9 van de 23
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
De C5 van Penny Lane - Persbericht
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2020 06:52 PM
  [ # 121 ]

Dat kan, maar dat ligt dan in ieder geval niet (meer) aan de regelelektronica van de koelfans, of althans niet het deel in het front. Ik bedacht me na het schrijven van dat bericht ook dat ik de elektronica vóór de relaisbatterij achter de bumper wat dat betreft nog niet (voldoende) heb kunnen controleren en dat die natuurlijk wel eventueel beide relais kan aansturen op commando van de aircocomputer.

Het is dus nog wel interessant om uit te vinden of dat dan vanuit het aircopaneel wel juist aangestuurd wordt en of de rest van de elektronica in dat pad wel juist functioneert. Aangezien ik met afgekoppelde spanning op het middelste relais wel respons krijg op de BSM en het eerste relais vanuit het motormanagement via de BSM in ieder geval wel correct wordt aangestuurd verwacht ik dat daar of in een onjuiste configuratie van de BSI dan nog een bug zit. Het stationair toerental wordt overigens ook niet omhoog geregeld. Mogelijk ontbreekt er communicatie tussen de aircocomputer en de ECU? Maar ook dan weer, via welk pad verloopt dat en welke onderdelen daarin zijn dan verdacht?

Maar goed, daar kunnen we met opnieuw uitlezen weer het een en ander wijzer over worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 oktober 2020 06:57 PM
  [ # 122 ]

Bij mij gaat dat stationair pas omhoog als de fan aangaat. Zit er wel voldoende koelmiddel in?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 oktober 2020 07:08 PM
  [ # 123 ]

In de airco? Tja, de Lexia beweerde van wel. Ik vond dat al verbazend eigenlijk, ik had me er bij aanschaf meteen maar op ingesteld dat de condensor wel gaar zou zijn. Die ziet er in ieder geval toch nog heel redelijk uit, voor wat dat waard is, en als Lexia dan beweert dat er voldoende druk is moet ik dat eerst maar geloven.

Maar daar moet, nu er diverse fouten hersteld zijn en er meer kennis voorhanden is, gewoon nog eens opnieuw via Lexia naar gekeken worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 oktober 2020 11:09 PM
  [ # 124 ]

Update: hij rijdt nog. De koeling blijkt nu dus inderdaad weer correct te werken maar vooral ook te blijven werken. Da’s alvast mooi. Evenzo de ontsteking. En dus ook al een dag of vier geen systeemuitval gehad. En nu ik dat gezegd heb zal ‘t morgen wel hopeloos mis gaan Mr. Green

Overigens heb ik, toen de bumper er toch af lag, de onderste grille er ook eerst maar eens weer netjes in geklikt. Werkje van niks, maar het ziet er meteen een eind netter uit. Op zich vreemd dat in allerhande PSA-spul altijd die onderste koelluchtroosters op drift raken. In dit geval nog vreemder, want er zijn geen kliksluitingen beschadigd. Alleen lag dat rooster er los in.

Als de boel nu blijft werken ga ik misschien ook de letters op het kofferdeksel er wel een keer weer netjes op zetten en dus niet zoals nu alsof Ray Charles ze er met een bezopen harses onder toezicht van Stevie Wonder op geplakt heeft, met kwaliteitscontrole door Jules de Corte. Want nu het front netjes is, misstaat dat wel een beetje. Maar dat dus alleen als ‘t spul nu heel blijft.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 oktober 2020 07:38 AM
  [ # 125 ]

Je weet het hè: Over de doden niets dan goeds. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 oktober 2020 11:33 AM
  [ # 126 ]

Ja, ik zou normaal ook echt wel een oogje toeknijpen, maar dit is echt geen gezicht.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6053
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 oktober 2020 07:10 PM
  [ # 127 ]

Zeg, het is al 5 dagen stil hier. Ik vind het gewoon niet kunnen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 oktober 2020 08:00 PM
  [ # 128 ]

Lekzakjes achter vervangen, check. Mooie nieuwe originele. Pleurisklus, alles wat tegen kan zitten zat tegen. Beetje teveel tijd aan gespendeerd (en schuttingtaal). Tevens gesignaleerd dat er in de linker achterband ooit een prop geschoten is en dat die bezig is los te komen. Daarbij komt dat er vier bandjes van de verkeerde maat onder hangen. Dus. Daar maar weer achteraan dan huh

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 28 oktober 2020 09:55 PM
  [ # 129 ]

Waar vindt je (telkens ?) zulke auto’s Penny ?

Ik heb niets anders zinnigs te vragen of te melden na het lezen van deze 9 paginas (niet altijd even aandachtig geef ik eerlijk toe….)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 28 oktober 2020 10:55 PM
  [ # 130 ]

Telkens? Och. De laatste vier of vijf ouwe hokken die ik heb gekocht hebben het toch redelijk gezeikvrij gedaan. OK, die Snoek is legendarisch ruk wat betrouwbaarheid betreft, maar het is een Snoek en met de nieuwe onderdelen die daarvoor geleverd worden ben ik wel ongeveer op het punt dat ik denk dat ‘t nooit meer wat wordt om betrouwbaar in zo’n auto te kunnen rijden. Of althans, de mate waarin dat tijd vergt om eraan te sleutelen om tussen het sleutelen door een beetje op zo’n ding te kunnen rekenen wordt met zoveel slechte slijtagedelen in omloop wel echt heel erg. Niet per sé op zichzelf een vreselijke auto, integendeel, maar het is eigenlijk niet meer te doen om ze op een leuke manier op de weg te houden. Dus ja, dat is een diepe frustratie aan het worden waar ik hier misschien wel een beetje te open over ben; ik kan me voorstellen dat er een boel Citrofundamentalisten hier meelezen die dat helemaal niet willen weten, het een gebrek aan karakter van de eigenaar vinden of het als een teveel aan karakter van de auto af willen doen. Maar ik bén natuurlijk ook eigenlijk een vermomde BMW/Mercedes-rijder. Dus wat moet ik daar nou voor zinnigs over zeggen?

Maar verder… Bijvoorbeeld die Xantia’s. Prima auto’s, belachelijk weinig gedoe mee gehad. Ze zijn alleen nog steeds geen drol waard en ze worden nu wel écht oud, dus het wordt langzaamaan teveel gedoe om er dagelijks in te blijven rijden. Zeker die Break want die is nu, eindelijk, gewoon serieus verrot. Die diesel vind ik te leuk om weg te gooien, maar eigenlijk is het debiel om er weer een nieuwe koppeling in te gaan liggen frutten natuurlijk want tja, geen zak waard en hoe lang mag je überhaupt nog met een Euro1 diesel rijden? Maar ik kan dat ding serieus niet op z’n verleden afrekenen, dat is gewoon keurig en komt dicht bij de waardigheid om er een Ster op te plakken. Een W202 is verdorie een beroerdere auto dan een Xantia…

Maar goed, die Break is gaar en die diesel 1) niet winterhard en 2) heeft een kapotte koppeling. Dus je haalt dan een in ieder geval hier in het noordoosten nog redelijk courante auto waarvan iedereen er blind van overtuigd is dat je er zeker 4 ton mee moet kunnen halen en dan bewijs ik gewoon opnieuw dat dat onzin is en dat alles boven de 250 á 300.000 kilometer pure mats of pure ijzereheinigheid van de eigenaar is. Of beide. Voor de goede orde: schuldig aan beide, afhankelijk van welke auto’s je uit m’n verleden wil doorlichten. Ik bedoel, het onderhoud is gewoon bij. Aantoonbaar. Tamelijk ruig gedaan, maar het is bij en het houdt wat dat betreft stand.

Als je zo’n oud geval haalt moet er dus gewoon minimaal drie ton op staan. Dan is ermee gereden en heeft-ie niet eindeloos staan wegteren, dan is alles recent al een keer los geweest want Citroën = 240.000km ‘zwarte beurt’ met echt álles en omdat het dus los geweest is werkt het mee als je nog iets tegenkomt. En als-ie na 3 ton nog bestaat heeft de vorige gek de grote investeringen al voor je gedaan terwijl de prijs nog eens halveert vanwege die achterlijk hoge kilometerstand. Maar dus nooit meer een oud lor met (relatief) weinig kilometers: te duur, teveel gezeik.

En tja, zoiets als dit… lekzakjes gaan stuk, dat is al sinds 1955 een geregeld terugkerend issue bij een Citroën, en als zo’n ding dan te lang teveel stilgestaan heeft en de boel de kans heeft gekregen om vast te roesten is zo’n vrij eenvoudig werkje ineens een marteling van 6 uur. Dat gebeurt dan. Daar krijg je ook die gepeperde rekeningen elke keer van je garagehouder van. En daarom wordt een verder knappe C5 dus ook gewoon weggelazerd als zoiets lulligs als een lekzakje de keuring versjteert. Want ook de liefhebber denkt dan ‘het zal wel, er zijn er genoeg voor minder’.

Het goede nieuws is dat ik zag dat de lekzakjes van de C5 voorzien zijn van ingegoten letters ‘D’ en ‘G’ en dat als je dan een stiftje door je kogelhouder steekt en je laat die naar de D wijzen heb je ‘m perfect uitgelijnd voor montage rechts en als het stiftje naar de G wijst is-ie voor links. En na een hele ris DS-lekzakjes die je altijd op gegist bestek, gevoel of ervaring goed uitgelijnd moet zien te krijgen vind ik dat dan wel weer zo’n kleinigheid waar een knappe pluim voor mag worden uitgedeeld.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 oktober 2020 12:06 PM
  [ # 131 ]

Zo, 2 bandjes geregeld voor vanmiddag. De Berline hoort dus weer wél op 195 te staan (en de Break dan weer op 205) en dan kan het met 2, de voorste waren nog maar een paar 100 kilometer oud dus dat geloof ik wel even. Dan is dat ook opgelost. Ik zou er althans een enorme hekel aan hebben als die prop loskomt onderweg. Mechanisch gesproken is het dan nog een kwestie van de voorremmen vernieuwen (schijven/blokken); er zijn nieuwe blokken op gezet bij het laatste onderhoud maar daar hadden best nieuwe schijven bij gemogen. Als ik zie hoe hoog de kragen op die schijven zijn kan ik ze rechtstreeks door gaan gebruiken als vogelbadjes.

Maar dan zijn we er in principe ook. Ik heb althans verder geen mechanische mankementen gezien. Beetje op tijd naar de keuring om te kunnen herstellen wat de keurmeester nog vindt en dan kan-ie er daarna ook wel weer tegen volgens mij.

Alleen moet ik overal de normale tijd om een reparatie uit te voeren met een factor 3 tot 5 vermenigvuldigen om de strijd met vastgeroeste bevestigingen mee te rekenen. Pekel werkt nou eenmaal gewoon door als een auto stilstaat, dus de komende tijd is routine-onderhoud een kwestie van het voorzichtig opvoeren van gericht geweld. En tegen de tijd dat er dan 3 ton op staat is alles weer recent los geweest is het weer een eitje om eraan te werken oh oh

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 oktober 2020 12:34 PM
  [ # 132 ]

Heb jij al lekkende DIRAVI deals laten vervangen? Gezien de km stand ben je al aan de beurt geweest.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 oktober 2020 12:38 PM
  [ # 133 ]

Weet je dat zeker van die 195 banden? Staat dat in de deursponning?
Mijn C4 1.6 16v heeft standaard 205. Vandaar dat ik het vraag.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 29 oktober 2020 01:05 PM
  [ # 134 ]

Het staat in de deursponning: 195/65R15. Ik was er ook al verbaasd over.

Seals van de stuurbekrachtiging heb ik geen idee van maar de boel is netjes droog. Er is nergens sprake van echt LDS-verlies. De bekrachtiging werkt ook uitstekend zonder vreemde tegengestelde drukken of ander gedoe. En een groot voordeel is dat, anders dan de PhIII, de PhI/II er niet bekend om staat dat het rondsel uit het stuurhuis breekt. Dat scheelt alweer een boel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 29 oktober 2020 01:17 PM
  [ # 135 ]
JanSr schreef:

Heb jij al lekkende DIRAVI deals laten vervangen? Gezien de km stand ben je al aan de beurt geweest.

DIRAVI bij een C5?

Profiel  
 
 
9 van de 23
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook