Totaal aantal Berichten: 12028
- Xantia TD SX
Ik had bij het plaatsen van de nieuwe koplampglazen gezien dat de lenzen van de voorste knipperlichten van de behuizing los aan het komen waren. Dus ook daar zijn nieuwe in gegaan. Omdat de BMW-organisatie de witte versie nog maar voor één kant kan leveren heb ik ook daar imitatie voor moeten laten aanrukken. Oordeel: hit or miss. De rechter was in orde, de linker paste pas nadat ik diverse gietranden zelf maar eerst had afgewerkt en dan nóg maar amper. Bovendien kwam de rubber pakking meteen los. Voor nu eerst zit dat erin, maar ik ga dus wel alsnog op zoek naar goede gebruikte originele units. Gewoon omdat met name de linker geheid naar de vaantjes gaat bij de volgende keer een lamp wisselen. Gelukkig kosten die nieuwe units bijna niks, dus het was op zich de poging waard.
Omdat ook de zijknipperlichtjes behoorlijk vergeeld waren en dat dus nu erg ging opvallen heb ik die er ook nieuw op gezet. Dat paste dan weer helemaal perfect en het zijn ook nette units. Ik heb in alle gevallen de originele fittingen gewoon laten zitten, daar mankeert niks aan.
In ieder geval is de verlichting dus nu eerst weer water- en vuildicht en dat is in elk geval een verbetering.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!