4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Eerste XM? Of nee, Xantia!
Stars_Falling_93
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-08-2021

- Xantia 2.0i VSX
Gepost: 16 november 2021 05:20 PM
  [ # 46 ]

@JW en waterman
Thanks! Dat was me nog niet opgevallen. Maar goed, hoeveel bollen iets precies heeft, is niet altijd even makkelijk. Zoals je hier keurig demonstreert met de variatie binnen enkel de Xantia’s.

JW schreef:

Dat geldt voor de T1a met HA, die heeft er 7, zonder HA maar 5.
Maar de HA’s T1b en de T2 hebben er 8, daar is de anti-zinkbol toegevoegd. Zonder HA zijn dat er dan 6.
En voor de volledigheid: een Activa heeft er 10 Laughing

Ik houd het op een typfoutje. De advertentie spreekt ook over lichtnetalen velgen, terwijl dat op de verschillende autoadvertentiesites correct gespeld staat. Verkeerde toets is zo aangeslagen.

Het lijkt me stug dat de auto is omgebouwd naar 6+2, gezien hoe moeilijk dat is. Ook omdat de auto bij mijn binnenkomst keurig naar beneden lag. Toen ik vroeg of deze nog geen antizinkkleppen heeft werd dat bevestigd.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 16 november 2021 10:11 PM
  [ # 47 ]

Voor alle zekerheid kun je even checken welke pomp er in zit.
Heeft ‘ie twee uitgaande hoge druk leidingen, of eentje?
In het eerste geval is het een 6+2, in het tweede geval een enkele met 6 plunjers.
En uiteraard zit er ook een retour op Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 17 november 2021 08:16 PM
  [ # 48 ]

Mooie dame, klein zusje van de Xm moet je maar denken.

Profiel  
 
Stars_Falling_93
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-08-2021

- Xantia 2.0i VSX
Gepost: 24 november 2021 07:58 PM
  [ # 49 ]

@JW
Ik zal het sowieso nog even checken en navragen.

@Ed P
Grappig dat je dat zegt, want de eerste keer dat een Xantia mij als optie onder ogen werd gebracht, werd ‘ie als volgt omschreven:

Een Xantia? Elan van een XM, maar eenvoudiger doch niet zo simpel en ‘goedkoop’ als een BX.

Ter verduidelijking: dit was in het topic op het forum van Autoweek waar de BX en XM beide op mijn optielijstje stonden, maar ik een beetje twijfelde over de kwaliteit van het plastic in eerstgenoemde.

Het is nog een maandje wachten. Ik ben van plan om het topic in de Xantia-sectie te openen met het haalverhaal. In de tussentijd heb ik heel veel zitten lezen op de verschillende fora en in de inmiddels gearriveerde Haynes. Voegt de Nederlandse vraagbaak nog iets toe ten opzichte van de Haynes (afgezien van het feit dat ‘ie in het Nederlands is)?

Ook alvast een paar oriëntatierondjes voor gereedschap gemaakt. Het standaard huis-, tuin- en keukengereedschap heb ik wel en ook wat spul voor de HiFi-hobby, maar nog niks voor autotechniek. Dus ik heb daar ook maar eens wat specifieker naar gekeken. Mensen hier nog aanbevelingen? Ik heb gezocht naar een gereedschapstopic, maar ik heb het (nog) niet kunnen vinden.

Ga ik weer verder met geduld oefenen.

Profiel  
 
Stars_Falling_93
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-08-2021

- Xantia 2.0i VSX
Gepost: 03 januari 2022 09:42 PM
  [ # 50 ]

De Xantia is inmiddels een week in mijn bezit, dus het verhaal gaat hier verder. Bedankt voor alle adviezen en het meedenken hier. Ik hoop in de Xantia-sectie af en toe nog een beroep op jullie kennis en ervaring te mogen doen.

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook