2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Mijn (2de) citroen S1 CX 25 GTI Turbo
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 31 mei 2023 08:54 PM
  [ # 16 ]

Ik denk dat de motor op de koudstart wel even tot 2000 rpm oploopt, want die injector spuit behoorlijk veel, maar maar even zogezegd.

Als je de injectorgalerij los hebt en je start de motor dan moeten de injector spuiten ! Niks beveiliging vroeger, enige beveiliging is dat de benzinepomp niet langer dan zo’n 10 seconden loopt als de motor niet loopt.

Benzine druk al gecontroleerd ?

Die klopsensor regelt alleen de ontsteking veel later: Als dat fout is start hij slecht en loopt slecht , maar loopt wel.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 mei 2023 09:29 PM
  [ # 17 ]
Citroensmgz schreef:

Ik denk dat de motor op de koudstart wel even tot 2000 rpm oploopt, want die injector spuit behoorlijk veel, maar maar even zogezegd.

Red je het dan om 10 seconden te lopen? Ik dacht dat ik eens gezien had dat de koudestartinjector eigenlijk alleen inspuiten tijdens het starten en daarna stopt. Dat was denk ik bij een DS dat ik had het opgezocht.

Profiel  
 
Dwalf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 07-03-2020

- BX DIGIT
Gepost: 31 mei 2023 11:21 PM
  [ # 18 ]

Ik zal binnenkort eens testen of de injectoren nu wel iets doen. Nu lijkt het echt alsof de brandstof opeens op is. De verzadigde startlucht zal dan wel op zijn. Ik test de injectorrail dan nog eens. En ik zal er een digitale en analoge meter op zetten om te zien of er zelfs een signaal binnen komt, hoe kort de pulsen ook kunnen zijn.

Brandstofdruk is er, de benzine spoot in het rond wanneer ik 12V op de injector zette (bij stilstaande motor).

CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2022
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 31 mei 2023 11:32 PM
  [ # 19 ]

De vraag is of die brandstofdruk er óók nog is ná die 10 seconden.
Als de aanvoer restricties ondervindt, zou die kunnen wegvallen…..

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 01 juni 2023 09:46 AM
  [ # 20 ]
Arjan Verkade schreef:

Red je het dan om 10 seconden te lopen? Ik dacht dat ik eens gezien had dat de koudestartinjector eigenlijk alleen inspuiten tijdens het starten en daarna stopt. Dat was denk ik bij een DS dat ik had het opgezocht.

Het is geen D-jetronic, daarvoor heb je gelijk, maar een L-Jetronic. Die regelt al meer electronisch. Bij de vroegere wordt de tijd geregeld door de thermo-tijd schakelaar ( anders dan bij de D-jetronic, daar schakelt de Thermo-tijd schakelaar de injector uit bij starten met niet echt koude motor)  in combinatie met de ECU, bij de latere versies is het alleen de ECU die dat ding aanschakelt.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2023 03:11 PM
  [ # 21 ]

Oké duidelijk, bij L-Jet heb ik me er nooit in hoeven verdiepen omdat mijn CX geen koudestart injector heeft.

Profiel  
 
Dwalf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 07-03-2020

- BX DIGIT
Gepost: 05 juni 2023 10:28 PM
  [ # 22 ]

In mijn laatste post zei ik dat het leek alsof de brandstof op was…
Na het na te vragen in een belgische CX Facebookpagina heb ik de oplossing gevonden.
Zwaar verroeste benzinetank… Toevoerleiding voor 95% verstopt.

Voordien heb ik dus alle kabels nagemeten, pomp getest, injectoren gewisselt,...
Alles is dus goed gecontroleerd.

Nu heb ik de tank eronderuit gehaald. Een metalen tank. Zijn deze voor alle cx’en dezelfde? Of welke modellen hebben dezelfde als een S1 turbo? Die van mij is te ver heen denk ik.

CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV

Profiel  
 
Gepost: 05 juni 2023 10:34 PM
  [ # 23 ]

Tank is hetzelfde voor de gewone GTi serie 1 en 2, ik heb er 1 staan waar er nog 1 onder zit moest je interesse hebben…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Dwalf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 07-03-2020

- BX DIGIT
Gepost: 05 juni 2023 10:56 PM
  [ # 24 ]

Zeer graag. Moet ik met gereedschap komen om ze onder de wagen uit te vijzen?

CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juni 2023 06:56 AM
  [ # 25 ]

Een tank voor een 20/22 Douvrin is anders, deze zijn van kuststof maar die kan je niet gebruiken gezien deze maar 1 gaat bovenop hebben omdat ze de aanzuiging en brandstofpeil meter in 1 hebben, de 2500 motoren hebben 2 gaten voor beide functies apart.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 06 juni 2023 07:49 PM
  [ # 26 ]

Is een tweede gat niet bij te maken? Of kan dat wegens de vorm van het gat, de tank of andere belemmeringen niet?

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Dwalf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 07-03-2020

- BX DIGIT
Gepost: 11 juni 2023 08:43 PM
  [ # 27 ]

Ik ben bij TRXke een benzinetank gaan halen en na deze te installeren rijdt de wagen. De motor loopt wat ruw, de uitlaat is rot, snelheidsmeter werkt niet, een raam en spiegel bewegen niet,... maar dat kan ik allemaal oplossen.

Ik heb geen haast om de wagen keuringsklaar te krijgen. Ik heb nog een BX en cx staan om van te genieten.

CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV

Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 12 juni 2023 10:31 PM
  [ # 28 ]

Leuk! very good

Profiel  
 
Gepost: 15 juni 2023 07:42 PM
  [ # 29 ]

Leuk dat de motor draait, heb je al een stukje kunnen rijden?
Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Dwalf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 07-03-2020

- BX DIGIT
Gepost: 17 juni 2023 04:19 PM
  [ # 30 ]

Ik heb al een stukje kunnen rijden op de parking (100M lang). De eerste 3 versnellinge zijn goed, achteruit gaat ook. De bak zal dus wel in orde zijn.
Wel moet ik het koppelingspedaal heel diep induwen, dus ik hoop dat dat af te stellen is. Want een nieuwe koppelingsplaat steken zou veel extra werk zijn. De snelheidsmeter heb ik al (tijdelijk) gerepareerd. Ik moet wel ooit een nieuwe bovenste tellerkabel kopen.

Het ruw lopen van de motor kan liggen aan de bougies, maar waarschijnlijk zijn het verstopte injectoren.
De vering reageerd heel goed en komt vlot omhoog. Diravi is goed en de remmen ook. Wel moet ik nieuwe riemen kopen voor de alternator en HDpomp.

De airco heb ik electrisch losgekoppeld om schade aan dat systeem te vermijden. Op een latere moment ga ik dat systeem in orde laten brengen. Maar dat is nadat de wagen is gekeurd om de weg op te mogen.

CX 25 GTI turbo fotoalbum: https://flic.kr/s/aHBqjABVYV

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook