71 van de 76
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, even geen projecten
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14920
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 05 juni 2019 09:50 AM
  [ # 1051 ]

Die heb ik er nu ook in, werkt tot op heden perfect, nog geen vervorming in de glaasjes te bespeuren.

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14920
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 05 juni 2019 05:13 PM
  [ # 1052 ]

Vanmiddag op weg naar de diepvries me niet kunnen inhouden en de waterpomp maar gedemonteerd (gelukkig kan ik dat inmiddels zo goed als met mijn ogen dicht). Na het uit elkaar peuteren van de pomp zelf lijkt het er verdacht veel op dat de harde metalen rand van de keerring zich een weg door het huis waar hij tegenaan zou moeten rusten aan het vreten is. Het kan aan mij liggen, maar ik zou denken dat de keerring stil zou moeten staan ten opzichte van het huis en niet ten opzichte van de as. Wat gaat hier nu weer mis?

Het lijkt er op dat de koolstofring weg is, of toch zo goed als. Ze ligt in ieder geval zo’n 1,5 mm onder de metalen rand, terwijl ze daar ruim boven zou moeten liggen. Daar achter ligt alleen maar smurrie. Is het weggevreten rubber, is het aangekoekte olie? Ik durf het zo niet te zeggen.

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 699
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 juni 2019 05:42 PM
  [ # 1053 ]

O ja, jij hebt een andere pomp.
Maar de afdichting lijkt me de zelfde constructie als die van de 11D
Een mechanicalseal, een deel daarvan draait mee met de schoep. Het andere stuk zit vast in het huis.
De “koolstofringen"zouden dynamisch af moeten dichten.
Als het koolstof zo snel slijt twijfel ik aan de kwaliteit er van.
Normaalgesproken gaat een mechanicalseal zo’n 40.000 uur mee en niet 40.000 seconden.
Ik heb nog een paar nieuwe, moderne pomppen liggen, misschien is na wat aanpassinkjes, daar de seal
van te gebruiken.

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14920
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 05 juni 2019 05:47 PM
  [ # 1054 ]

Hoe werkt zo’n ‘moderne’ seal dan, Nanko?

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 699
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 juni 2019 06:00 PM
  [ # 1055 ]

Precies het zelfde, maar de kwaliteit van het keramiek van de afdichting zou wel eens veel beter kunnen zijn.
Zo’n modern pompje gaat gauw 2 ton mee.

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14920
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 05 juni 2019 07:47 PM
  [ # 1056 ]

Ha ok, het kan dus lonen om een modern alternatief te zoeken. Al betwijfel ik eigenlijk of de nu geleverde keerringen dat al niet zijn. Kan me niet voorstellen dat het allemaal NOS materiaal is Smile

Profiel  
 
nanko
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 699
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 juni 2019 10:19 PM
  [ # 1057 ]

Precies, ik ben bang dat het goedkope imitatie is.
Een stukje zacht koolstof bewerkt natuurlijk een stuk gemakkelijker
dan hard en slijtvast keramiek.

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14920
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 07 juni 2019 03:59 PM
  [ # 1058 ]

Zo, nieuwe bandjes en een nieuwe waterpompseal binnen, kunnen we weer aan de klus.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2936
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- DS 3 1,2 VTI Hickory
Gepost: 07 juni 2019 08:10 PM
  [ # 1059 ]

very good

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 687
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 juni 2019 07:41 AM
  [ # 1060 ]

Bij mijn HY is dat klusje ook noodzakelijk.
Waar heb jij de nieuwe delen besteld? Mag via pb.
En bandjes…dat de afdichting?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14920
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 09 juni 2019 08:03 AM
  [ # 1061 ]

De nieuwe seal heb ik uit coulance gekregen bij Citrotech. De nieuwe voorbanden (gewoon die zwarte dingen rond mijn velgen Smile ) komen van autobandenbestellen.nl, daar waren ze het goedkoopst en met een dot code van week 24 2018, veel recenter ga je ze denk ik niet vinden in 165/400. Of ze de HY maat ook in stock hebben weet ik niet, maar ik zou het zeker eens navragen.

Profiel  
 
ed-gs
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 30-05-2008

Gepost: 09 juni 2019 12:19 PM
  [ # 1062 ]

Misschien ten overvloede:

Bij het opknappen van je waterpomp is het van belang dat het pasvlak waar de koolring op loopt helemaal vlak en zuiver is. Ik heb deze afgedraaid op een draaibank.
Als je dit niet doet, lekt ie snel weer en kan je koolring opgevreten worden door de ruwheid van het pasvlak.

Succes met de revisie!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 687
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 09 juni 2019 08:46 PM
  [ # 1063 ]

Dank graddus voor de info Smile ga er mee aan de slag. En ja van die bandjes had ik kunnen weten. Stond los van de pomp Wink

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14920
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 09 juni 2019 09:30 PM
  [ # 1064 ]
ed-gs schreef:

Misschien ten overvloede:

Bij het opknappen van je waterpomp is het van belang dat het pasvlak waar de koolring op loopt helemaal vlak en zuiver is. Ik heb deze afgedraaid op een draaibank.
Als je dit niet doet, lekt ie snel weer en kan je koolring opgevreten worden door de ruwheid van het pasvlak.

Succes met de revisie!

Het loopvlak is perfect glad, het lijkt er meer op dat bij montage van de v-snaarpoelie de gehele as te ver naar voren wordt getrokken doordat de groef in de as waar de twee halve maantjes in moeten vallen veel breder is dan de halve maantjes. Hierdoor werd de koolstofring tot aan het einde van de veerdruk opgespannen waardoor deze overmatig sleet. Dit heb ik nu opgevangen door de ruimte tussen de holle ring die de halve maantjes op zijn plaats houdt en het neuslager op te vullen met een extra ring. De pomp is nog niet gemonteerd, dus van waterdichtheid durf ik nog niet te spreken.

Profiel  
 
graddus
> 14000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 14920
Geregistreerd: 16-05-2005

- Traction Avant 11B Forest
Gepost: 10 juni 2019 06:58 PM
  [ # 1065 ]

Goed, besloten dat de kwaliteit van de keramiek insert in het waterpomphuis te slecht is om nog een goede afdichting te kunnen garanderen. Balen, want een goed huis is nauwelijks nog te vinden, zelfs Citrotech levert geen revisiepompen meer. Nou heeft een Redblock uit een achterwielaangedreven Volvo een pomp die een heel eind in de richting komt en wel goed leverbaar is. Tijd om op zoek te gaan naar een donorpomp om mee te experimenteren lijkt me.

Profiel  
 
 
71 van de 76
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook