18 van de 22
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Het dak van Celosses Pluriel
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 04 februari 2020 03:33 PM
  [ # 256 ]
Celosse schreef:

Wat ik heb is goede kapstof,

ok, nog één keer Wink

Wat je hebt is goede kapstof. Voor een boot. Of aanhangwagen.

Wat je nodig hebt is kapstof voor een auto.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 04 februari 2020 03:55 PM
  [ # 257 ]

Slechts gekocht bij een zeilmakerij die veel aanhangwagen- en botenwerk doet, dat is toch niet besmettelijk?

Deze zeilmaker deed ook autowerk en bar-b-q hoezen, mag dat ook niet?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 04 februari 2020 04:03 PM
  [ # 258 ]
Celosse schreef:

Inderdaad, gewoon kapstof voor een boot!

Is dus ook goed waterdicht, sterk en plooibaar.

De zeilmaker gaf ook nog wat tips voor de verdere verwerking en sprak zich ook nogal negatief uit over de kwaliteit van de originele kapstof

Voor een boot schreef je.

 

 

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 04 februari 2020 04:24 PM
  [ # 259 ]

En voor al die andere toepassingen die ik noemde!

Dat spul zit op hele grote rollen van 153cm breed en is voor allerlei toepassingen, dus ook voor boten en zelfs auto’s.

Een vriend van mij heeft datzelfde spul als kap en ook tonneaucover op zijn Singer “le Mans” 1934.

Het is inderdaad niet dat mohair spul wat je soms op dure auto’s aantreft, maar dat is de Pluriel ook niet.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 06 februari 2020 11:31 AM
  [ # 260 ]

Het buitendakje van het botenspul is bijna klaar, alleen de stalen voor-en achterdelen wat ontroesten en netjes zwart verven.

In het Brabantsche land zijn de friemeldingetjes bijna klaar, in gewoon plastic past en werkt het goed in de vijfde interslide, maar misschien worden ze in brons gemaakt ofzo.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 06 februari 2020 08:23 PM
  [ # 261 ]

Plaatje van de 5e interslide met het nieuwe onderdeeltje.

Afbeelding Bijlagen
IMG_4500.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 07 februari 2020 08:35 AM
  [ # 262 ]

Dat vind ik erg knap dat dat zo gemaakt is very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 07 februari 2020 08:50 AM
  [ # 263 ]

Ik heb nog nooit zo’n interslide in mijn hand gehad. Ik neem aan dat het witte dingetje geprint is?
Kun je daar de 3D file van delen?

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 07 februari 2020 09:40 AM
  [ # 264 ]

Ik heb dat onderdeeltje en de spiegelbeeldige versie ervan, nog niet in handen gehad, maar “massa” productie lijkt mij geen probleem.

Hierbij de 3 dimensionale tekening in slechts 2 dimensies.

Eerst maar eens uitzoeken welk materiaal, weer plastic maar minder slechte kwaliteit, of een of ander metaal waarbij corrosie het grootste probleem is.

Wordt vervolgd.

Afbeelding Bijlagen
dingetje_impressie_3D.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 26 februari 2020 06:32 AM
  [ # 265 ]

De “dingetjes” voor de vijfde interslides zijn klaar en worden naar me toegestuurd.
Ze zijn zowel in metaal als in plastic gemaakt voor Riëlle.
In het weekend even monteren en verder het nieuwe dak proberen!

Afbeelding Bijlagen
IMG_4548.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 26 februari 2020 09:44 AM
  [ # 266 ]

Geweldig dat dit gelukt is met een 3D printer

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 26 februari 2020 12:19 PM
  [ # 267 ]

Alleen die uitstekende asjes moeten op lengte gemaakt worden. Waarschijnlijk zet ik daar tegelijk dat losse onderdeeltje mee vast wat bij het monteren van het dak gemakkelijk eraf valt. Even wachten tot deze spulletjes hier weer in het Westerwolde zijn.

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 27 februari 2020 08:11 PM
  [ # 268 ]

Vandaag de “dingetjes” voor de vijfde interslides ontvangen. Het is een bijzonder procedé, dat 3D printen in metaal, in dit geval in brons en RVS.
“Het principe werkt , voorzover ik heb begrepen, dat superfijn metaalpoeder wordt gemixt met een soort bindende harsvloeistof en in dat bad wordt vervolgens met laser het gewenste voorwerp belicht zodat een vaste vorm ontstaat .Dit ‘’deegmodel’’ wordt daarna in een oven verhit zodat de bindende hars verdampt en de metaaldeeltjes aan elkaar smelten. Hoe verzinnen ze het!. Dan ontstaat een geheel metalen voorwerp zonder kunsthars” Dit alles volgens tandarts en vriend Bouwe uit Brabant!
Op bijgaande foto de twee vijfde interslides met daarin de in brons gemaakte “dingetjes”. De uitstekende asjes moet ik nog wat inkorten en probeer de uiteinden van die asjes wat te stuiken zodat ze binnen het plastic van de vijfde interslide en het losse deeltje komen te liggen en daarmee wordt voorkomen dat die vijfde interslides bij het in de rails schuiven uitelkaar vallen. De gaatjes daarin zal ik iets moeten verzinken want anders glijden de interslides niet meer gemakkelijk in de rails.Op deze foto ook de twee RVS “dingetjes” en de originele plastic “dingetjes” een nog heel, de ander kapot.  Vandaag toevallig ook wat goed plastic in de hand gehad, LEGO van minstens 25 jaar oud wat nog steeds in- en uitelklaar is te nemen zonder te scheuren of te breken!

Afbeelding Bijlagen
IMG_7442.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 27 februari 2020 08:32 PM
  [ # 269 ]

Zeer bijzonder dat dit zo geprint kan worden, en het ziet er sterk uit

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Celosse
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 237
Geregistreerd: 10-11-2019

Gepost: 02 maart 2020 02:40 PM
  [ # 270 ]

Vanmiddag weer verder met het dakje van Riëlle.

Alles in elkaar gezet en de diverse stukjes nog losse kapstof gelijmd.

En dan het grote moment van het weer op de achterruit brengen van de gehele constructie na eerst nog enkele keren de werking te hebben bekeken van het in- en uitelkaar glijden van de losse interslides die ik nu dus over heb.
Intressant om te constateren dat een en ander wel goed werkt en ook zou blijven werken als er maar met LEGO kwaliteit plastic gewerkt was!
De eerste of voorste interslide trekt de andere vier interslides daarachter mee de dakrails in.
Eerst komt de laatste of vijfde los van het rijtje interslides en blokkeerd zich net boven de achterruit.
Daarna volgen interslides 4,3 en 2 die op hun goede plek in de rails geblokkeerd worden, tenminste als ze in de juiste volgorde staan.
Als laatste bereikt de 1e interslide zijn plek helemaal vooraan, zet zich vast en wordt wat naar omlaag geleid door de constructie waardoor de voorrand van het dak zich wind- en waterdicht tegen de bovenrand van de voorruit drukt. Met het nieuwe dak in functie lukt dat nog niet helemaal omdat de twee “singels” die zich tussen de voor- en achterlijst van het dak bevinden, ook iets te kort blijken te zijn. Die zijn dus ook die 2% in de lengte gekrompen! Morgen dus iets langere exemplaren erin rijgen en vastpopnagelen. Daartoe moet wel het hele dakje er weer af! Het houdt je wel van de straat, zo’n Pluriel!

Afbeelding Bijlagen
IMG_7460.jpeg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
18 van de 22
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook