7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
VERKOCHT na restauratie Citroën AK400 SERVICE
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 september 2020 09:41 AM
  [ # 91 ]

ontzettend leuk om te zien hoevel werk je in deze AK400 steekt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
IVARIO
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 08-07-2013

Gepost: 04 oktober 2020 12:03 AM
  [ # 92 ]

Ja, prima bezig man; keep up the good work!

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1277
Geregistreerd: 31-07-2008

Gepost: 04 oktober 2020 06:50 AM
  [ # 93 ]

Ik vind het altijd bijzonder dat iemand zoiets kan.
Een AK400 was ooit mijn eerste autootje. Mooie herinneringen.

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 20 november 2020 07:34 PM
  [ # 94 ]

afgelopen week is de koets op het chassis gezet. Paste niet direkt, dus een paar keer de koets erop en eraf. Tot alle gaten in de koets correspondeerden met die in het chassis.
Ook de motor en de bak erin gezet, dat was zo gepiept.

Profiel  
 
Gepost: 21 november 2020 11:14 AM
  [ # 95 ]

Mooi werk! foto’s??

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 21 november 2020 06:22 PM
  [ # 96 ]

Nadat de onderkant is schoongemaakt heb ik hem in een laag RX5 gezet, gevolgd door RX10 op kleur gemengd. Naden waar nodig afgekit en tenslotte nog en laag RX10.

2020.ak400.image1 by m blom, on Flickr

Beide bodemplaten erin gelast. Behoorlijk lastig om dit op maat te doen
De koets heeft ooit een ander front gekregen die vervolgens linksvoor flink geraakt is bij een aanrijding. Eea is wel weer recht geklopt maar stond twee centimeter naar rechts. Ook had ik de voetenbak een cm teveel naar voren vastgezet.grrr

2020.ak400.IMG_0329 by m blom, on Flickr

2020.ak400.image0 by m blom, on Flickr

2020.ak400.IMG_0457 by m blom, on Flickr

2020.ak400.IMG_0458 by m blom, on Flickr

Voor alle gesjouw met de koets zijn een paar vrienden goud waard en onmisbaar.

AZU Toyota luchtfoto by m blom, on Flickr


2020.ak 400.20201102_161037 by m blom, on Flickr


een mooie foto van definitief op het chassis volgt als alle bouten vstzitten.

Profiel  
 
Gepost: 22 november 2020 11:27 PM
  [ # 97 ]

Top! halelujah

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 23 november 2020 05:16 PM
  [ # 98 ]
Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 23 november 2020 09:24 PM
  [ # 99 ]

Leuk project zeg, succes ermee!

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 457
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 november 2020 09:26 PM
  [ # 100 ]

Prachtig om te zien. Heel interessante auto.

Om even terug te komen op het begin, als ik het goed begrijp krijgt de eend nu het kenteken van de AMI. Het mooie grijs kenteken 36-71-SB ben je dus kwijt? Zou wel jammer zijn.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2085
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 23 november 2020 09:40 PM
  [ # 101 ]

Inspirerend beeldverslag, mooi fotomateriaal, fijn dat je de moeite neemt on erin mee te nemen. Ook leuk die luchtfoto. Wat mij opvalt is dat de AK op de foto een stuk korter is dan een gewone eend. Dat wist ik niet!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 24 november 2020 03:44 PM
  [ # 102 ]
GS1970 schreef:

Prachtig om te zien. Heel interessante auto.

Om even terug te komen op het begin, als ik het goed begrijp krijgt de eend nu het kenteken van de AMI. Het mooie grijs kenteken 36-71-SB ben je dus kwijt? Zou wel jammer zijn.

De AK400 houdt zijn eigen kenteken.
Als hij klaar is wordt de wagen opnieuw geschouwd bij de RDW m vervolgens het Chassisnummer van de AK in het aan een AK400 aangepaste chassis te laten zetten.

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 24 november 2020 03:48 PM
  [ # 103 ]
IDealist schreef:

Inspirerend beeldverslag, mooi fotomateriaal, fijn dat je de moeite neemt on erin mee te nemen. Ook leuk die luchtfoto. Wat mij opvalt is dat de AK op de foto een stuk korter is dan een gewone eend. Dat wist ik niet!

Inderdaad is dat goed te zien.
Een AZU/250 zijn ongeveer 20 cm korter dan een gewone eend. Zelfde chassis maar gewoon een stuk eraf.
De AK 350 en een AK400 zijn weer even lang als een gewone eend.

Ik vond de eenden opvallend kleiner dan de Toyota Corrola, wat helemaal geen grote auto is.
Een vriend van mij heeft naast zijn AZ ook veel plezier in dit soort opnames. Hopelijk volgen er meer.

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 24 november 2020 03:48 PM
  [ # 104 ]

Dank voor alle complimenten. Altijd fijn.
Jullie weten wat voor monnikenwerk het soms kan zijn.

Profiel  
 
marcopr69
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 14-05-2016

- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Gepost: 04 december 2020 07:42 PM
  [ # 105 ]

Van het oude chassis had ik het deel bewaard waar de gaten van de stoelen inzitten.
Leek mij makkelijk om deze op het nieuwe chassis af te tekenen.

eerst nog even op de stoelgaten van het vervangende plaatwerk gelegd voor de zekerheid.
Niet voor niets, ze komen niet overeen.

Ak400 by m blom, on Flickr

De stoel gepast en het achterste gat zit te ver naar achteren.
In het chassis heb ik twee gaatjes per stoel geboord.
Meer is niet nodig omdat alleen hele kleine Franse mensen de stoel in de voorste gaten plaatsen.
Het achterste gat in het chassis correspondeert met het twee gat in de bodemplaat.
Wel heb ik de plek van voorste gaten gemerkt met een center pons.

Ak400 by m blom, on Flickr

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook