39 van de 44
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - nieuwe motorsteunen
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 juli 2019 08:35 AM
  [ # 571 ]

Het enige “gat” wat ik heb is de doorvoer-mof van de versnellingspook, daar moet ik nog eens een oplossing voor zoeken.
En wellicht ook een keer met geluids-isolatie spelen, zal ook zeker een paar db schelen.
Anderzijds, je went ook wel aan die herrie. We hebben de vakantie er al op zitten, circa 5.500 km afgelegd met het ouwe beest.
En het stoorde me niet echt, eigenlijk.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 juli 2019 09:17 AM
  [ # 572 ]

Mijn achakelmof was ook behoorlijk aan flarden tien ik de auto kocht. Ik heb in het verleden de dubbele mof rond de pook nog wel op de kop kunnen tikken. Een paar kleine slijtplekken met liquid rubber kunnen repareren. Maar nu je het zegt, dat is natuurlijk ook een geluidlek. 5500km, da’s een beste afstand. Wij komen zo ver niet, mijn vriendin (en de hond) zijn het na maximaal twee uur wel zat. Eigenlijk ook wel relaxed. Smile

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 25 juli 2019 11:44 AM
  [ # 573 ]

We hebben wel 3 weken gedaan over die 5.500 km hoor Mr. Green Ik zit er niet mee een paar uur achter elkaar te sturen, maar niet elke dag!

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2019 03:21 PM
  [ # 574 ]

Vandaag de brief ontvangen over de fijnstof-toeslag op de motorrijtuigenbelasting. Blijft toch iets geks houden dat in deze tijd van sjoemeldiesels alleen het bouwjaar bepalend is voor deze belasting en niet de daadwerkelijke uitstoot. Nou ja, ook met een extra rekening van €100,- mag het busje komende zomer naar de ICCCR in Polen.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 30 november 2019 03:29 PM
  [ # 575 ]

Dan zal die bij mij ook wel op de mat zijn gevallen, inmiddels.
Maar idd, naar de daadwerkelijke uitstoot word niet gekeken. Bij ons in de binnenvaart ook niet, alleen maar naar de theorie.
Wat dus inhoud dat mijn bijna 60 jaar oude hoofdmotor, die in prima staat verkeerd en niet rookt of enorme wolken roet uit stoot, ooit wel eens verboden zou kunnen worden. Waanzin.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2019 05:35 PM
  [ # 576 ]

In Duitsland wordt de uitstoot van auto’s gemeten. Op basis daarvan krijg je een gekleurde stikker. Daar heeft het dus zin om achteraf moderne technieken in te bouwen. Een veel beter systeem. Zou ook prima in de scheepvaart toegepast kunnen worden. Maar ja ...

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 30 november 2019 05:39 PM
  [ # 577 ]

Die technieken bestaan idd ook voor de scheepvaart. Het probleem is echter om de zaak gecertificeerd te krijgen, daar wil de roverheid nog niet echt aan. Maar er zijn schepen die het wel voor elkaar hebben gekregen. Is echter wel een flinke investering, je bent zo een ton kwijt…

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 november 2019 07:00 PM
  [ # 578 ]

big surprise

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 december 2019 03:37 PM
  [ # 579 ]
Eemspoort schreef:

Die technieken bestaan idd ook voor de scheepvaart. Het probleem is echter om de zaak gecertificeerd te krijgen, daar wil de roverheid nog niet echt aan…

Dat probleem is er dus ook voor auto’s. Je kunt prima een roetfilter onder je oudere diesel zetten, of je euro-0 benzinebak naar euro 1,2 of zelfs 3 ombouwen. Maar je krijgt er niets voor terug omdat de RDW die aanpassingen niet wil vermelden op het kenteken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 01 december 2019 07:43 PM
  [ # 580 ]

En dat is het hele probleem, hè. Het gaat niet om het milieu, het gaat enkel maar om de centen.
Dat bepaalde oplossingen veel beter zijn voor het milieu en vooral erg duurzaam (minder uitstoot en minder afval, want er word niets vervangen), interesseert ze niet, anders deden ze er wel wat mee. Erg jammer. Sad

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2020 03:41 PM
  [ # 581 ]

De verduistering van de cabine begint uit elkaar te vallen. Nou ben ik op zoek naar een nieuwe set, maar voor de C35/242 wordt die niet geleverd. Voor de C25 wel, maar die heeft kleinere ruiten, dus dat werkt niet. Omdat de maten van de ruiten op het oog lijken op de Mercedes Sprinter (oud model tot 2006) daarvan een setje geprobeerd. Dat past ook niet, de lap voor de voorruit is te groot (zou ik kunnen bijsnijden), maar bij de zijruiten blijven er driehieken onbedekt. Iemand hier ervaring met een set die wel redelijk past?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 juni 2020 06:56 PM
  [ # 582 ]

Zelf maken? https://www.koopjedeal.nl/luxe-isolerende-en-verduisterende-gordijnen-aanbieding-150x250cm.html?hidepopup&gclid=Cj0KCQjw_ez2BRCyARIsAJfg-ktyxrK5Be7RCl5Rguk4cxQNRuw4kcUYYWmw10eKk2uVz0BohJX12O4aApHBEALw_wcB

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2020 07:57 PM
  [ # 583 ]

Ik heb even zitten puzzelen, maar zelf een set maken kost bijna het dubbele van een kant en klaar setje uit de campingwinkel. Nu nog uitzoeken welk setje het beste past ...

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 06 juni 2020 08:32 PM
  [ # 584 ]

Langs een fysieke winkel rijden dan of maten doormailen, laat de winkels wat werken voor hun geld, achteraf krijgen ze er prima reclame voor terug als je tevreden bent en andere er naar doorstuurt.
Wat heel prima gordijnen zijn , die van een Daf CF maar die zijn vast ook te hoog, wil maandag wel even de afmetingen nemen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 juni 2020 08:44 PM
  [ # 585 ]

Ik ga in de loop van deze week een keer naar de campingwinkel waar ik de Sprinter-set gekocht heb. Het lijkt bij die winkels op het moment net zo druk te zijn als bij de DHZ-zaken en de afvalstraten, het personeel zal geen tijd hebben om eens lekker alle dozen open te trekken. Ik hoop dat iemand toevallig weet welke set redelijk past. De ramen van de C35 zijn groter dan die van de C25/Ducato, dus dat past in geen geval. Alle moderne busjes met druppelvormige zijruiten en heel schuine voorruiten worden het ook niet.  Morgen de ramen van de Transit van de achterburen opmeten.

Profiel  
 
 
39 van de 44
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook