80 van de 86
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
   
Het DS-gebeuren van PL & Jan.D.
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 02 december 2020 07:03 PM
  [ # 1186 ]

Een beproefde Noord-Koreaanse methode is dat je enkele monteurs (Koreaans: bodyguards) tijdens een proefrit laat luisteren welk wiel, welke rem nu precies problemen oplevert. https://www.nu.nl/234704/video/bodyguards-kim-jong-un-rennen-mee-langs-auto.html

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 december 2020 07:15 PM
  [ # 1187 ]

Ook leuk. Wel een hoop gedoe om te organiseren…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 december 2020 07:04 AM
  [ # 1188 ]

In plaats van de Koreaanse methode kan je die van Google proberen:
Met de auto rijden terwijl je je foontje op een specifieke plaats in de auto legt en het geluid laat opnemen.
Of, als de auto op bokjes staat het foontje laten filmen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 december 2020 07:34 AM
  [ # 1189 ]

Allemaal leuk en zo, maar er kunnen hier eigenlijk maar een paar dingen aan de hand zijn:
- verkeerde (te harde) remblokken
- schijven krom
- voortrein uitgescheurd
- remzuigers vast

Wat aandrijfassen betreft: als die gaar zijn gaat zo’n wagen als een gek bonken en trillen bij hard accelereren en onwijs rammelen in een scherpe bocht onder belasting.

Doe je voordeel met bovenstaande opmerkingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 december 2020 09:01 AM
  [ # 1190 ]

- Dan zijn het niet de remblokken, want daar heeft-ie ook al eens prima mee geremd. Die zijn dan bovendien altijd te hard, niet soms.
- Kromme schijven kan ja, ik weet immers niet of er goeie of slechte onder zijn gekomen. Ik weet alleen dat ze al een keer afgedraaid zijn en dat het daarna een poosje goed geweest is. Maar: kromme schijven zijn altijd krom, niet soms.
- Voortrein uitgescheurd kan maar is niet aannemelijk; die is namelijk al uitgebreid verhergelast inclusief versterkingen naar de traverse tussen blok en bak. Ik wil aannemen dat dat nog heel is.
- Ik heb geen redenen om de remzuigers te verdenken. De auto is afgelopen maart met dreunende remmen en al goedgekeurd inclusief rondje remmentestbank. Daarnaast heb ik nog nooit ergens aan kunnen vernemen dat er een rem blijft hangen.

Wat de aandrijfassen betreft: de boel gaat laagfrequent ‘zingen’ bij hard accelereren maar dat kan ook komen omdat die kar vaker motorsteunen dan motorolie nodig heeft en de steunen van het afgelopen voorjaar (setje nummer vier of vijf inmiddels, daar wil ik even vanaf zijn) dus allang weer in de kliko moet. De assen knakken alletwee wel als een debiel in een scherpe bocht, in het bijzonder ‘s zomers als het warm is. Dat hoor je (droogloopgeluiden) en dat voel je (het knakkende wiel gaat zich onrustig gedragen). Dus die aandrijfassen zijn sowieso wel versleten. Maar dergelijk knakkende assen heb ik ook wel beleefd zonder dat de betreffende auto bij het remmen gaat denderen als een idioot.

Intussen ga ik er gewoon zo, met dreunende remmen en al, weer mee rijden, want het is m’n laatste auto die het ook gewoon doet. Wat er dan vervolgens stuk gaat aan dat geklapper zien we vanzelf. Misschien weten we dan ook wat het probleem is.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 02 januari 2021 08:11 PM
  [ # 1191 ]

ZO gauw als het weer het toelaat en de wegen droog zijn gaan we samen es FF rijden en REMMEN met die DS.
Twee merken meer dan een.
Ik denk dat het meevalt, want alles waar men over praat is al geweest.
Ik verdenk de achteras daar is nog niet aan gewerkt..

Jan.D.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 02 januari 2021 08:55 PM
  [ # 1192 ]

Je kunt, als je ‘m langzaam rollen laat, per omwenteling van de wielen ergens iets horen kraken. Netjes 1 knars per omwenteling, zo te horen; althans, het is een vast ritme. Als we dat kunnen vinden weten we denk ik ook wat er stuk is & daardoor zo’n berg gedender veroorzaakt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 03 januari 2021 07:22 PM
  [ # 1193 ]

We moeten binnenkort es FF samen kijken.
Ik vermoed dat het in de achteras zit, maar zeker is dat niet.
Ik denk een lager of een remsysteem achterin..
We gaan het zien…

Profiel  
 
Jan.D
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 01-04-2016

Gepost: 05 januari 2021 07:34 PM
  [ # 1194 ]

Nu ik er over door filosofeer Kan het ook zijn dat er een gescheurd wiellager is.
Dat verklaart ook de hoop herrie afhankelijk van de temperatuur..

Jan.D.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2021 08:10 AM
  [ # 1195 ]

wiellagers van de DS scheuren nooit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 maart 2021 09:36 AM
  [ # 1196 ]

Ik heb er toch eindelijk maar eens een meetklokje bij in de buurt gehouden. De schijven zijn zo krom als iets kroms. Schroot. Oud ijzer. EOL. Hooguit nog geschikt als goedkoop trainingsmateriaal voor iemand die met discuswerpen wil beginnen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 17 maart 2021 10:32 AM
  [ # 1197 ]

Ik heb ooit mijn schijven kromgeslagen op een verkeersdrempel; die was te hoog, ik ging te hard, ik had de verkeerde banden eronder, en mijn rubber aanslagblokken waren er niet meer. Dan kunnen de schijven de drempel raken. (sindsdien zijn de aanslagrubbers een van de eerste dingen die ik vervang als ik weer eens een nieuw project heb)

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 maart 2021 11:12 AM
  [ # 1198 ]

Ach nou ja, de motorsteunen zijn ook allang weer gaar. Misschien moet het blok er dan maar gewoon even weer uit, kun je overal in één keer goed bij.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 maart 2021 11:24 AM
  [ # 1199 ]
Penny Lane schreef:

Ik heb er toch eindelijk maar eens een meetklokje bij in de buurt gehouden. De schijven zijn zo krom als iets kroms. Schroot.
Derk

Ik weet niet hoe je dat gemeten hebt. Aan de auto kan het niet, want de aandrijfaslagers hebben speling. Voor- en achteruit draaiend zie je al grote verschillen.

De enig juiste manier is in een draaibank of op een vlaktafel.

Bij die schijven van Stef Sep was er waarschijnlijk meer aan de hand.
Gietijzer buigt namelijk niet, maar breekt. Gietijzer heeft geen vloeigrens.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 maart 2021 11:33 AM
  [ # 1200 ]

Het idee van dat uitklokken is dat je de schijven zo op de flens plaatst dat je de minste slingering meet. Als Derk nu slingering op de wagen meet moeten die schijven er sowieso af. Daarna meet je op de wagen de slingering van de flens. Is dat buiten tolerantie dan schroef je er nieuwe differentieelhuizen op, of smijt je je wagen weg ofzo. Als je flenzen hebt die binnen de toleranties draaien ga je nieuwe schijven halen en begin je opnieuw met uitklokken, op de wagen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
80 van de 86
« Eerste  < Vorige 78 79 80 81 82 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook