3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Hoogte wegligging
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 09 augustus 2018 06:50 PM
  [ # 31 ]

Ik sluit me aan bij Rougefurio

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 19 augustus 2018 01:37 PM
  [ # 32 ]

@Rob71:
Is nu duidelijk of de auto op goede hoogte staat en heb je die einddempers erin laten zetten?

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Rob71
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 24-07-2018

Gepost: 20 augustus 2018 09:26 PM
  [ # 33 ]

Auto is inmiddels bij de garage gecontroleerd. Uitlaat heeft een tik gehad, maar is niet kapot. Ook de ophanging is goed.

Ik overweeg voor volgend jaar wat extra hulpveren te laten plaatsen, zodat we veilig een vouwwagen kunnen meenemen op onze tocht.

Grt. Rob

Citroen Xsara Picasso 1.8i-16V Exclusive

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 20 augustus 2018 11:04 PM
  [ # 34 ]

Prima natuurlijk als jij ermee kan leven. Maar ik zou die einddempers/aanslagrubbers er wel onder zetten (zie mijn eerdere foto’s). Met een volle kofferbak en een vouwwagen aan de trekhaak (max kogeldruk=80kg) begeef je je wederom in de onderste regionen van je veercomfort. Die aanslagrubbers zitten er niet voor niets onder. Nu loop je kans dat je de binnenkant van je wielkasten raakt of andere ongewenst ongein.
Enfin, zonder weer in een oeverloze discussie te treden: Xsara P’s hebben veelal de neiging door te hangen op een bepaalde leeftijd. Wie zegt dat dat niet zo is, houdt info achter. Ik zou er zeker hulpveren onder zetten. Leeg zal het allemaal wel, maar zodra je de koffer vol hebt, twee kids op de achterbank en een vouwwagen weet ik met aan zekerheid grenzende stelligheid dat je uitlaat wederom errrrg dicht op dat asfalt komt.

https://www.auto-onderdelenexpert.nl/swag-2140363

edit: nadeel van de constructie die Citroen bedacht heeft, is dat naarmate de vering verder indrukt, de schokbrekers meer op z’n donder krijgen én minder effectief zijn. Daarom hebben ze wellicht die extra aanslagrubbers verzonnen.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook