58 van de 68
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 april 2018 02:24 PM
  [ # 856 ]

OK, die treiterslang meepakken is niet zo’n slecht idee, ik heb nog een originele liggen.
Ik ga proberen de motorsteunen los te maken, daar kan ik redelijk goed bij.

Die sleutel is handig.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 april 2018 10:33 AM
  [ # 857 ]

Het is maandag en mijn handen ruiken nog nog steeds naar olie en vet
Inmiddels hangt de nieuwe voorraadbol erin én een nieuwe treiterslang.
De bol was echt niet simpel, de motorsteunen zijn losgemaakt en de auto is zeker 3 cm omhoog gekrikt.

treiterslang met verdikking ;

Voor de treiterslang, kon ik er overal goed bij. Wel eventjes benzinepomp eraf gehaald omdat er olielekkage was via pakking. Wel compact sleutelen daar in het vooronder!


Bij nader inspectie, is er een lekkage gevonden aan de koppelingsvergrendeling gemonteerd aan de bak.
Er hangt een druppel LHM en bakolie. Zijn deze dingens te reviseren ?

Verder ben ik erg tevreden van diff lagers van citrotech, kurkdroog!

 

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 april 2018 03:20 PM
  [ # 858 ]

Inmiddels zit de treiterslang erop, voorraadbol én remaccu vervangen.
Benzinepomp lekkage aangepakt ( olie )
Koppelingsvergrendeling proper gemaakt om te kijken waar precies die lek zit.

Maar goed.. Inmiddels de oorzaak kunnen achterhalen van de 3 rijen radiator die slechter koelt dan een 2 rijen.
Maar eerst een poll vraagje ; welke radiator van de 2 is goed en welke minder ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 april 2018 03:44 PM
  [ # 859 ]

ik zou zeggen de bovenste (of de linker voor de fotograaf). Die heeft veel meer vertikale kanaaltjes en dus meer koelend oppervlak lijkt me….

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 april 2018 04:07 PM
  [ # 860 ]

Ik zeg het zelfde om de zelfde reden.

Ben razend benieuwd wat het probleem met de 3 rijen was!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 april 2018 04:55 PM
  [ # 861 ]

Goed antwoord!

Het ligt echt aan koelblok. Enkele feiten op een rijtje :

2 rijen radiator ( origineel )
- 56+56 = 112kanaaltjes
- zigzag lamellen
- 6.4kg

3 rijen radiator ( gereviseerd ) ‘slechte’ type :
- 32 +31 +32 = 96kanaaltjes
- horizontale lamellen
- 7.5kg

3 rijen radiator ( gereviseerd ) geode type :
- 54+53+54 = 161 kanaaltjes
- zigzag lamellen
- 8.4kg

De testen bevestigen het verhaal, vorige zaterdag testritten gedaan met 3 radiatoren !!!
De slechte 3 rijen radiator heeft een hoger evenwichtstemperatuur ( 26gr buitentemperatuur )

De goede radiatoren blijven langer koel, de temp meter slaat bij stilstand véél later door naar hoger vak.
Bij minste rijwind terug naar het midden gaan ( +/- 83gr gemeten met IR meter )

De slechte radiator slaat sneller door, en blijft er ook langer hangen.

Temp verschil inkomend water en vertrek : 18 à 19gr met geode radiator.
13 a 14gr met slechte radiator.

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 april 2018 05:01 PM
  [ # 862 ]

Dit is een heel interessant en mooi stukje onderzoek!!

Niet om bepaalde bedrijven af te kraken of op te hemelen, maar ik ben wel benieuwd waar je de “goede” en de “slechte” radiator vandaan hebt.
Als je het niet openbaar wil posten, kan je het mij dan per Pb vertellen?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 april 2018 06:10 PM
  [ # 863 ]

Bedrijven afkraken ga ik niet doen. De reden waarom ik dit heb toegelicht,is omdat ik op de eerste plaats mijn bevindingen wil delen.
Ik spit graag dingens uit en ga hiermee tot op het bot. Soms kan ik er mij helemaal in verliezen. Ook heb ik soortgelijke meldingen gezien van andere collega’s hier op het forum.
De leverancier is inmiddels door gans het traject ook op de hoogte en we hebben inmiddels een akkoord bereikt voor de oude radiator.
Het kan zijn dat bepaalde verkooppunten, met dezelfde radiator boer werkt en een periode slechte radiatoren in omloop zijn gebracht.
Indien deze mensen geen terugkoppeling krijgen van ons, kunnen ze niets. Ik heb geen aandelen bij wie dan ook, maar ik kan je wel vertellen hoe je een goede radiator herkent. Aan ieder de keuze waar ie zijn spullen haalt.

@Egbert, ik stuur je een pb

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 april 2018 06:48 PM
  [ # 864 ]

Helemaal met je eens, bedrijven afkraken is zeker niet mijn bedoeling. We moeten blij zijn dat er een aantal bedrijven zijn die zich inspannen om onderdelen te laten maken voor onze DS-en. Daar gaat vaak erg goed en een enkele keer minder goed.
Mooi dat de leverancier van die mindere radiator nu op de hoogte is, dan kan die er iets mee doen.

En nogmaals wat goed dat je dit zo zorgvuldig uit gezocht hebt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 mei 2018 03:19 PM
  [ # 865 ]

Binnenkort ga ik mijn RE aandrijfas vervangen, er is speling aan de wielzijde.
Vraagje die wellicht voor wat discussie gaat zorgen ;

Welk vet schrijft citroen voor, voor de meenemer en tripoides ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 31 juli 2018 03:51 PM
  [ # 866 ]

Inmiddels was de DS lekker op vakantie :

De wagen doet het goed, we zijn 3500km verder.
Voor ons vertrek 2 nieuwe michelin bandjes gelegd, en kofferbak bekleed.
Verbruik gemiddeld 1L op 9km.
Vebruik olie : 1L op 3500km.
Geen water verbruikt.

Nog wat mooie sfeerplaatjes

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 31 juli 2018 04:22 PM
  [ # 867 ]

Mooie plaatjes om in de vakantiesfeer te komen.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 oktober 2018 02:31 PM
  [ # 868 ]

Nog wat kleine klusjes gedaan die nodig waren :
- veerplaathouder vernieuwd
- alle V riemen vernieuwd
- Nieuwe LHM en aanzuigdarm

Ik heb de LHM kunnen vervangen zonder de ontlastschroef aan te raken van hoge drukregelaar.
Je neemt de filterbehuizing uit het vat, je monteert de schone filter erin, je draait die om en vult ze volledig met LHM. Je moet wel wat geduld hebben. Zo vul je de aanzuigslang volledig met LHM en monteer je ‘snel’ de opgevulde filter in je LHM vat met nieuwe sap. Starten en klaar!

Na veel wikken en wegen toch de beslissing genomen om er een radiator in te knutselen met expansievat.
De elektrische ventilator is vernieuwd alsook een nieuwe 92-82°C thermocontact.

Nu bezig met alles aan te sluiten, kom ik volgende tegen :

Ik mis een frame die tussen de radiator en koeltunnel frame zit.
Hier zie je dat duidelijk op de foto

Is het missende frame een onderdeel van radiator of van koeltunnel ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 oktober 2018 07:24 PM
  [ # 869 ]

Een aanzienlijk deel van de LHM zit niet in je vat, maar in het systeem zoals de voorraad bol. Om zoveel mogelijk vuile LHM te vervagnen, moet je proberen zoveel mogelijk LHM uit het systeem in het vat te laten komen. Dat is de reden dat je de ontlast schroef los moet maken, de auto in de laagste stand zetten, lekzakken inknijpen, meerder keren remmen zodat de remaccu leeg is .
Zie de film van DS-TT:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/234695

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 mei 2019 12:43 PM
  [ # 870 ]

Tijd voor nog eens een update!
Sinds de laatste update, zijn we weer 8000km verder en de wagen is glansrijk door de keuring.
We kunnen weer een jaartje tegen.

Sleutelen werd zo een beetje saai, dus heb ik nog wat projectjes opgestart.

1. Carbu :
Volledig onderhanden genomen, ik had nog een reserve exemplaar liggen met goede assen.
Carbu voet gevlakt, ultrasoon badje gegeven, gezandstraald en de sproeier bezetting vernieuwd alsook de pakkingen voor een 28/36 DLE

Verder de afstelling van de primaire nagekeken aan de hand van de progressie gaten vlak voor de gasklep.
Niet zeker of dit een goede methode, maar dat gaan we gauw weten.

Voor de stationaire afstelling, heb ik een 4 gastester aangeschaft.

Gezien ik ook plaats heb gemaakt voor een lambda sensor, ook een kitje aangeschaft voor breedband sensor en controller gauge.
Ik wil de carbu verder fine tunen zodat ik dicht tegen lambda=1 rij.

@ Egbert, thanks voor je laatste feedback. Ik neem het mee bij de volgende LHM beurt.

 

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
58 van de 68
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook