  [ # 578 ]

Ik zou dat met 2 strippen staal doen.
De sledes aan de onderkant van de strippen monteren en het stoelframe aan de bovenzijde.
Door eventueel meerdere montagegaten te boren kan je het stoelframe in meerdere posities monteren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 augustus 2018 12:19 PM
  [ # 579 ]

Het staal moet dan tussen de stoel en de slede komen .... Ik zal vanavond wel even een foto maken van mijn probleem

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 augustus 2018 01:12 PM
  [ # 580 ]

Maar waarom staal? Citroen gebruikt zelf kunststof schijven. Of is het belangrijk dat de stoel verder naar achteren kan? Want dan zijn de verlengers van CX Basis (die je op de vloer monteert en daar dan weer de slede op) een heel nette oplossing.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2018 01:15 PM
  [ # 581 ]

Het gaat juist om iets tussen sledes en stoelframe ter vervanging van de hoogteverstelling.

Dan heb je toch niets aan die dingen van CX-Basis?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 augustus 2018 01:33 PM
  [ # 582 ]

Klopt. Ik noem het omdat Maartens zegt dat het prima is als de stoel verder naar achteren kan. Als dat (ook) een wens is, kan dat dus. Alleen de stoel iets hoger op de slede kan prima met de schijven die Citroen daar zelf voor gebruikt.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 augustus 2018 10:55 AM
  [ # 583 ]

stoel CX[removed][removed]

Zoals ik al meldde wilde ik de hoogteverstelling van mijn stoel ‘er tussenuit halen’. Het blijkt echter dat je de slede (schuifdeel) niet rechtstreeks op de stoel geplaatst krijgt.
Als je de slede op de stoel wil bevestigen dan zit de stoelverstellingshandel (de zwarte beugel) in de weg. Je zou dan de slede een heel stuk naar voren moeten verplaatsen en hele nieuwe bevestigenspunten moeten boren.
Vreemde zaak. Lijkt net of de stoelsledes van een stoel met hoogteverstelling anders zijn dan die zonder.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 16 april 2019 11:00 AM
  [ # 584 ]

Beste allen.

De winter is weer voorbij, maar helaas is de Prestige nog niet de garage uitgekomen.
Vorig jaar sloot ik af met een airco die het weer niet doet, waarschijnlijk weer leeg is.
Ik ga daar nu wat aandacht aangeven.
Ik heb een nieuwe Sanden SD 508 pomp gekocht en wil ook een nieuwe droger plaatsen (weet iemand daar het goede onderdeel voor te vinden, er worden er voldoende aangeboden voor verschillende prijzen).
Als ik wil retrofitten vraag ik me af welke onderdelen ik (nog meer) moet vervangen. Heeft iemand een idee?

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3874
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 april 2019 12:31 PM
  [ # 585 ]

Bij mij heeft de garage dat gedaan (met nieuwe pomp ook), en kwamen de spullen van de CX basis, de droger dan vast ook.

Ik zou alleen wel zorgen voor gelijk andere / moderne nippels op de pomp, wel zo handig met vullen nu en evt in de toekomst.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
39 van de 73
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook