71 van de 86
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 05 juni 2019 07:47 PM
  [ # 1051 ]

Ha ok, het kan dus lonen om een modern alternatief te zoeken. Al betwijfel ik eigenlijk of de nu geleverde keerringen dat al niet zijn. Kan me niet voorstellen dat het allemaal NOS materiaal is Smile

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 juni 2019 10:19 PM
  [ # 1052 ]

Precies, ik ben bang dat het goedkope imitatie is.
Een stukje zacht koolstof bewerkt natuurlijk een stuk gemakkelijker
dan hard en slijtvast keramiek.

Profiel  
 
Gepost: 07 juni 2019 03:59 PM
  [ # 1053 ]

Zo, nieuwe bandjes en een nieuwe waterpompseal binnen, kunnen we weer aan de klus.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 07 juni 2019 08:10 PM
  [ # 1054 ]

very good

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 juni 2019 07:41 AM
  [ # 1055 ]

Bij mijn HY is dat klusje ook noodzakelijk.
Waar heb jij de nieuwe delen besteld? Mag via pb.
En bandjes…dat de afdichting?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2019 08:03 AM
  [ # 1056 ]

De nieuwe seal heb ik uit coulance gekregen bij Citrotech. De nieuwe voorbanden (gewoon die zwarte dingen rond mijn velgen Smile ) komen van autobandenbestellen.nl, daar waren ze het goedkoopst en met een dot code van week 24 2018, veel recenter ga je ze denk ik niet vinden in 165/400. Of ze de HY maat ook in stock hebben weet ik niet, maar ik zou het zeker eens navragen.

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 09 juni 2019 12:19 PM
  [ # 1057 ]

Misschien ten overvloede:

Bij het opknappen van je waterpomp is het van belang dat het pasvlak waar de koolring op loopt helemaal vlak en zuiver is. Ik heb deze afgedraaid op een draaibank.
Als je dit niet doet, lekt ie snel weer en kan je koolring opgevreten worden door de ruwheid van het pasvlak.

Succes met de revisie!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 juni 2019 08:46 PM
  [ # 1058 ]

Dank graddus voor de info Smile ga er mee aan de slag. En ja van die bandjes had ik kunnen weten. Stond los van de pomp Wink

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2019 09:30 PM
  [ # 1059 ]
ed-gs schreef:

Misschien ten overvloede:

Bij het opknappen van je waterpomp is het van belang dat het pasvlak waar de koolring op loopt helemaal vlak en zuiver is. Ik heb deze afgedraaid op een draaibank.
Als je dit niet doet, lekt ie snel weer en kan je koolring opgevreten worden door de ruwheid van het pasvlak.

Succes met de revisie!

Het loopvlak is perfect glad, het lijkt er meer op dat bij montage van de v-snaarpoelie de gehele as te ver naar voren wordt getrokken doordat de groef in de as waar de twee halve maantjes in moeten vallen veel breder is dan de halve maantjes. Hierdoor werd de koolstofring tot aan het einde van de veerdruk opgespannen waardoor deze overmatig sleet. Dit heb ik nu opgevangen door de ruimte tussen de holle ring die de halve maantjes op zijn plaats houdt en het neuslager op te vullen met een extra ring. De pomp is nog niet gemonteerd, dus van waterdichtheid durf ik nog niet te spreken.

Profiel  
 
Gepost: 10 juni 2019 06:58 PM
  [ # 1060 ]

Goed, besloten dat de kwaliteit van de keramiek insert in het waterpomphuis te slecht is om nog een goede afdichting te kunnen garanderen. Balen, want een goed huis is nauwelijks nog te vinden, zelfs Citrotech levert geen revisiepompen meer. Nou heeft een Redblock uit een achterwielaangedreven Volvo een pomp die een heel eind in de richting komt en wel goed leverbaar is. Tijd om op zoek te gaan naar een donorpomp om mee te experimenteren lijkt me.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 juni 2019 07:10 PM
  [ # 1061 ]

Voor de sm kon je vroeger een losse keramische schijf kopen. Bestaat dat niet voor die traction?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 10 juni 2019 08:22 PM
  [ # 1062 ]

Nope en al helemaal niet voor de ID-waterpomp die hier op zit. Citrotech is gestopt met reviseren omdat het niet meer uit kan en er te weinig fatsoenlijk materiaal meer over is.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 juni 2019 10:19 PM
  [ # 1063 ]

Even voor beeld (voor mij).
De ene kant van de seal zit toch “vast” in het huis met een O ring wie de verbinding water dicht maakt tussen huis en koolstof ring.
En de ander ring zit toch ” vast ” op de as middels een afdichting…..

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 11 juni 2019 11:28 PM
  [ # 1064 ]

Nee Frank, in het huis zit een bronzen bus waar de as doorheen loopt, rond die bronzen bus zit een vlak geslepen drukvlak in keramiek dat ingegoten lijkt. Daartegen drukt een mechanische seal met een koolstofring tegen het keramiek. De mechanische seal klemt met een rubber bus rond de as. Het rubber dicht dus af rond de as, de koolstof/keramiek-combinatie lekt altijd een klein beetje, zodat de waterfilm er voor zorgt dat het geheel niet te hard slijt. Helaas zijn bij de meeste pomphuizen de keramieken drukvlakken te sterk gepit om nog betrouwbaar af te dichten. Wellicht dat er met veel kunst en vliegwerk wel een nieuw keramiek in te fietsen is, maar gezien het feit dat ook goede waaiers zeer dun gezaaid zijn en ik het hele ding nu al zes jaar op rij uit elkaar heb moeten halen wegens ergens een mailfunctie ben ik er wel zo’n beetje klaar mee. Tijd voor een alternatief Smile

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 12 juni 2019 06:58 PM
  [ # 1065 ]
graddus schreef:

ben ik er wel zo’n beetje klaar mee. Tijd voor een alternatief Smile

 


http://www.jong-gebruikte-duitse-occassions.de Laughing

Profiel  
 
 
71 van de 86
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook