30 van de 62
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Centraal navigatietopic Citroën/DS Connect Nav
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 23 juli 2020 07:02 PM
  [ # 436 ]

Welke auto’s precies waveXX hebben weet ik niet, kan dit ook nergens vinden.
Maar als je de software versie van de auto in je connect nav systeem bekijkt kun je vinden welke versie is geïnstalleerd en welk je moet hebben.
Het artikel waar ik naar verwijs geeft dit ook aan begint de firmware met een 2 dan is het wave2, begint dit met een 3 dan is het wave3 en met een 4 wave4. Wave3 is uitgefaseerd en gebruikers van wave3 moeten firmware wave4 installeren.
Wat ik zeker weet is dat C3 Aircross Wave2 heeft en de C5 Aircross wave4 heeft, kennis van mij heeft onlangs een C5 Aircross geleverd gekregen en moest eerst updaten van wave3 naar wave4 voor de nieuwste kaarten.
In welke auto wave1 zit geen idee, zullen vermoedelijk de wat oudere auto’s zijn. Of dit is wellicht vervangen door wave2.

De firmware kan ook worden gedownload met de link uit het genoemde artikel alsmede de juiste kaarten. Voor gebruikers van wave3 kan het hele programma voor wave4 hier worden gedownload.

Over de license key, wat Quotes uit een Engelse website de schrijver gebruikt een(1) license Key.

Iemand met een opmerking:

Because the update start ONLY if the license file in the folder match the hardware ID of the system (that is different for each system).

Het antwoord van de schrijver:

Over 16 months I have already installed this on 5 other ConnectNav systems with no problems, further I have already made previous posts with the same information with no reported problems by forum members.

Zou dus kunnen betekenen dat je elke willekeurige Lisence key kunt gebruiken.
Ben dit zelf voorlopig niet van plan te proberen.
En nu maar hopen dat mijn verhaal wat duidelijk is.

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Pascal1966
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 18-06-2020

Gepost: 24 juli 2020 07:47 AM
  [ # 437 ]

Kan me idd die licencekey herinneren bij enkele vroegere firmware updates.
Maar ik dacht bij de laatste, deze niet meer te hebben gezien.
Vraag me zelfs af hoe en waar je je persoonlijke licencekey kan downloaden om bv nieuwere firmware, van links in dit forum, te installeren, terwijl de citroen-update-app zegt dat er geen nieuwe updates zijn Smile.

Mvg,

Profiel  
 
Hoane
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-11-2017

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
Gepost: 25 juli 2020 11:19 AM
  [ # 438 ]

Of de license key echt nodig is, weet ik niet. Ik heb hem gekregen door de MyCitroen app opnieuw te installeren en dan op Belgie (Nederlands) te zetten. Na inloggen kreeg ik een indicatie over een update voor mijn auto. Ik kon een bericht (“Update van het touchscreen”) naar mezelf sturen met daarin onder andere een link voor het downloaden van de key.

Profiel  
 
Stijn44
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-2011

Gepost: 26 juli 2020 10:42 AM
  [ # 439 ]

Ik ben deze week bij de dealer geweest om te vragen of ze de firmware konden bijwerken van wave3 naar 4, maar dat hele verhaal is bij hun totaal niet bekend. Op het officiële PSA ondersteuningsprogramma is voor onze auto geen enkele update beschikbaar, wave3 en kaarten v12 is nog steeds de laatst beschikbare versie. Bij thuiskomst heb ik omdat ik twijfelde voor de zekerheid maar even met de klantenservice gebeld en diegene gaf ook aan dat het verhaal van de uit gefaseerde wave 3 bij hun totaal niet bekend is. Wel zou er zeer binnenkort weer een update gaan komen volgens de medewerker. Natuurlijk wil ik graag een bijgewerkt systeem, maar als een officiële dealer vanuit PSA geen enkele informatie krijgt over het gebruik van wave4 firmware en kaarten voor wave3 systemen, dan vraag ik mij af waar deze informatie vandaan komt?

Citroën BX 19TZi 1992 - C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Origins 2019

Profiel  
 
Hoane
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-11-2017

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
Gepost: 26 juli 2020 11:13 AM
  [ # 440 ]

Misschien komt de informatie hier vandaan?
https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=7654

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 26 juli 2020 11:18 AM
  [ # 441 ]

Ik vind Citroen nederland sowieso gebrekkig (totaal niets dus)  in de communicatie mbt updates van kaarten en firmware. Zelfs in de app en op hun site kun je niks.
Gelukkig kan ik hier terecht.Of de site van B, F, D.  En heb dan ook weer de laatste versie 17 voor de C4P . En die draait zonder problemen.

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 26 juli 2020 01:08 PM
  [ # 442 ]

Hi, mijn eerste post hier, vooral omdat we a.s. Vrijdag een C3 Aircross Shine gaan ophalen als nieuw vervoermiddel Wink
De zaak waar we hem vandaan hebben (de auto is 7 maanden oud) is geen Citroen Dealer en melde mij dat er nog geen nieuwe update voor de kaart is.
Nu hadden wij ook al een testrit gemaakt in een nieuw exemplaar bij de citroen dealer, en daar was ons al opgevallen dat ie de gewijzigde A6 niet eens kende??
Ja ik weet het Android Auto lost dat keurig op, maar ons nieuwe exemplaar heeft een HUD en dan wil je toch ook graag up-to-date navigatie, en als ik alles zo lees gaat dat in Nederland ook via de officiële Citroen dealer niets worden Sad
Dus dan maar zelf updaten, en dan hier mijn allereerste vraag, mijn grootste USB stick op het moment is 16GB (usb3) dus een nieuwe lijkt mij nodig, 32 of 64 GB? En moet het USB2 zijn of is USB3 ook ondersteund? Dat scheelt ook nogal in communicatie snelheid Wink

Alvast bedankt voor de antwoorden! Very Happy

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
hweetink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 19-05-2007

Gepost: 26 juli 2020 04:39 PM
  [ # 443 ]

32GB / USB3.0 heb je voorlopig meer dan voldoende aan.
USB 3.0 is sneller, uit ervaring, scheelt bijna 20 minuten om de bestanden er op te zetten t.o.v. USB2.0 en het scheelt denk ik ook in de auto tijdens het updaten. USB poort op een Aircross is meen ik ook USB3.0

Citroen C3 AIRCROSS

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 26 juli 2020 05:09 PM
  [ # 444 ]

Mooi, ik heb een USB3 32 en een 64 Gb gekocht (en een 32 Gb USB2 voor de zekerheid) die dingen kosten echt haast niets meer, de verzendkosten waren meer als het USB2 stickie koste Wink

Als ik het goed begrepen heb, dus naar .BE site, vin nummer opgeven, kijken welke updates er zijn, die downloaden en uitpakken naar de USB stick.
Die prik je daarna (na het starten?) in dezelfde USB poort waar je je telefoon normaal aanhangt voor Android Auto, en dan ga je een ritje maken tot ie klaar is Very Happy

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
fks
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-04-2017

- (Grand) C4 Picasso Shine 1,2 130 eat6
- C3 Sky radio Sensodrive
Gepost: 26 juli 2020 11:10 PM
  [ # 445 ]

Beste navigatie update kenners,
Ik heb jullie adviezen met belangstelling gelezen met betrekking tot het in eigen beheer updaten van software en navigatiekaart-versies.
De update naar SW 21.08.25.12 is geslaagd ,maar de kaartupdate van 13.0.0 naar 17.0.0 niet.
Ik zie de volgende dialoog verschijnen:
1 update map-eur aanwezig op het aangesloten medium.
wilt u deze installeren Ja /Nee
2 selectie van de bestanden ( aanvinken) map-eur
installeren (aanvinken)
3 de update gaat beginnen,maar dit kan enige tijd in beslag nemen.Laat de motor draaien.
  doorgaaan? Ja/Nee

vervolgens komt : update map-eur mislukt .
geen media content op de stick

De stick bevat echter wel degelijk de kaartinhoud.
Wat gaat hier mis?
Graag verneem ik jullie ervaring met dit soort isues.

mvg

Frans

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 27 juli 2020 09:20 AM
  [ # 446 ]

Ik meen gelezen te hebben dat als de update naar kaart nr 17 niet lukt, 16 wel werkt, maar ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee, ook is de conditie van de USB stick belangrijk, al meerdere keren (jawel ik heb zo ongeveer alles gelezen) voorbij zien komen dat een andere USB stick met dezelfde data de problemen verhielp.

Succes!

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
rama
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 07-03-2005

- (Grand) C4 Picasso Shine 130 EAT6
Gepost: 27 juli 2020 09:46 AM
  [ # 447 ]

De usb stick alleen de kaart update opzetten. Eerst weer formateren. Dan alleen de kaartupdate erop. En opnieuw proberen.
De melding “geen media content op de stick” verdwijnt na een paar seconden.

Profiel  
 
Stijn44
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-2011

Gepost: 27 juli 2020 05:05 PM
  [ # 448 ]

Vandaag heb ik toch maar voor de zekerheid geprobeerd om de firmware van wave3 naar wave4 te updaten, met de bestanden van het eerder genoemde Peugeot forum. Alles volgens het daar beschreven stappenplan uitgevoerd, maar het systeem herkend/doet niets met de update. Ik heb dezelfde usb-stick gebruikt waar ik normaal de kaartupdates mee installeer en dat heeft altijd prima gewerkt, dus daar zal het niet aan liggen. Blijkbaar werkt het updaten van 3 naar 4 niet bij mijn systeem. Dan toch maar afwachten waar Citroën mee gaat komen. Is er iemand die deze firmware update wel heeft kunnen uitvoeren?

Citroën BX 19TZi 1992 - C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Origins 2019

Profiel  
 
fks
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 03-04-2017

- (Grand) C4 Picasso Shine 1,2 130 eat6
- C3 Sky radio Sensodrive
Gepost: 27 juli 2020 11:13 PM
  [ # 449 ]

Vandaag de 13e poging om de kaartversie 17.0.0 te installeren, nadat ik een nieuwe usb 3.0 32GB stick aangeschaft heb.
Deze keer heb ik voor de Apple MAC het aanbevolen hulpprogramma Clean MyDrive na de SWL plaatsing op de stick los gelaten.
En voila het het programma vond “rommel” op de stick en dat werd verwijderd.
Vervolgens naar de C4 en de update opgestart en met succes.
Dus hartelijk dank voor de goede adviezen.
Ik ben blij met het goede resultaat.

mvg
Frans

Profiel  
 
Wilco
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 25-07-2020

Gepost: 28 juli 2020 09:43 AM
  [ # 450 ]

Iemand enig idee of er (na ik het Apple verhaal las) nog iets specifieks nodig is voor Linux gebruikers na of voor de files naar de USB stick gaan?
Er is hier in huis geen enkele Windows machine te vinden, dus ik hoop van niet Wink

points Citroen C3 Aircross

Profiel  
 
 
30 van de 62
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook