69 van de 86
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Gepost: 07 mei 2019 09:10 AM
  [ # 1021 ]

Hebben jullie dat nou ook altijd, dat op de terugweg van Citromobile spontaan de onderdelen van je auto vallen? Het aanhechtingspunt van mijn buitenspiegel is finaal afgescheurd. Heb het nog proberen plakken, maar dat was geen succes. Nu dus op zoek naar een niet al te hard blinkend klemspiegeltje…

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2019 07:32 PM
  [ # 1022 ]

Met dank aan Penny Lane en Folkert is er al een vervanging onderweg. Soms is het leven toch mooi.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 07 mei 2019 09:44 PM
  [ # 1023 ]

very good

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 07 mei 2019 10:08 PM
  [ # 1024 ]
graddus schreef:

Hebben jullie dat nou ook altijd, dat op de terugweg van Citromobile spontaan de onderdelen van je auto vallen?

Nou.. tijdens mijn eerste rit van het jaar, over de afsluitdijk, besloot een sierstripje van m’n achterste zijruitje zich gedragen als een vleugel en onderweg richting Citromobile besloot m’n spiegel boven de 105 km/h zich dubbel te vouwen om de stroomlijn van de auto te bevorderen.

Ach, met een beetje liefde..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 07 mei 2019 10:32 PM
  [ # 1025 ]

Of vastnaaien…daar ben je goed in.

Ik vind dit zo’n geweldig detail!!!


Afbeelding Bijlagen
2D46F1E1-8662-4557-B9F0-59A1D9AF85BE.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 08 mei 2019 07:57 AM
  [ # 1026 ]
Nielsje schreef:
graddus schreef:

Hebben jullie dat nou ook altijd, dat op de terugweg van Citromobile spontaan de onderdelen van je auto vallen?

Nou.. tijdens mijn eerste rit van het jaar, over de afsluitdijk, besloot een sierstripje van m’n achterste zijruitje zich gedragen als een vleugel en onderweg richting Citromobile besloot m’n spiegel boven de 105 km/h zich dubbel te vouwen om de stroomlijn van de auto te bevorderen.

Ach, met een beetje liefde..

Als straf voor de opsluiting in de winter!

Profiel  
 
Gepost: 12 mei 2019 12:14 PM
  [ # 1027 ]

Gisteren dan maar eens de start gemaakt met het rallyseizoen van dit jaar ...

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 mei 2019 07:59 PM
  [ # 1028 ]

very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 13 mei 2019 09:12 AM
  [ # 1029 ]

Het duurde even voor de uitslag compleet was, maar 8ste in de Sportklasse. Niet slecht, al waren we er van overtuigd dat we zoals altijd foutloos hadden gereden Smile

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 mei 2019 06:01 PM
  [ # 1031 ]

Schitterende foto!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 mei 2019 10:17 PM
  [ # 1032 ]

Ik vind oprecht dat jij een van de best ogende Traxen hebt. Wat een heerlijke kar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 13 mei 2019 10:45 PM
  [ # 1033 ]

Thanks. En het rijdt ook nog eens super Smile

Profiel  
 
Gepost: 21 mei 2019 10:23 PM
  [ # 1034 ]

Afgelopen weekend uitgebreid geëxperimenteerd met alternatieve alimentatie van het horrel. Zag er allemaal veelbelovend uit, maar helaas voor nu vastgelopen op het verkeerde type bobine. Terug naar de basisopstelling en nu eerst maar eens de laatste loodjes in de voorbereiding naar Le Citron Pressé volgende week. Later meer over project gekkigheid Smile

Profiel  
 
Gepost: 21 mei 2019 10:39 PM
  [ # 1035 ]

Oh en in de tussentijd ook het probleem van de smeltende achterlichtglaasjes maar eens aangepakt. Smeltende achterlichtglaasjes zegt u? Jazeker, sinds de auto is omgebouwd naar 12 Volt worden de kleine achterlichtjes te warm als je de rem wat te lang vast moet houden met als gevolg dat de plastic lampglaasjes week worden en inzakken. Nu heb ik door de jaren heen op beurzen een klein voorraadje van deze Belgische glaasjes bij elkaar gescharreld, maar om ze nou allemaal te laten wegsmelten vind ik wat van de zotte. Vorige week tijdens de Dijken en Kreken Rally weer net even te lang langs de kant van de weg staan puzzelen met mijn poot op het rempedaal. Gevolg, glaasjes nog verder gesmolten, het rechtse zelf volledig om het bolletje van de gloeilamp heen. Tijd voor actie dus.
Probleem bij deze lampjes is dat de gecombineerde rem/achterlichtunit een fitting behoeft met een bajonetsluiting met gelijke pootjes, dus niet de ongelijke pennetjes die tegenwoordig gangbaar zijn. Deze versie van de B15 fitting heb ik destijds gevonden, maar deze wordt in de 12Volt 21 Watt versie duidelijk te warm. Nu bestaan er ook gloeilampjes met een klein bolletje. Deze zie je vaker met een enkel gloeidraadje, zeker in de botenbouw, maar veel minder met twee sterktes. Lampengrossier.nl heeft ze wel in het assortiment, maar niet op voorraad. Mocht ik ze vinden, dan horen ze graag waar. Right, dat gaat hem dus niet worden. Wat ze wel hebben is een B15 fitting met ongelijke pennetjes. Nu ben ik niet voor een gat te vangen. Die ongelijke pennetjes dienen eigenlijk alleen om te voorkomen dat je de lamp er verkeerd indraait. Soit, dat probleem heb je met gelijke pennetjes dus ook. Klein experiment gedaan met een gewone lamp, het verkeerd geplaatste pennetje weggevijld en de lamp gepast in het achterlicht. Past perfect.
Bij de lampengrossier dus maar een handvol gloeilampjes van het kleine formaat met ongelijke pennetjes besteld. Vijf minuten vijlen et voilà, lampjes met een klein bolletje die veel meer ruimte laten tussen de lamp en het glaasje. Dit zou de oplossing moeten zijn. Ik durf het nu wel aan om twee nieuwe glaasjes uit de voorraad te monteren (moet ook wel, de vorige zijn volledig kapotgesmolten).

Profiel  
 
 
69 van de 86
« Eerste  < Vorige 67 68 69 70 71 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook