27 van de 49
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 27 februari 2020 09:42 PM
  [ # 391 ]

is dat gerinkel bij vermogensvraag niet de impellor van de turbo die tegen het huis aanloopt door versleten lagers omdat de olieleiding lek was?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 februari 2020 12:02 PM
  [ # 392 ]

Dat lijkt me sterk. Ik merk wel een relatie met de turbodruk maar niet met het al of niet meedraaien van de turbo. De olieleiding lijkt een nieuw, bijkomend probleem. Eerder geen verbrande olie geroken, terwijl het lek direct op de uitlaat uit komt, het geluid was er al veel eerder.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 februari 2020 12:33 PM
  [ # 393 ]

Aangezien het gerinkel klinkt als je het gas wat dieper indrukt denk ik toch vooral aan pingelen. Het motormanagement zet de ontsteking zo vroeg mogelijk, gestuurd door de pingelsensor. Heb je er al een nieuwe ingezet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 februari 2020 01:53 PM
  [ # 394 ]

Niet kunnen vinden voor de rit dat het olieprobleem opdook. En nu mag de garage het uittesten door dat ding even te wisselen met een andere.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 maart 2020 03:51 PM
  [ # 395 ]

Eindelijk: het rare geluid en niet mooi lopen is opgelost. Tegen het schutbord zit een regel-unit van de turbo. Die was kapot en gaf bij flinke turbodruk een merkwaardig rinkelend geluid. (Mijn garagehouder had eerder al het idee dat het dicht bij het dashboard zat, maar had deze toen niet op het netvlies.) Unit is nu vervangen. Eindelijk hangt de auto soepel aan het gas, geen horten op lage snelheid, moeiteloos door naar hogere toerentallen en geen schok meer bij gas los, helemaal zoals je het wilt hebben en zoals het ook gewoon hoort. De turbodrukmeter doet het opeens ook.

Een kleine verrassing: bij de motorombouw is tòch de bak van een td2 ingebouwd, zoals ik toen gevraagd had. Ik was al heel tevreden met net geen 3.000 toeren bij 130, maar dat is dus - als het goed is - ook het toerental van de td2 op die snelheid.

Na een testrondje maar eens fijn een sigaar opgestoken om het te vieren en met een zonnetje er op met 130 (nu het nog mag) weer naar huis gezweefd.

Conclusie: de CX mag blijven, de zoektocht naar iets anders is voorlopig weer gestopt.

Oh ja: compliment voor de garage: de vervangen onderdelen (regel-unit, olielek) hebben zij voor hun rekening genomen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 maart 2020 07:32 PM
  [ # 396 ]

Opgelost zoals het hóórt.
very good

Veel zweef plezier.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 maart 2020 02:23 PM
  [ # 397 ]

En dan ook maar een fotootje op Alfa-staal. Binnenkort mogen de TRX-en er weer onder.

Afbeelding Bijlagen
IMG_20200307_163736575_HDR-klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
stienstra
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018

- CX citroen cx 2.5 GTI
Gepost: 09 maart 2020 07:31 PM
  [ # 398 ]

Gefeliciteerd, en nu dubbel genieten!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 maart 2020 11:36 AM
  [ # 399 ]

Bij een turbodruk meter die niet werkt is dat kastje al snel een verdachte. Of het slangetje er naar toe.
Gelukkig is vervangen een simpel klusje.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 maart 2020 12:02 PM
  [ # 400 ]
break23m schreef:

Tegen het schutbord zit een regel-unit van de turbo.

Is dit bij een benzine echt een regelunit van de turbo of slechts een unit die de turbodruk als signaal doorgeeft aan de unit die de inspuiting/ontsteking regelt?

Bij een turbodiesel werkt dit doordat op basis van de turbodruk de inspuitpomp gaat verrijken.
Niets meer dan een slangetje wat op een membraanpje eindigt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 maart 2020 12:21 PM
  [ # 401 ]

Ja, deze praat met de AEI volgens het elektrische schema.
Daar staat het kastje ook beschreven als “vacuum advance warning”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 maart 2020 03:00 PM
  [ # 402 ]

Het is ook wel echt merkbaar dat er nu iets wordt bijgeregeld, de auto loopt op alle toerentallen veel mooier.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2398
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 11 maart 2020 08:23 AM
  [ # 403 ]

Fijn dat hij nu goed loopt! Hopelijk ben je voorlopig van de kinderziektes af en kun je lekker van je prestige genieten!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 maart 2020 09:44 PM
  [ # 404 ]

Tijd voor een klein dingetje: het lampje dat het contactslot verlicht is er niet. Vond ik in m’n vorige CX een grappige voorziening, dus dat wil ik in deze auto ook. Dashboard open en er liggen twee niet aangesloten draden met stekker die aan de verlichting gekoppeld zijn. Bij CX Basis zo’n lampje besteld. En nu blijkt dat de stekkertjes niet kloppen. Zijn dit wel de goede draden? Want dan knip ik er de stekkertjes af en zet ik er andere op.

Nog iets geks: er lag nog een relais los in het dashboard. Geen idee wat het daar deed.

Afbeelding Bijlagen
IMG_20200314_153405887.jpgIMG_20200318_165953213.jpgIMG_20200314_153447554.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 maart 2020 11:10 AM
  [ # 405 ]

Normaal zitten er korte draadjes aan het lampje.

Draadjes lijken de juiste, meet gewoon even of er spanning op komt te staan zodra je het licht inschakelt.

Profiel  
 
 
27 van de 49
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook