3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Foutcode P009516 temperatuursensor inlaatlucht op spruitstuk
Marc R
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 08-06-2021

Gepost: 24 juni 2021 10:17 PM
  [ # 31 ]

Ik heb gebeld , nee was het antwoordt dit hebben ze niet of kunnen ze niet krijgen.
En norauto is eigenlijk ook dichter

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 juni 2021 10:27 PM
  [ # 32 ]

Dan moet je wel dicht bij de grens wonen Wink.
Ze moeten het wel willen, dat hangt er vanaf wie je treft.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Marc R
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 08-06-2021

Gepost: 01 juli 2021 08:54 PM
  [ # 33 ]

Update
Vandaag sensor geplaatst valeo 255608 en de foutcode gereset 60km gereden en foutcode blijft weg.
Ook via diagbox terug normale meetwaarden van temperatuur.
Verschil ervoor en erna? Ik heb het gevoel dat deze bij koude motor minder inhoud dan ervoor echter rijd voor bestelwagen dan ook nog vlot .


Dus bij deze sensor inlaatlucht in spruitstuk , foutcode 009516 zit onderaan in darm van intercooler naar spruitstuk

Profiel  
 
Marc R
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 08-06-2021

Gepost: 01 juli 2021 08:59 PM
  [ # 34 ]

Allemaal bedankt voor het meedenken , meehelpen , nodige info , enz…
top aan dit forum eens de niet de woorden te krijgen gebruik de zoekfunctie of zie google zoals op sommige forum.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 juli 2021 09:46 PM
  [ # 35 ]

Mooi dat het weer werkt !

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 10-12-2023

Gepost: 11 december 2023 10:13 PM
  [ # 36 ]

Beste heren en dames op dit forum ik heb een zelfde probleem als hier beschreven echter kom ik er maar niet aan uit foutcode blijft terug komen wat ik ook doe.
Ik heb een Citroën jumper 3.0 van 2012 met de volgende foutcode.
P0235 15 vuldruksensor p0095 15 en p0113 thermosensor inlaat lucht met de melding kortsluiting naar plus / circuit onderbroken.
Wat ik er van weet corrigeer mij als ik het fout heb. Dat dit een en de zelfde sensor is met 2 functies op het spruitstuk
Wat ik reeds heb gedaan sensor vervangen om het spruitstuk aansluitstekker had klein beetje water met corrosie stekker schoon gemaakt en nieuwe sensor geplaatst storingen gereset na 1 min stationair lopen zelfde melding. Bedrading naar Ecu gecontroleerd alle 4 de draden op sluiting door stekker op Ecu los te halen en op de senor en zo de draden door te meten. Geen sluiting naar andere draden gemeten of naar chassis. Mijn vraag zit ik überhaupt bij de juiste sensor omdat ik hier nu toch wel aan ga twijfelen en of wat doe ik verkeerd
Gr Gijs.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 12 december 2023 01:14 PM
  [ # 37 ]

Als je de VIN geeft van deze auto, kan/zal ik op S.C. kijken of ik hier iets over kan vinden.

Vraag nog: loopt de motor wél goed, of wat is er mis mee?

Groet,
JW

Profiel  
 
Gijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 10-12-2023

Gepost: 12 december 2023 03:06 PM
  [ # 38 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Ja hij loopt wel echter alleen wel in noodloop. Maar niet stotend of slecht lopend alleen geen vermogen.
Vin VF7YDPMFC12165009

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 12 december 2023 08:24 PM
  [ # 39 ]

Ja, een 3.0 HDI met een Fiat motor heeft een gecombineerd druksensor/temperatuur sensor.
Die heeft 4 draden.
De foutmelding zegt dat je een “sluiting naar de + hebt. dat wil meestal zeggen dat het signaal te hoog is , en dat ligt vaak aan de bedrading. Je moet dan eindelijk met een Diagbox ( Citroen diagnose tool) kijken welk signaal er binnen komt, of misschien is er geen signaal. 
Je meetmethode om de draden individueel door te meten is niet goed genoeg: Als je een lekstroompje hebt omdat je bedrading niet perfect is dan kan dat het signaal verstoren, ook al lijkt alles met een multimeter OK. Kan ook in de stekers zitten, moeilijk te zeggen vanop afstand.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Gijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 10-12-2023

Gepost: 12 december 2023 08:36 PM
  [ # 40 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

ik heb een diagbox en zal deze er morgen aan hangen temperatuur meting is goed dat had ik al gezien alleen niet de druk deze heb ik nog niet gevonden naar gekeken.
De stekker op de meerinit heb ik al gecontroleerd ( uit elkaar gehaald en schoongemaakt was niets geks aan te zien. Stekker op Ecu ook gecontroleerd niks zo te zien geen groene aanslag op de contacten of iets dergelijks. Nog niet aangedurfd om ook Ecu stekker uit elkaar te halen omdat ik daar nog niet de juiste tools voor heb
Ik kan morgen ook een megger mee nemen om de kabel te meggeren maar als ik dan doorslag zou hebben staat op die kabel dus kortstondig een zeer hoge spanning met in mijn ogen misschien wel voor meer problemen gaat zorgen omdat er dus misschien een sensor of aangesloten ding die spanning dan krijgt.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 12 december 2023 09:30 PM
  [ # 41 ]

Via die VIN heb ik inmiddels wat documenten gevonden, ook met die foutcodes.

Daarbij gaf je als eerste aan: “P0235 15 vuldruksensor”. Dat is de sensor turbodruk.
Als die niet goed werkt krijg je ook dit soort problemen.

Die CitDocs kan ik je sturen.
Geef dan even je mailadres via een PB, dan gaan ze als PDF’s naar je onderweg.

Groet,
JW

Profiel  
 
Gijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 10-12-2023

Gepost: 12 december 2023 09:41 PM
  [ # 42 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Mijn mail adres is .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Die vuldruksensor is de zelfde sensor toch? Dit voor de duidelijkheid

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 12 december 2023 10:19 PM
  [ # 43 ]

Er kon wat verwarring zijn, omdat er gesproken werd over temperatuursensor op de inlaatlucht. Dat was het kopje van dit draadje.
Daarover gaan ook die codes P0095 en P0113.
Vandaar.

De nodige documenten zijn inmiddels naar je onderweg, hopelijk kun je er wat mee.

Groet,
JW

Profiel  
 
Gijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 10-12-2023

Gepost: 12 december 2023 10:24 PM
  [ # 44 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Alvast heel erg bedankt ik ga morgen het een en het ander controleren

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 december 2023 09:31 PM
  [ # 45 ]
Gijs schreef:

[

Ik kan morgen ook een megger mee nemen om de kabel te meggeren maar als ik dan doorslag zou hebben staat op die kabel dus kortstondig een zeer hoge spanning met in mijn ogen misschien wel voor meer problemen gaat zorgen omdat er dus misschien een sensor of aangesloten ding die spanning dan krijgt.

Ik zou met die Megger maar heel ver af blijven van een auto. Zoals je al denkt, daarmee maak je meer kapot dan goed is. Dat ding is echt bedoelt voor midden-hoogspanning, zelfs voor 220volt is dat alleen bedoeld voor lange grondkabels en zelf daarbij vindt je wel zwakke plekken, maar dan is de kabel ook meteen echt kapot.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook