Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je zal ook de plaat onder het reserve wiel moeten verwijderen.
En als er ABS zit wordt het erg krap
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
welke plaat?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die plaat waar het reserve wiel op ligt, een serie 2 zal die meestal wel hebben. O.a. bescherming voor de ABS pomp.
Als die plaat er zit kom je er echt niet bij.
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Enkel een uitvoering met ABS heeft deze plaat.
Als je gewoon de tellerkabel volgt kom je bij de splitter en hiernaast zit de peilstok.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mijn auto heeft ABS en inderdaad die afdekplaat onder het reservewiel - dacht dat alle CX-en die hebben. Ik leer weer bij.
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En gevonden! Wiel er uit, afdekplaat er af. Lamp en heel goed zoeken. De peilstok zit meer naar het midden van de auto dan ik had verwacht. Door alle kabeltjes en slangetjes is de peilstok met de hand niet te bereiken, maar gelukkig heb ik vorig jaar op Citromobile een grijpertje met flexibele steel gekocht. Oliepeil op maximaal, de olie ziet er prachtig helder uit. Toen de schakelstangen maar een goed gesmeerd nu ik er goed bij kon. En nu hopen dat het hakerige schakelen iets soepeler is geworden.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bak olie ziet er altijd wel netjes uit. Je moet ruiken of het oud is en als je twijfelt het gewoon vervangen! Het kost weinig en moet elke 30.000 km vervangen worden.
Ik adviseer Castrol syntrax universal.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je hebt gelijk. Maar ik probeer dit soort dingen toch maar meestal door de garage te laten doen op het moment dat er weer een beurt en/of APK nodig is. Ik beperk me tot controles en het oplossen van kleine ergernissen - al was het maar omdat de vaste garage een eindje rijden is.
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat de airco het niet doet is één, dat de ventilator warme lucht naar binnen blaast is dan weer iets anders en nest vervelend: buitentemperatuur okay, moet er toch een raam open. Ik kende het uit de DS, maar ik hoopte daar in de CX van verlost te zijn.
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
echt hete lucht ?
of warm, dat ie pakt vanuit de motorruimte ? Dat schuimrubber onder de motorkap kan minder zijn, en niet afsluiten…
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat is wellicht het checken waard. Maar de temperatuur daalt niet met de blower in de hoogste stand - dan zou er toch koele buitenlucht aangezogen moeten worden?
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt meer alsof de verwarmingsklep niet meer bediend wordt.
Meestal kan je dat wel horen.
Contact aan (motor uit) en kachelfan uit:
Draai verwarming van warm naar koud en terug. Je moet dan de motor horen die de klep bediend. Blijft het stil dan zit hier je probleem.
Het motortje voor de verwarmingsklep zit aan de linkerkant van het kachelhuis (rechts zit de motor voor de klep lucht naar voeten of voorruit)
Druk die knop ook even in, dan hoor je ook direct of dit motortje werkt.
Motortje voor recirculatie klep zit in de motorruimte, maar die is ook wel te horen bij motorkap open.
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het motorbootje werk. Ik verdenk eigenlijk een afdichting bij de klep.
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is dan erg makkelijk te testen door de recirculatie in te schakelen. Dan wordt de lucht uit het interieur getrokken ipv het gat in de motorkap.
Mijn ervaring is dat je eigenlijk geen CXen ziet waar het foam er nog op zit. Als ik het rubber bekijk zoals het bij mij zit zijn daar genoeg sporen dat je kan zien dat de kap tegenaan komt. Even goed checken kan geen kwaad.
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De warme-luchtklep maar eens schoongemaakt en gesmeerd. Maar die lijkt eigenlijk best aardig te sluiten. De recirculatieklep had ik onderweg geprobeerd. Maar dat levert natuurlijk nooit koelere lucht op ten opzichte van het interieur.