19 van de 30
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
De XM V6 12v Exclusive van Lucas: eindelijk goede Ate remslangen ✅
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 april 2021 02:25 PM
  [ # 271 ]

Dat is helemaal sympathiek!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 10 mei 2021 04:22 PM
  [ # 272 ]

Mochten jullie je afvragen hoe het met de XM gaat; hij heeft een wat mindere episode. Van Ligne Prestige heb ik een RC026 wisselaar gekregen met bijbehorende andere kabel dan voor de DC012, maar helaas. Deze toont op het display van de radio ‘MAG ERROR’. Eigenlijk wil ik de wisselaar eens uitwisselen met een auto waar een werkende combinatie in hangt. Of nog een RC026 wisselaar zoeken…..

Gisteren was ik er mee naar mijn ouders, moederdag he, dan hoort dat. Het was nogal warm dus ik reed met raam open, maar dat wilde eigenlijk niet goed meer dicht. Ik vrees dat het mechaniek kapot is. Een veel voorkomende kwaal bij de XM waar ik wonder boven wonder nog nooit mee te maken heb gehad.

Daarnaast wil ik de rubbers van mijn stabistang met 24mm diameter graag vervangen, maar die zijn zowel in de aftermarket als origineel niet meer leverbaar. Ik heb er nu een paar besteld van PU in de Oekraïne, ik ben benieuwd of ze aankomen Smile.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 10 mei 2021 08:40 PM
  [ # 273 ]

Of de rubbers aankomen is een eerste zorg en daarna is de vraag wat de kwaliteit is als ze aangekomen zijn.
Doordat autofabrikanten, vooral gedreven door omzet en wetgeving, de ene verandering op de ander stapelen (zelfs het faceliften om hergebruik van 2de hands plaatwerk te voorkomen) is de adequate onderdelenvoorziening van oudere modellen een bijna onmogelijke opgave geworden. Slechte imitatie productie ligt dan op de loer. Het onderdeel past net niet, het onderdeel voldoet niet aan de oorspronkelijke fabriekseisen en/of het onderdeel is zelfs onveilig. Een onderdelenvoorziening van een club biedt soms uitkomst. Hoewel een club ook geen ijzer met handen kan breken.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 10 mei 2021 08:41 PM
  [ # 274 ]

Ik heb ook een Philips wisselaar met 6 cd’s, ja mag hem op mijn radio wel eens testen, ik woon alleen een beetje uit de buurt maar mocht je een keer in Drenthe zijn.

Dat raam, tja, ik heb het laatst zelf een keer voorzien van een nieuw kabeltje, je moet echt een versnellingskabeltje gebruiken, een remkabel is veel te dik. Het aangegoten tonnetje aan de kant van het raamblokje, de andere kant goed, heel goed vastzetten met een klembusje van de fietsenmaker, daarna borgen met loctite of zo iets dergelijks. Na reparatie een paar keer “droog” aansturen terwijl die nog niet ingebouwd is, bij mij schoot de kabel weer los van het klemtonnetje, niet vast genoeg aangedraaid dus.

Dat raam nu niet gebruiken, elke keer dat je het nu aanstuurt mol je de rol waar die op gewikkeld zit en als je dat te vaak doet kun je niet meer volstaan met alleen een kabeltje van een paar euro. Dus dicht tapen nu totdat je het hebt hersteld.

Het viel mij alles bij elkaar wel mee, maar dat is vaak zo als je het een keer hebt gedaan, van te voren lijkt het vaak moeilijker dan het is.Als je een beschrijving zoekt, https://xmclub.nl/forum/elektrisch-raam-links-voor.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 mei 2021 08:47 AM
  [ # 275 ]
Lucas schreef:

Het was nogal warm dus ik reed met raam open, maar dat wilde eigenlijk niet goed meer dicht. Ik vrees dat het mechaniek kapot is. Een veel voorkomende kwaal bij de XM waar ik wonder boven wonder nog nooit mee te maken heb gehad.

Dat is dan stom geluk!
Lees: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1846154/

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 mei 2021 04:48 PM
  [ # 276 ]

Immitatie onderdelen hebben ook niet mijn voorkeur, maar bij gebrek aan beter moet je toch wat. Ondanks dat deze rubbers nog tot 2010 op de Peugeot 607 zijn gemonteerd zijn ze origineel dus niet meer te koop.

Bedankt voor het aanbod Ed P, wie weet ben ik nog eens in de buurt met de XM.

Ik ben benieuwd wat ik aantref in de deur, zou mooi zijn als het is op te lossen met alleen een nieuwe kabel.

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 11 mei 2021 05:09 PM
  [ # 277 ]
Lucas schreef:

Ondanks dat deze rubbers nog tot 2010 op de Peugeot 607 zijn gemonteerd zijn ze origineel dus niet meer te koop.

Dan zou je desnoods ook nog bij sloperijen langs kunnen gaan om een late 607 te zoeken en ze daar vanaf te slopen. Op zich zijn 607’s wel te vinden. Die rubbers zijn in ieder geval een jaar of vijftien nieuwer dan je originele.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 mei 2021 05:17 PM
  [ # 278 ]

Tweedehands ophangingsrubbers, dat gaat mij echt te ver

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 11 mei 2021 05:27 PM
  [ # 279 ]

Ik ben absoluut met je eens dat het verre van optimaal is, maar met XM’s in het algemeen zie ik het die kant uiteindelijk nog wel op gaan. Wat dat betreft is het wel heel fijn dat er in het oosten nog de nodige spullen van polyurethaan gemaakt worden. In Litouwen reviseren ze bijvoorbeeld dan weer veerpootschotels en motorsteunen voor XM’s. Ik hoopt dat er genoeg van dit soort initiatieven komen en blijven…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 11 mei 2021 05:50 PM
  [ # 281 ]
Lucas schreef:

Tweedehands ophangingsrubbers, dat gaat mij echt te ver

Voor een stabilisatorstang? Zou mij totaal niet deren. Secundair leed.
Gewoon via Onderdeel Zoeken.

Wat ook nog kan, is de versleten dingen vervangen door kunststof replica’s. Kan ik wel voor je maken. Kost geen drol.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ligne prestige
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 17-09-2018

Gepost: 11 mei 2021 06:46 PM
  [ # 282 ]

Als je wilt mag je de wisselaar komen omruilen voor het andere exemplaar dat ik nog heb liggen Lucas, misschien dat die wel werkt.

Kabel van het raammechanisme repareren heb ik ook geprobeerd maar kwam er niet uit, behoorlijk priegelwerk. Je kan Brian van Eenennaam contacten, die reviseert ze.

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 14 mei 2021 10:38 AM
  [ # 283 ]

Had je nou ook de rubbers van de voorwielophanging vervangen? Kon het zo snel niet terug vinden in dit draadje.
Mocht je die vervangen hebben en de link nog weten van welke je waar besteld hebt dan zou ik die graag even hebben van je.

De mijne heb ik ongeveer 25.000km terug (2 jaar) vervangen voor een setje van Febi. Maar de rechterzijde heeft helaas weer ruimte, dus of ik heb iets niet goed gedaan of de kwaliteit is naadje. In ieder geval moet het opnieuw bij de mijne.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 14 mei 2021 12:09 PM
  [ # 284 ]

Heb je het over de wieldraagarmlagers of over de lagers van de stabilisatorstangen?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 14 mei 2021 12:36 PM
  [ # 285 ]

Ik heb ze van Lemförder besteld bij Autodoc. Voor BMW is Lemförder het enige dat gelijkwaardig is aan origineel. BMW’s zijn niet vergevingsgezind voor slechte rubbers in de wielophanging. Die dingen van Febi heb ik onder mijn D12 gehad, binnen 20K naar de klote, echt eersteklas rotzooi.

Vooral goed opletten dat je de bouten aantrekt met de auto in de rijstand en het achterste rubber in de goede stand monteren, verder kun je er niet veel fout aan doen.

Profiel  
 
 
19 van de 30
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook