45 van de 55
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 30 januari 2019 12:43 PM
  [ # 661 ]

Dank voor het beantwoorden.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 februari 2019 08:30 AM
  [ # 662 ]

De laatste tijd weinig aan de CX kunnen doen, ik hoop dit weekend weer eens wat meters te kunnen maken, maar mijn agenda liet het niet toe (en ik merk dat wat aandacht aan het gezin ook gewaardeerd wordt Wink ). Maar vorig weekend moest ik wel eens door alle onderdelen heen om te zien wat er naar het club magazijn kon. Toen kwam ik nog twee achterwiel kappen tegen. De mijne heb ik natuurlijk over laten spuiten en daarom helemaal kaal gemaakt. Ik heb echter geen flauw idee wat voor rubbertjes en aansluitingen er waar zitten. Wel zitten er natuurlijk voor, achter en bovenop poten waar iets zou moeten zitten. (zie fotos) Deze oude heeft een bout ipv het originele ding, maar ik zou niet weten wat daar van origine zat. Mijn idee was om er rondom een schuimrubber strip te plakken zodat ie netjes aansluit.

Heeft iemand een foto oid? zeker die sleuf aan de bovenkan, wat is daar de verbinding?

achterkant met bout:

voorkant met schroefgat voor de pin bij het achterportier:

de opening aan de bovenkant:

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 februari 2019 01:16 PM
  [ # 663 ]

Volgens mij hoort er origineel een schuimrubber randje op te zitten.
Rubbertje en klemmetjes kijk even bij cx basis op de site.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 februari 2019 10:53 PM
  [ # 664 ]

CX Basis heeft wel dit pinnetje voor het S2 model: http://www.cx-basis.de/shop/karosserie/karosserie-hinten/halteclip-radabdeckblech-cx-s2-hinten-kh-13386.html

Die hoort volgens mij boven en onder het gat waar je de borgschroef indraait. Of deze is dikker en dan zit ie aan de achterkant boven de “wig”. Daar is de omschrijving wat onduidelijk over, maar dan heb ik nog steeds niet door wat er nou in die sleuf aan de bovenzijde van de kap hoort?

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 26 februari 2019 10:28 PM
  [ # 665 ]

Ik ben nog steeds bezig met de dynamo. Ik had de contacten schoongemaakt en doorgemeten. Daarnaast even spanning op de regelaar gezet en die gaf zijn weerstand dus dat lijk ook goed.

Toen de dynamo weer ingebouwd met een opgeladen accu. Bij het starten zag ik nu ook dat het stoplampje netjes uitging na het starten. Bij het meten van de spanning voer de polen van de accu mat ik echter iets van 11,5V ipv 14,4V (ik hielt de gashendel wat open om de motor toeren te laten maken).

Ik had toch die 14,4V moeten meten? Of kan het zijn dat de regelaar sowieso nog niet aan zou gaan? (ik zou niet weten waarom niet)

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 26 februari 2019 11:14 PM
  [ # 666 ]

bij meer dan pakweg 1200 toeren moet er 14,4 volt op de accupolen staan.
11,5 is te laag en kan duiden op of een niet goed werkende voltmeter of dat er iets met het laadcircuit is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 februari 2019 01:00 PM
  [ # 667 ]

Stationair moet er wel zeker 12,5 - 13 volt te meten zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 02 maart 2019 05:47 PM
  [ # 668 ]

die 11,5 volt staat op de meter, dat geloof ik wel.
maar klopt dat ook? is die meter in orde?

11,5 volt is al te weinig om fatsoenlijk te kunnen starten.
Als dat met draaiende motor gemeten wordt lijkt mij dat vreemd als je met die accu de motor net gestart hebt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 maart 2019 10:15 PM
  [ # 669 ]

De dynamo laadt! De dynamo bleek inderdaad gewoon te werken. Het probleem leek te zitten in het niet aansturen van de regelaar. Dus het probleem zat hem eerder in het aanstuur circuit. Mede T2 rijder Willem tipte me om ook het accu-lampje in het dashboard te checken. Ik had dit lampje wel eruit gehad om te kijken of ik het voor een LED kon vervangen, maar deze is een slag groter dan de rest dus ik heb m weer terug gedraaid. Bij een tweede check bleek het lampje zelf ook gewoon te werken. vreemd dus.

Toch de motor nog maar eens starten en meten….en toen mat ik dus ineens 14V bij het maken van toeren. Blijkbaar heb ik bij de eerste keer het lampje niet goed terug gedraaid zodat het circuit onderbroken was. Bij de tweede check zat ie weer goed….tja, zo simpel kan het dus ook zijn. Alleen denk ik niet dat ik deze snel zelf had verzonnen.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 maart 2019 10:20 PM
  [ # 670 ]

nog even een praktische vraag; als ik de strips langs de zijkant wil vast zetten welke dubbelzijdige tape gebruik ik daarvoor? 3M wordt aangeraden, maar waar vind ik die?

Voor de sierstrips onder de ramen, zoek ik dergelijke tape, maar dan slechts 12mm breed. Op sommige plekken kon ik de verbindingspinnetjes niet sparen, vandaar.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 05 maart 2019 10:55 PM
  [ # 671 ]

3M plakruitenbandkit 08612

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 maart 2019 09:42 AM
  [ # 672 ]
le look le plus cool schreef:

De dynamo laadt! De dynamo bleek inderdaad gewoon te werken. Het probleem leek te zitten in het niet aansturen van de regelaar. Dus het probleem zat hem eerder in het aanstuur circuit. Mede T2 rijder Willem tipte me om ook het accu-lampje in het dashboard te checken. Ik had dit lampje wel eruit gehad om te kijken of ik het voor een LED kon vervangen, maar deze is een slag groter dan de rest dus ik heb m weer terug gedraaid. Bij een tweede check bleek het lampje zelf ook gewoon te werken. vreemd dus.

Toch de motor nog maar eens starten en meten….en toen mat ik dus ineens 14V bij het maken van toeren. Blijkbaar heb ik bij de eerste keer het lampje niet goed terug gedraaid zodat het circuit onderbroken was. Bij de tweede check zat ie weer goed….tja, zo simpel kan het dus ook zijn. Alleen denk ik niet dat ik deze snel zelf had verzonnen.

Toch een simpele test: Contact aan, moet dat lampje gaan branden. Brandt het niet, dan is er iets niet goed…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 10 maart 2019 02:16 PM
  [ # 673 ]

^^ nou bij nader inzien brandde het lampje dus niet in de eerdere situatie en was er dus nooit een gesloten circuit geweest. Ik heb al de lampjes las gehad van het dashboard, dus die ga ik sowieso eens allemaal langs lopen. Hopelijk los ik daarmee nog een paar kleine probleempjes op Wink

@Niels, dank voor de tip! Die naam had ik effe nodig.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 10 maart 2019 03:44 PM
  [ # 674 ]

Een ledje erin werkt ook niet bij het laadstroomlampje, lampje moet minimaal iets van 3 watt zijn.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 21 maart 2019 09:56 AM
  [ # 675 ]

Dat LEDje is er ook nooit ingekomen, aangezien de fitting anders is, paste gewoon niet. Maar goed ook, want anders hadden we dat probleem weer Wink

Binnnkort, bij de eerste mooie lentedag in het weekend rijd ik de Generaal maar eens het zonnetje in en ga ik de strips op de portieren plakken. Door de brede rubberen strips lijkt het erop dat ik een lijn moet trekken tussen de bovenkanten van de bumpers om de strips goed uit te lijnen, toch? Alleen dien ik dan rekening te houden met de inspringing bij de achterste strip. Ik zat zelf gewoon te denken om een stuk schilderstape te gebruiken te oriëntering, of heeft iemand nog een mooie tip?

Dit is toch een beetje plinten werk, je doet t als laatste en daarom blijft t makkelijk liggen Wink

Profiel  
 
 
45 van de 55
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook