7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Komt niet op toeren/ Turbo probleem??
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 januari 2022 02:32 PM
  [ # 91 ]

Dat zal er dan idd aan liggen of die open of dicht blijft als die stuk is.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 januari 2022 05:03 PM
  [ # 92 ]

Bij mijn weten regelt deze klep (de wastegate bedoel ik) niet continu maar alleen als veiligheid. Dus waarschijnlijk heeft deze nooit echt hoeven functioneren. Correct?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 20 januari 2022 05:16 PM
  [ # 93 ]

Ja, de waste gate voorkomt een te hoge inlaatdruk met pingelen als gevolg.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 20 januari 2022 06:46 PM
  [ # 94 ]

Ben iets verder.
Als ik de auto start wordt de by pass niet direct warm. Die blijft nog een tijdje koud. De dikke bocht wordt uiteraard wel direct warm. Daarom lijkt me de wastgate dicht te zijn. Echter, als ik de schoep een zetje geef dan krijg ik het idee dat deze niet blijft draaien. kan het nog niet goed beoordelen omdat je er slecht bij kunt. Eerst dat ding maar eens demonteren. Moet ik eerst die kl.. moeren los zien te krijgen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 januari 2022 06:45 AM
  [ # 95 ]

die klote moeren breken waarschijnlijk direct af!
Evil or Very Mad

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 januari 2022 08:38 AM
  [ # 96 ]

Mijn ervaring met dit soort moeren is dat deze vaak niet meer de originele sleutelmaat hebben.

Dop 13 draait dan door, dan sla ik dop 12 erop en heb je meestal weer voldoende grip.

Van tevoren eerst even goed heet stoken, anders heb je de kans dat het tapeind breekt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 januari 2022 09:17 AM
  [ # 97 ]

laat de motor maar ff lopen. is het zo heet!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 januari 2022 11:41 AM
  [ # 98 ]

Als ik de waaier een zetje geef met een schroevendraaier, moet hij dan zo soepel lopen dat hij een aantal omwentelingen blijft na draaien?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25369
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 januari 2022 11:44 AM
  [ # 99 ]

yep.
10tallen rondjes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 januari 2022 12:05 PM
  [ # 100 ]

Precies. Daarom gaan ze ook kapot als de motor wordt afgezet terwijl dat ding nog op volle toeren zit: het ding tolt een tijdje na en krijgt dan geen smering meer.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 januari 2022 12:10 PM
  [ # 101 ]

Geen smering en dus ook geen koeling.

Elk turboblok gewoon een halve minuut stationair laten lopen voordat je ‘m uitzet.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9852
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 januari 2022 12:44 PM
  [ # 102 ]

Staat volgens mij ook in het instructieboekje.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 21 januari 2022 06:24 PM
  [ # 103 ]
cxj schreef:

Als ik de waaier een zetje geef met een schroevendraaier, moet hij dan zo soepel lopen dat hij een aantal omwentelingen blijft na draaien?

Nee, die moet gewoon met je vinger draaibaar zijn zonder kracht te gebruiken.
Het is zeker niet zo dat die 10 rondjes doet als je hem verder duwt, belangrijk is dat je even voelt of er overmatige speling zit op het asje.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 21 januari 2022 06:26 PM
  [ # 104 ]
cxj schreef:

Bij mijn weten regelt deze klep (de wastegate bedoel ik) niet continu maar alleen als veiligheid. Dus waarschijnlijk heeft deze nooit echt hoeven functioneren. Correct?

Die werkt zeker als je het gaspedaal enthousiast in trapt, dan zit je erg snel aan de maximum druk die dan word afgevlakt door de wastegate.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 22 januari 2022 06:46 PM
  [ # 105 ]
trxke schreef:
cxj schreef:

Als ik de waaier een zetje geef met een schroevendraaier, moet hij dan zo soepel lopen dat hij een aantal omwentelingen blijft na draaien?

Nee, die moet gewoon met je vinger draaibaar zijn zonder kracht te gebruiken.
Het is zeker niet zo dat die 10 rondjes doet als je hem verder duwt, belangrijk is dat je even voelt of er overmatige speling zit op het asje.

Ik ben bij een cx magazijn hier in de buurt geweest en van een tiental turbo’s de waaier geprobeerd te draaien. Ze liepen allemaal soepel, maar er was er i.d.d. geen eentje bij die een tiental rondjes bleef draaien. Dat kan ik volgens mij ook weg strepen. Speling heeft hij ook niet.
Uitlaat heb ik er onder uit gehaald. Wordt het ook niet anders van.
Het wordt nu tijd om er een specialist naar te laten kijken. Ik kom er niet verder mee.  Grrrr

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook