5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
CX GTI Turbo (1) - Serie 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 mei 2019 05:02 PM
  [ # 61 ]

Goed nieuws! very good

Kijk maar eens in het schema van een 22 TRS, dan zie je dat knop 271/268 intern anders werkt dan bij de knop met airco. Dat kan dus zeker je probleem zijn. Dat zal ook de rede zijn dat ik hem heb vervangen, en natuurlijk dat ik de juiste logo’s wilde Wink

Net even bij mijn eigen CX gekeken.
Als de 700 de drukschakelaar los haal dan schakelt de magneetkoppeling niet in.

Ik zie dus eigenlijk 2 opties:
- Drukschakelaar defect
- Of druk in het systeem te laag zodat het systeem zichzelf niet in laat schakelen.

Houd er wel rekening mee dat je de drukschakelaar niet kan vervangen zonder het systeem leeg te maken, dus zomaar afvullen en daarna weer leeg halen wordt een dure grap.

Als het systeem zolang niet gebruikt is, is het eigenlijk altijd nodig om de droger ook te vervangen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 mei 2019 05:04 PM
  [ # 62 ]
trxke schreef:
Arjan Verkade schreef:

Even hardop denken, als het airco systeem leeg is, mag de pomp dan aanslaan? Ik weet even niet meer 100% zeker of het CX airco systeem een minimale druk nodig heeft of alleen uitslaat bij een te hoge druk.

Test je met lopende motor?
Je kan ook met alleen contact aan testen, dan hoor je heel goed of de magneetkoppeling inslaat met een harde klak.

Een CX airco heeft allen een beveiliging tegen overdruk, dus bij een leeg systeem gaat de pomp ook draaien als je de airco inschakelt.

Enkel de allerlaatste CX’n gebouwd voorjaar 89 hebben een beveiliging bij te weinig druk in het systeem.

Dat is wel een mooi weetje… Hoe kan je het verschil zien?
Ik heb wel een 89er CX, maar ik weet niet uit welk jaar de CX was waar ik het systeem heb uitgehaald.

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
Gepost: 31 juli 2019 03:16 PM
  [ # 63 ]

Projectje airco helaas weer even geparkeerd… in juli nog bij Airco Bolt geweest; en de nieuw gemonteerde (universele) condensor, droger en alle koppelingen (met nieuwe o-ringen) waren netjes lekdicht. Dus vullen maar! Echter al naar 30seconden begon de pomp vast te lopen… grrr nu dus op zoek naar een betaalbare nieuwe pomp (sanden 508). De pomp zelf is goed verkrijgbaar, maar dan moet ik de poelie en de achterdeksel van de oude over kunnen zetten. is dat te doen of is er veel risico dat dat mis gaat?


Verder ga ik deze week kleppen stellen, lekzak RV vervangen en pakking distributiekettingdeksel

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2019 04:08 PM
  [ # 64 ]

Poulie en achterdeksel kun je overzetten, voor het achterdeksel (cilinderkop) heb je wel een nieuwe pakkingset nodig.
Bouten moet je op volgorde en koppel aanhalen.
Zie het topic van mijn GTiT waar Photobucket de foto’s weer zichtbaar heeft gemaakt (voor zolang het duurt…)
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/169217/P45

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 juli 2019 09:37 PM
  [ # 65 ]

Het achterdeksel kun je op zich zo overzetten. Als de pomp is vastgelopen heb je wel kans op vervuiling in het systeem en is het verstandig dat te spoelen en een nieuw filter/droger te monteren.

En ik kan je dit boekje van harte aanraden: https://www.amazon.com/Just-Needs-Recharge-Mechanic-Conditioning/dp/0998950718

Profiel  
 
EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-2004

- 2CV 6 Spécial
Gepost: 26 augustus 2021 03:36 PM
  [ # 66 ]

even afstoffen… De airco werkt sinds vorig jaar zomer prima en sinds een paar weken staat de bolide op 16” inch turbo velgen met verse Michelins! Dat kijkt toch echt erg mooi dat aluminium!

Volgende week naar Renard, de auto doet wat bokkig na koude start in lage toeren, de eerste paar km. Ook rammelt/resoneert er iets onder de auto rond de 2000 toeren; ik verdenk de 1e demper… Dat zal wel niet te repareren zijn?

by

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6255
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 26 augustus 2021 04:34 PM
  [ # 67 ]

Prachtig die frisse velgen. Ik meen dat Tres Beau uitlaten heeft laten maken voor de Turbo die helemaal gelijk zijn aan origineel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2021 03:49 PM
  [ # 68 ]
Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook